THE LEX COLUMN: Προσφορά προστασίας κατά της πτώχευσης

THE LEX COLUMN: Προσφορά προστασίας κατά της πτώχευσης

3' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα προβλήματα του κλάδου εναλλακτικών τηλεπικοινωνιών δεν είναι κάτι καινούργιο. Ομως, η αποτίμηση που τεκμαίρεται από την προταθείσα πώληση της Global Crossing στις HutchisoWhampoa και Singapore Technologies είναι κάθε άλλο παρά ενθαρυντική για όσους από τους υπόλοιπους υφίστανται τα ίδια προβλήματα -πλεονάζον παραγωγικό δυναμικό, πτώση της ζήτησης και «τραβηγμένους» ισολογισμούς- και δεν έχουν ακόμα χρεοκοπήσει. Οι Ηutchisoκαι Singapore Technologies προσφέρουν 750 εκατ. δολάρια για την πλειοψηφία των μετοχών της Global Crossing, που προκύπτει από την προστασία κατά της πτώχευσης. Οι υπάρχοντες κάτοχοι κοινών και προνομιούχων μετοχών θα «σαρωθούν» – όπως πιθανόν και το εναπομείναν μερίδιο του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου, Γκάρι Γουίνικ.

Εκτός απ’ αυτό, οι χρηματοοικονομικές λεπτομέρειες είναι απλώς στοιχειώδεις. Οι πιστωτές και οι κάτοχοι χρέους αναμένεται να αποδεχθούν ένα συνδυασμό ρευστού, νέου εταιρικού χρέους και νέων μετοχών. Το ζήτημα είναι πόσο σοβαρές θα είναι οι περικοπές.

Η Global Crossing έχει χρέος 12,4 δισ. δολάρια. Το ρευστό της ανέρχεται στα 900 εκατ. δολάρια. H Asia Global Crossing -που ελέγχεται κατά 59% από τη μητρική εταιρεία- διαθέτει ρευστό ύψους 600 εκατ. δολαρίων. Παρότι η Asia Global Crossing δεν περιλαμβάνεται στην αίτηση για χρεοκοπία, έχει κάλλιστα τη δυνατότητα να υποβάλει δική της αίτηση. H κατάρρευση της χονδρικής αγοράς έχει υπονομεύσει το επιχειρηματικό μοντέλο της Global Crossing, αλλά η εταιρεία είχε σημειώσει κάποια επιτυχία πωλώντας απευθείας, πιθανόν ό,τι ενδιαφέρει τους μηνυτές. Το παγκόσμιο δίκτυο τηλεπικοινωνιών μέσω οπτικών ινών που δημιούργησε σαφώς κάτι αξίζει. Ομως, αν η προσφορά των Ηutchisoκαι Whampoa αφορά το 60% των κοινών μετοχών -κάτι που υποδηλώνει αποτίμηση 1,25 δισ. δολαρίων για τις νέες μετοχές συν το νέο χρέος- δεν είναι και τόσο μεγάλης αξίας.

Βritish Αirways

Μετά τα άκαρπα «λούπινγκ» με την AmericaAirlines, ήλθε η ώρα να επιστρέψει η British Airways στην έδρα της. Τουλάχιστον για τις τρεις ερχόμενες εβδομάδες θα παραμείνει εκεί, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Ροντ Εντιγκτον προσθέτει τις τελευταίες πινελιές στην αναθεώρηση στρατηγικής σε ό,τι αφορά το μελλοντικό μέγεθος και τη μορφή. H σημασία αυτής της στρατηγικής για τον κ. Εντιγκτον έχει αυξηθεί καθώς η BA βρίσκεται περικυκλωμένη από τουλάχιστον τρεις πλευρές – από επιχειρηματικές, κανονιστικές και χρηματοοικονομικές πιέσεις. Δύσκολα όμως τον βλέπουμε να καθοδηγεί την BA σε μονοπάτι τόσο ριζοσπαστικό ώστε να τη μετατρέψει σε αερομεταφορέα χωρίς περιττά «βάρη». H εταιρεία έκανε μια αρχή από τις 11 Σεπτεμβρίου μειώνοντας θέσεις εργασίας και χωρητικότητα. Απέφυγε όμως να εγκαταλείψει το Γκάτγουικ και πιθανόν να διατηρήσει κάποια ζημιογόνα ευρωπαϊκά δρομολόγια, για να μην αναφέρουμε μια εργασιακή διάρθρωση που μοιάζει όλο και πιο αναχρονιστική σε μια εποχή αερομεταφορέων χαμηλού κόστους.

Ισως αυτό που πυροδότησε νέα φημολογία περί μελλοντικής ενοποίησης να είναι η έλλειψη εναλλακτικών λύσεων. H συγχώνευση με την KLM δεν έχει περισσότερες πιθανότητες να προχωρήσει βραχυπρόθεσμα απ’ ό,τι είχε το 2000. H ξένη ιδιοκτησία συνεχίζει να παρεμποδίζει τα δικαιώματα διεθνούς επιβατικής κίνησης. Σήμερα, ο ισολογισμός της BA -το καθαρό χρέος, ύψους 7 δισ. στερλινών, ισοδυναμεί με περίπου τέσσερις φορές τις κοινές μετοχές- είναι πολύ αδύναμος για εξαγορές σε ρευστό και η εταιρεία οδεύει ήδη προς μια έκδοση μετοχών.

Η BA θα πρέπει να εστιάσει την προσοχή της στη μείωση του χρέους της. H ενοποίηση μπορεί να περιμένει ώσπου να προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην απελευθέρωση των ευρωπαϊκών εναέριων ταξιδιών.

Εquitable Life

Μόνο ένα εμπόδιο παραμένει, αλλά η Equitable Life έχει ξεπεράσει τα μεγαλύτερα, με μια σαρωτική πλειοψηφία που της επιτρέπει να εφαρμόσει το σχέδιό της για εξαγορά δικαιωμάτων εγγυημένης προσόδου (GAR). Παρότι η Equitable χρειάζεται ακόμα την έγκριση του Ανώτατου Δικαστηρίου, ο δικαστής είναι απίθανο να εμποδίσει ένα συμβιβασμό που επετεύχθη με τόσο κόπο. Και παρότι διάφοροι επενδυτές διατηρούν το δικαίωμα υποβολής μήνυσης -με πιθανότητες νίκης- δύσκολα βλέπουμε πώς οτιδήποτε τέτοιο θα υπονομεύσει το σχέδιο στο σύνολό του.

Οι περισσότεροι κάτοχοι ασφαλιστικών συμβολαίων της Equitable ωφελούνται από το σχέδιο, που μειώνει τον κίνδυνο και την ανασφάλεια γι’ αυτούς. Ομως, τόσο οι GAR όσο και οι μη GAR έχουν ήδη πληρώσει υπερβολικό τίμημα, τόσο σε μείωση της αξίας των συμβολαίων όσο και σε απώλειες μπόνους και συρρίκνωση των προσδοκιών. Οι υπεύθυνοι γι’ αυτό θα πρέπει να απολογηθούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT