H αύξηση των εξαγωγών ελβετικών ρολογιών στην Κίνα και οι απομιμήσεις

H αύξηση των εξαγωγών ελβετικών ρολογιών στην Κίνα και οι απομιμήσεις

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το να πουλήσει κανείς γνήσια ρολόγια στην Κίνα μπορεί να φαίνεται κάτι σαν μεγάλη πρόκληση. H χώρα είναι μία από τις μεγαλύτερες και καλύτερες παραγωγούς απομιμήσεων ξένων ακριβών ρολογιών των οποίων η τιμή δεν είναι παρά ένα μικρό κλάσμα της τιμής του πρωτότυπου.

Δεδομένου του κακού ιστορικού που έχει η Κίνα σε ό,τι αφορά στην προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων, θα φανταζόταν κανείς ότι οι μεγάλες ξένες εταιρείες ειδών πολυτελείας θα έμεναν έξω από την αγορά της. Κι όμως, οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών στην Κίνα αυξάνονται γρήγορα και το περασμένο έτος έφθασαν σχεδόν τα 150 εκατ. δολάρια. Προ ημερών, η Omega, που αποτελεί τμήμα του ελβετικού ομίλου Swatch, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο κέντρο του Πεκίνου. Λίγα χιλιόμετρα ανατολικά από το πολυτελές ξενοδοχείο στο οποίο στεγάζεται το κατάστημα της Omega, μικροπωλητές εκθέτουν σειρές ρολογιών που είναι απομιμήσεις μεγάλων εταιρειών.

Ενα ανδρικό ρολόι Speedmaster Broad Arrow στοιχίζει περισσότερα από 100.000 γουάν ή 12.000 δολάρια στο καινούργιο κατάστημα της Omega. H απομίμησή του, όμως, στοιχίζει λιγότερο από 80 δολάρια. Ωστόσο, ο Κέβιν Ρόλενχαγκεν, επικεφαλής των επιχειρήσεων της Omega στην κεντρική Κίνα και στο Χονγκ Κονγκ, πιστεύει ότι οι Κινέζοι δεν προτιμούν τις απομιμήσεις «όταν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν γνήσια προϊόντα». Πιθανότατα έχει δίκιο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα ακριβά ρολόγια. Πολλοί Κινέζοι αγοράζουν απομιμήσεις, αλλά δεν ανήκουν στην πελατεία στην οποία στοχεύει η Omega, δεν είναι πλούσιοι. H ζήτηση για γνήσια προϊόντα γίνεται αντιληπτή στο Χονγκ Κονγκ, όπου, σύμφωνα με στελέχη της Omega, το 50% των αγορών γίνεται από πελάτες προερχόμενους από την ενδοχώρα της Κίνας. Δεδομένου ότι τα ρολόγια της Omega κοστίζουν περισσότερο από 1.000 δολάρια, οι αγοραστές αυτοί πρέπει να ανήκουν σε κάποια πλούσια ελίτ που, παρά την πληθώρα των απομιμήσεων, εξακολουθεί να θεωρεί τα ακριβά ρολόγια σύμβολα κοινωνικής θέσης.

Η Omega άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην ενδοχώρα όχι στις αναπτυγμένες παραθαλάσσιες πόλεις, αλλά στη Σενιάνγκ, την πρωτεύουσα της επαρχίας Λιαονίγκ, στην παρακμάζουσα βιομηχανική περιοχή στα βορειοανατολικά της χώρας.

Η περιοχή αγωνίζεται μεν αλλά κυκλοφορούν χρήματα, πολλά από τα οποία βρίσκονται στα χέρια αξιωματούχων του κράτους. Σε μία από τις χειρότερες υποθέσεις διαφθοράς της χώρας είχε εμπλακεί ο τότε δήμαρχος της Σενιάνγκ, ο Μου Σουιξίν, που εθεάθη να φοράει ένα ακριβό ρολόι εισαγωγής, η αξία του οποίου υπερέβαινε κατά πολύ εκείνη που θα δικαιολογούσε ο μισθός ενός δημάρχου. Πράγματι οι σχετικές έρευνες αποκάλυψαν ότι στο σπίτι του κ. Μου υπήρχαν τουλάχιστον 150 γνήσια Rolex.

Σύμφωνα με τον κ. Ρόλενχαγκεν, οι πωλήσεις της Omega αυξάνονται κατά περίπου 15% ετησίως. Είναι γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης «επιβραδύνεται ελαφρώς», καθώς η Κίνα αίρει τους περιορισμούς στις εισαγωγές και οι Κινέζοι κάτοικοι αστικών κέντρων δαπανούν περισσότερα για τις υπηρεσίες που άλλοτε τους προσέφερε το κράτος, όπως η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και η κατοικία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή