H «ποντικοπαγίδα» της Logitech

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H Logitech κατασκευάζει ένα πολύ όμορφο ποντίκι υπολογιστών. Επίσης, ειδικεύεται στην κατασκευή ασύρματων πληκτρολογίων. Ενα καινοτομικό προϊόν, ωστόσο, δεν έχει τη δυνατότητα να ωραιοποιήσει τη σκληρή πραγματικότητα. Σ’ αυτήν την περίπτωση, η πραγματικότητα αντικατοπτρίζεται στον αντιπληθωρισμό, ένα φαινόμενο μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα ακόμα και στον διοικητή της αμερικανικής κεντρικής τράπεζας. Στην Ευρώπη, η μέση τιμή των υπολογιστών γραφείου με ασύρματες δυνατότητες της Logitech έχει μειωθεί κατά 21%.

Μειώνοντας τις τιμές των προϊόντων της, η Logitech έχει διατηρήσει στα ίδια επίπεδα τον όγκο πωλήσεων, αλλά η τακτική αυτή έχει συμβάλει, απλά, στη συγκάλυψη της βαρύτητας των προβλημάτων της εταιρείας από τη διοίκησή της. Τα διευθυντικά στελέχη της Logitech ανακάλυψαν, στις 4 Ιουλίου, ότι τα περιθώρια του συνόλου των δραστηριοτήτων της, για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, έχουν μειωθεί κατά 27% με 28%, δηλαδή είναι τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από τον αρχικό στόχο. Οι πωλήσεις στους αυθεντικούς κατασκευαστές ηλεκτρονικού εξοπλισμού -οι οποίοι, ουσιαστικά, πωλούν την τεχνολογία της Logitech με τη δική τους επωνυμία- αυξήθηκαν κατά 30%, αλλά τα περιθώρια αυτά ήταν πολύ χαμηλότερα από εκείνα που επιτεύχθηκαν μέσω των καναλιών του λιανικού εμπορίου. Πέραν τούτου, από τη στιγμή που ένα προϊόν συσχετίζεται με τα εμπορεύματα των αυθεντικών κατασκευαστών ηλεκτρονικού εξοπλισμού, οι πιθανότητες να πείσεις έναν πελάτη του λιανικού εμπορίου να καταβάλει ένα τίμημα κατά δέκα φορές μεγαλύτερο είναι πολύ μικρές.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γκουερίρο ντε Λούκα, σχεδιάζει να αντισταθμίσει τις συνέπειες από τη μεγάλη μείωση των τιμών, ενισχύοντας τους τομείς μάρκετινγκ και διαφήμισης. H μεταβολή αυτή στη στρατηγική μπορεί να είναι γενναία, αλλά, παράλληλα, δεν είναι φρόνιμη. H τοποθέτηση γιγαντοαφισών στις επαρχιακές πόλεις της Καλιφόρνια και της Ελβετίας δεν θα πείσει τους πελάτες να καταβάλουν ένα τίμημα για την απόκτηση αυτών των μεμονωμένων προϊόντων, όταν μετατρέπονται τόσο γοργά σε τμήματα άλλων εμπορευμάτων.

Diageo

Μετά την προειδοποίηση για χαμηλότερη του αναμενομένου κερδοφορία από την Ηeinekeκαι την αποδοχή της Unilever ότι δεν θα εκπληρώσει τους στόχους κερδών για το τρέχον έτος, ήταν, φαίνεται, η σειρά της Diageo για να βρεθεί στο στόχαστρο. H εταιρεία παραγωγής αλκοολούχων, απλά έχασε νωρίτερα τη δυνατότητα πραγματοποίησης των στόχων της. Από τον Σεπτέμβριο του 2002, ήταν ξεκάθαρο ότι ο στόχος αύξησης των κερδών της κατά 8% με 10% -που οριοθετήθηκε όταν η ζήτηση για τα αναψυκτικά με χαμηλή περιεκτικότητα αλκόολ ακολουθούσε ανοδική πορεία- δεν ήταν ρεαλιστικός. Τα τελευταία στοιχεία επιβεβαιώνουν μια κάμψη της ζήτησης.

Εχοντας ξεπεράσει την απόδοση της αγοράς, σχεδόν, κατά 140% από το 2000 μέχρι τον περσινό Οκτώβριο, στη συνέχεια η απόδοση του ευρωπαϊκού κλάδου ποτών έχει μειωθεί κατά 30%. Στις ΗΠΑ, τα εμπορικά ονόματα της Diageo γνωρίζουν μεγάλη άνθηση. Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει τα περιθώρια να επαναπαυθεί στην εκτίμηση μιας άμεσης ενίσχυσης των ισολογισμών της, δεδομένων των κινδύνων που απειλούν την αμερικανική αγορά. Πέραν τούτου, οι μικρότερης κλίμακας μάρκες της εταιρείας -οι οποίες, δεν στηρίζονται, επαρκώς, από τη διαφήμιση- διανύουν μια δύσκολη περίοδο.

Η Diageo διακρίνεται από το καλύτερο χαρτοφυλάκιο αλκοολούχων ποτών, το πιο δυναμικό σύστημα διανομής και διαθέτει τα κεφάλαια για την προώθηση των σημαντικότερων εμπορικών ονομάτων της. Ωστόσο, η επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης, οι διακυμάνσεις των ισοτιμιών και το έλλειμμα στα συνταξιοδοτικά ταμεία της επισκιάζουν τη δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή