Αναθεωρεί τις προτεραιότητές του ο όμιλος Fiat

Αναθεωρεί τις προτεραιότητές του ο όμιλος Fiat

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το δόγμα του Τζακ Γουέλς για τη διοίκηση εταιρειών στηρίζεται σε τρεις βασικές έννοιες: διόρθωσέ το, πούλησέ το ή κλείστο.

Εν τούτοις, η θεωρία του προέδρου της Fiat, Πάολο Φρέσκο -ο οποίος ανέθεσε στον παλαιό του φίλο και πρώην αφεντικό της General Electric, στις ΗΠΑ, Τζακ Γουέλς, καθήκοντα συμβούλου, ενώ ήδη κατέχει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας- όσον αφορά τη Fiat βασίζεται στην αρχή «διόρθωσέ το, διόρθωσέ το, διόρθωσέ το».

Αυτό που ενοχλεί περισσότερο απ’ όλα τον κ. Φρέσκο είναι τα σενάρια που κυκλοφορούν σε τακτά χρονικά διαστήματα και θέλουν τον όμιλο του Τορίνο να διαθέτει σε πώληση τις βασικές δραστηριότητές του. «Εάν καταργηθεί η παραγωγή αυτοκινήτων, η Fiat δεν θα είναι πλέον η Fiat», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φρέσκο.

«Μπορεί αυτή η δήλωση να ακούγεται σαν ένας χαλασμένος δίσκος, αλλά η συμμαχία της Fiat με την General Motors, που πραγματοποιήθηκε προ διετίας μέσω της ανταλλαγής μεριδίων, δεν είναι το πρώτο βήμα στη σταδιακή πώληση της εταιρείας», συμπλήρωσε στη συνέχεια.

Η GE, στην οποία ο κ. Φρέσκο εργάστηκε επί 35ετία, φθάνοντας στη δεύτερη κορυφαία θέση στη διοίκηση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, υπό τη διεύθυνση του κ. Γουέλς, του έδωσε ένα σωτήριο δίδαγμα. «Την περίοδο εκείνη, η GE κατάργησε έναν αριθμό δραστηριοτήτων, αλλά ποτέ δεν πούλησε τις βασικές εφαρμογές της», τόνισε ο κ. Φρέσκο.

«Αυτές οι δραστηριότητες δεν ήταν οι πιο κερδοφόρες ούτε αναπτύχθηκαν τόσο γρήγορα όσο άλλες επιχειρήσεις του ομίλου, αλλά αυτές έφεραν το εμπορικό όνομα. Για πολλούς Αμερικανούς η GE συσχετίζεται με ψυγεία και λάμπες», προσέθεσε.

Ο κ. Φρέσκο παραδέχεται ότι η Fiat επεκτείνεται στη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων της.

Αυτή η στρατηγική περιλαμβάνει τη διόρθωση κάποιων τμημάτων της, την πώληση ή το κλείσιμο κάποιων άλλων, όπως και την εξαγορά άλλων εταιρειών, προκείμενου να επιτευχθεί η εξισορρόπηση του χαρτοφυλακίου της, με απώτερο στόχο τον περιορισμό της εξάρτησης του ομίλου στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εν τούτοις, αυτή η στρατηγική δεν υπονοεί την κατάργηση της παραγωγής αυτοκινήτων, αλλά μάλλον το αντίθετο. Βάσει των τελευταίων σχεδίων αναδιάρθρωσης, η διοίκηση της εταιρείας σκοπεύει να ενισχύσει το τμήμα παραγωγής αυτοκινήτων, χωρίζοντάς το σε τέσσερα ξεχωριστά κέντρα, ούτως ώστε να δοθεί περισσότερο βάρος σε κάθε μάρκα αυτοκινήτων που ελέγχει.

«Ας λάβουμε υπόψη την Alfa Romeo. H νέα δομή της πρέπει να τονώσει την επέκταση της εταιρείας, σε διεθνή κλίμακα, και να συμβάλει στον διπλασιασμό των ετήσιων πωλήσεών της, φθάνοντας τα 500.000 αυτοκίνητα» αναφέρει ο κ. Φρέσκο.

Ο πρόεδρος της Fiat εκτιμά ότι το χρέος του ομίλου θα μειωθεί κατά ένα δισεκατομμύριο δολάρια μέχρι τον επόμενο χρόνο.

Επιπλέον, προβλέπεται περαιτέρω μείωση του χρέους της Fiat από τη βελτίωση της ροής μετρητών.

Παράλληλα, η εταιρεία διερευνά την πιθανότητα στρατηγικών εξαγορών με στόχο την ανάπτυξη του τομέα της παροχής υπηρεσιών.

Ο τομέας παροχής υπηρεσιών, συμπεριλαμβανόμενου του κλάδου ενέργειας, ασφάλειας όπως και του λιανικού χρηματοοικονομικού κλάδου, εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί σημαντικά την επόμενη τριετία, με αποτέλεσμα να αντανακλά μέχρι το 2004 20 δισ. ευρώ από τον συνολικό κύκλο εργασιών, που προβλέπεται ότι θα φθάσει τα 65 δισ. ευρώ. Προσωπικός στόχος του κ. Φρέσκο είναι η αύξηση του μεγέθους των επιχειρήσεων ασφαλειών του ομίλου.

Συνολικά, ο όμιλος αναθεωρεί τις προτεραιότητές του ως εξής: αυτοκίνητα, φορτηγά, αγροτικός κλάδος και οικοδομικός μηχανολογικός εξοπλισμός και τομέας παροχής υπηρεσιών. Ταυτόχρονα, όμως, επιθυμία του κ. Φρέσκο είναι η επέκταση της FiatAvio, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών και αεροδιαστημικής.

Ηδη, τον προηγούμενο χρόνο, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία μετέβαλε το 20% της διοικητικής υποδομής της, δηλώνει ο κ. Φρέσκο. «Δεν νομίζω ότι καμία άλλη εταιρεία έχει επιτύχει τόσα πολλά μέσα σε μόνον δώδεκα μήνες», προσθέτει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT