Σινοϊαπωνική συμφωνία – μαμούθ στον κλάδο της χαλυβουργίας

Σινοϊαπωνική συμφωνία – μαμούθ στον κλάδο της χαλυβουργίας

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H NippoSteel η μεγαλύτερη χαλυβουργία της Ιαπωνίας, δήλωσε ότι θα διασυνδεθεί με την εταίρο της στην Κίνα, BaoshaIron&Steel, αποσκοπώντας στο να κατασκευάζουν από κοινού φύλλα χάλυβα για κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο πλαίσιο μιας συμφωνίας για σύσταση κοινοπραξίας, η οποία θα έχει αρχική κεφαλαιοποίηση ύψους 45 δισεκατομμυρίων γιεν. H εν λόγω συμφωνία θα προσφέρει στη NippoSteel μια έτοιμη πρόσβαση στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου, ενώ, παράλληλα, σηματοδοτεί το μεγαλύτερο κοινοπρακτικό πρόγραμμα στον χάλυβα για την Κίνα, δεδομένου ότι τα συνολικά επενδυτικά σχέδια θα ανέλθουν έως και τα 100 δισ. γιεν.

Η δε εταιρεία Βaoshaήκμασε, υποβοηθούμενη από τη ραγδαία ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας εν γένει και το δεύτερο τρίμηνο παρουσίασε καθαρά κέρδη ύψους 2,1 δισ. γουάν (252 εκατομμυρίων δολαρίων), όπερ μεταφράζεται σε μια θεαματικότατη αύξηση άνω του 160% έναντι του ιδίου διαστήματος προ ενός έτους. Αφότου η εταιρεία κατόρθωσε προ διετίας να συμμορφωθεί προς τις ποιοτικές προδιαγραφές, που καθορίζουν οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, τώρα πλέον είναι σε θέση να εκμεταλλευθεί τη θέση της στη Σαγκάη? έτσι θα μπορέσει και να κερδίσει από την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αναπτύσσεται με ρυθμούς ιλλιγιώδεις 40% σε ετήσια βάση. Ως αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει ανέλθει άνω του 30% εφέτος, καθιστώντας την ελκυστική μεταξύ των ξένων επενδυτών, των οποίων προσφάτως επετράπη η είσοδος στην αγορά της Κίνας.

Στο πλαίσιο της κοινοπραξίας η Βaoshaθα διατηρεί το 50%, ενώ το υπόλοιπό 50% θα ανήκει στη NippoSteel και άλλες ξένους επενδυτές, μεταξύ των οποίων πιθανώς να είναι και η μεγαλύτερη χαλυβουργία του κόσμου, η Arcelor. Δεδομένου ότι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίου βεληνεκούς, όπως η Νissaκαι η Toyota, ενισχύουν την παραγωγή τους στην Κίνα, οι ιαπωνικές χαλυβουργίες διαγκωνίζονται για να αποκτήσουν πρόσβαση εκεί και να προμηθεύουν με φύλλα χάλυβα τα εργοστάσια – ένα προϊόν ιδιαίτερα κερδοφόρο.

Το εργοστάσιο ελάσεως μετάλλων στη Σαγκάη τελεί υπό κατασκευή επί του παρόντος με ετήσια παραγωγή, η οποία αναμένεται να φθάσει τα 1,7 εκατομμύρια τόννους χάλυβα, αρχής γενομένης από τον Μάιο του 2005. H NippoSteel και η Βaoshaανακοίνωσαν ότι τελούσαν σε στάδιο διαπραγματεύσεων από τον Νοέμβριο του 2002 και έως σήμερα ως προς τη σύναψη μιας μεταξύ τους συμφωνίας? εν τούτοις, οι διαπραγματεύσεις είχαν προσωρινά παγώσει εξαιτίας της επιδημίας της άτυπης πνευμονίας.

Σημειωτέον, ότι η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα έχει κατά μέσο όρο αυξηθεί 16%-17% σε ετήσια βάση από το 2000, ενώ οι αναλυτές προβλέπουν ότι εφέτος θα καλύψει το 22% της παγκόσμιας παραγωγής έναντι του 17% το 2001. Επιπλέον, αύξηση εμφανίζουν και οι εισαγωγές. H τιμή του ιαπωνικού χάλυβα για τις εξαγωγές στην Ασία, τέλος, έχει σημειώσει άνοδο 50%-75% από τον Ιανουάριο του 2001, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της NippoSteel.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή