ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζημίες 1,3 δισ. δολ. για Cathay Pacific το πρώτο εξάμηνο

dollar_29892052-thumb-large

Η δεινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος των αερομεταφορών αποτυπώνεται και στα τελευταία οικονομικά στοιχεία εξαμήνου της μεγάλης εταιρείας της Νοτιοανατολικής Ασίας Cathay Pacific Airways, αλλά και στην ανυπαρξία νέων παραγγελιών, τον Ιούλιο, αεροσκαφών της αμερικανικής αεροναυπηγικής Boeing. Κι αυτή η αλυσιδωτή αντίδραση είναι αναμενόμενη, εφόσον οι άνθρωποι έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους και οι απαγορεύσεις έχουν επανέλθει στο προσκήνιο, έστω και σε μικρότερο βαθμό.

Ειδικότερα, η Cathay, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο τρέχοντος έτους καθαρές ζημίες της τάξεως του 1,3 δισεκατομμυρίου δολαρίων (9,9 δισ. δολάρια Χονγκ Κονγκ) διότι η πανδημία ακινητοποίησε τον κλάδο. Το εν λόγω διάστημα μετέφερε συγκεκριμένα 4,4 εκατομμύρια επιβάτες, όταν την ίδια περίοδο το 2019 είχε μετακινήσει 18,3 εκατομμύρια. Τα επιβατικά έσοδα ελαττώθηκαν δραστικά κατά 72%, στα 10,4 δισεκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ, εφόσον με τα αεροσκάφη της πετούσαν κατά μέσον όρο μόλις 500 άνθρωποι ημερησίως τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, σύμφωνα με το Bloomberg.

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου της Cathay Pacific, Πάτρικ Χίλι, δήλωσε τα εξής: «Η παγκόσμια κρίση της δημόσιας υγείας αποδεκάτισε τον κλάδο των ταξιδιών και το μέλλον παραμένει αβέβαιο, ενώ οι ειδήμονες προβλέπουν πως η ανάκαμψή του και η επαναφορά του σε προ κρίσης επίπεδα απαιτεί πολλά χρόνια». Είναι ενδιαφέρον ότι ο κορωνοϊός εμφανίστηκε ακριβώς τη στιγμή που η Cathay προσπαθούσε να ορθοποδήσει από τις μεγάλες διαδηλώσεις στο Χονγκ Κονγκ. Αυτές είχαν οδηγήσει σε ανασχηματισμό των διοικητικών κλιμακίων της και σε δραστική πτώση της επιβατικής κίνησης κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019, όταν το Χονγκ Κονγκ περιέπεσε σε ύφεση – το μόνο φωτεινό σημείο είναι η μεταφορά εμπορευμάτων, με αύξηση εσόδων 8,8% το πρώτο εξάμηνο σε ετήσια βάση.

Οι προοπτικές παραμένουν προβληματικές εξαιτίας της εξάπλωσης του ιού, ενώ η Διεθνής Ενωσης Αερομεταφορών τοποθετεί την ανάκαμψη του κλάδου από το 2024 και μετά. Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις βελτίωσης στις πτήσεις εσωτερικού σε ορισμένες αγορές, όπως της Κίνας, ενώ η παγκόσμια επιβατική κίνηση σήμερα είναι σχεδόν η μισή από την αντίστοιχη πέρυσι, αλλά και η υψηλότερη από το ξέσπασμα της πανδημίας. Η Boeing, από τη δική της πλευρά, δεν είχε καμία νέα παραγγελία για αεροσκάφη τον μήνα Ιούλιο, ενώ της ακύρωσαν 43 παραγγελίες. Αυτές αφορούσαν το 737 ΜΑΧ, το οποίο κάποτε ήταν δημοφιλέστατο, αλλά από πέρυσι τον Μάρτιο έχει καθηλωθεί εξαιτίας δύο πολύνεκρων δυστυχημάτων.