ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής αποταμιεύει 1 εκατ. Βρετανών

startup

Σε μια περίοδο που οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς την αποταμίευση φοβούμενοι τις πληγές που θα αφήσει στην παγκόσμια οικονομία ο κορωνοϊός, η νεοφυής εταιρεία Plum τους βοηθάει να βελτιώσουν τη διαχείριση του εισοδήματός τους και να αυξήσουν τις αποταμιεύσεις τους.

«Είναι πολύ σημαντική η διαχείριση των οικονομικών μας εν μέσω μιας τέτοιας κρίσης», αναφέρει ο Κύπριος συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Βίκτωρ Τροκούδης, ο οποίος δημιούργησε την Rlum στο Λονδίνο το 2016 μαζί με τον Αλεξ Mιχαήλ. «Η λύση που προσφέρει η εφαρμογή μας αφορά την αυτόματη αποταμίευση χρημάτων, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κατάσταση του εκάστοτε χρήστη». Η Plum, ουσιαστικά, κατόπιν έγκρισης του χρήστη, αποκτά πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό και, μέσω ενός αλγορίθμου που έχει εφεύρει η ίδια, «σκανάρει» τις τραπεζικές συναλλαγές του. Υστερα αναλύει τα έσοδα και τα έξοδά του, πραγματοποιώντας, για λογαριασμό του, μικρές τακτικές αποταμιεύσεις τις οποίες αποθηκεύει σε ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι.

Η δημιουργία της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν ήταν άλλωστε τυχαία, αφού, βάσει και υπολογισμών της Plum, 11 εκατομμύρια Αγγλοι έχουν λιγότερες από 100 λίρες σε αποταμιεύσεις. Bέβαια η εικόνα έχει αρχίσει να αντιστρέφεται λόγω πανδημίας. «Παρατηρήσαμε πενταπλάσια αύξηση στα ποσά αποταμίευσης τους πρώτους έξι μήνες του 2020, με αποκορύφωμα την περίοδο του lockdown, δηλαδή από τον Μάρτιο και μετά», σημειώνει ο κ. Τροκούδης, προσθέτοντας ότι «έπειτα από μια έρευνα που πραγματοποιήσαμε τον Απρίλιο μεταξύ των χρηστών μας, διαπιστώσαμε ότι το 61% δαπανούσε λιγότερα χρήματα απ’ ό,τι συνήθως. Ετσι, η Plum αποταμίευσε για λογαριασμό τους περισσότερα χρήματα». Σήμερα, η εφαρμογή μετράει 1 εκατομμύριο χρήστες στην Αγγλία ενώ σχεδόν το 50% είναι νέοι ηλικίας 25-34 ετών. Μάλιστα, στόχος της Plum είναι να μετατραπεί η εφαρμογή σε ένα πολυεργαλείο, βοηθώντας τον χρήστη να πραγματοποιήσει όλες τις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές του.

Ηδη, μέσω της εφαρμογής, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επενδύει τα χρήματα που έχει αποταμιεύσει σε συγκεκριμένα επενδυτικά κεφάλαια, ενώ παράλληλα η Plum αντιπροτείνει εναλλακτικούς φθηνότερους παρόχους (π.χ. για ηλεκτρικό ρεύμα) αφού πρώτα «αναλύσει» τις πληρωμές του. Ωστόσο μπορεί να προκαλέσει ενδοιασμούς η πρόσβαση που αποκτά η εταιρεία στον λογαριασμό του χρήστη. «Η Plum είναι εξουσιοδοτημένη από την Αρχή Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (FCA), την κύρια ρυθμιστική αρχή των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών του Ηνωμένου Βασιλείου. Οταν οι χρήστες τοποθετούν χρήματα στο ηλεκτρονικό πορτοφόλι της Plum, αυτά διατηρούνται σε έναν προστατευμένο λογαριασμό στην Τράπεζα της Αγγλίας. Εάν επιλέξουν να αποταμιεύσουν χρήματα ή να επενδύσουν σε κεφάλαια μέσω της Plum, ποσά έως και 85.000 λίρες καλύπτονται από το FSCS (Σύστημα Αποζημίωσης Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών), σε περίπτωση που η Plum ή η τράπεζα στην οποία κρατούνται τα χρήματα χρεοκοπήσει». Η ομάδα της Plum βρίσκεται μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, ενώ από τους 60 εργαζομένους, οι μισοί πλέον απασχολούνται στην Ελλάδα. «Κατά τη διάρκεια του lockdown προσλάβαμε και στις δύο χώρες επιπλέον 20 άτομα», αναφέρει ο κ. Τροκούδης.

Τον προηγούμενο μήνα η εταιρεία εξασφάλισε επιπλέον 10 εκατ. δολ. από διεθνείς και εγχώριους επενδυτές, ανεβάζοντας το σύνολο των κεφαλαίων που έχει αντλήσει στα 19,3 εκατ. δολ. Αυτό το ποσό θα της επιτρέψει να επεκτείνει την εφαρμογή και σε άλλες αγορές, εξαιρώντας ωστόσο για την ώρα τη χώρα μας. «Μέχρι σήμερα εξυπηρετούσαμε μόνο τους χρήστες της Αγγλίας, αλλά από τέλος Σεπτεμβρίου ξεκινάμε την επέκτασή μας σε τρεις μεγάλες αγορές, την Ιρλανδία, τη Γαλλία και την Ισπανία, όπου οι περισσότερες συστημικές τράπεζές τους διαθέτουν APIs συμβατά με το PSD2 (open banking)», δηλώνει ο κ. Τροκούδης. «Η Ελλάδα είναι στα πλάνα μας, ωστόσο διαπιστώσαμε ότι κάποιες από τις εγχώριες τράπεζες χρεώνουν τον χρήστη 0,40 ευρώ κάθε φορά που ένα μέρος των χρημάτων του μεταφέρεται στο ηλεκτρονικό πορτοφόλι που έχει δημιουργήσει η Plum», συμπληρώνει.