Πλήγμα για τη Ryanair αν η Κομισιόν μπλοκάρει συμφωνίες της για χαμηλές τιμές με ορισμένα αεροδρόμια

Πλήγμα για τη Ryanair αν η Κομισιόν μπλοκάρει συμφωνίες της για χαμηλές τιμές με ορισμένα αεροδρόμια

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηπλέον δυναμική από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, η Ryanair, είδε το μερίδιο αγοράς της να μειώνεται κατά 30% στις 28 Ιανουαρίου. Κι αυτό γιατί διέρρευσε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να εμποδίσει τις συμφωνίες για μείωση των τιμών που έχει συνάψει η εν λόγω εταιρεία με ορισμένα αεροδρόμια. H είδηση αυτή συνέπεσε με την προειδοποίηση ότι η ανάπτυξη του εν λόγω αερομεταφορέα αναχαιτιζόταν, καθώς προσέκρουε στην αύξηση του κόστους. O αερομεταφορέας αυξάνει τη χωρητικότητά του κατά 50% ετησίως από το 2001.

Σύμφωνα με τον Κρις Αβερι, αναλυτή αερομεταφορών της J.P. MorgaChase, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν είναι λογικό να πλήξει το επιχειρηματικό πρότυπο της Ryanair και στη χειρότερη περίπτωση μόνον θα μειώσει κατά 22% τα λειτουργικά της κέρδη. H Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποτίθεται ότι προωθεί τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τον ανταγωνισμό και την ελεύθερη μετακίνηση ανάμεσα στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης. H απελευθέρωση της εσωτερικής αεροπολοΐας και η τόνωση των ταξιδιών χαμηλού κόστους είναι λογικό να συγκαταλέγονται ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιτεύγματά της. Γι’ αυτό και είναι παράξενο που ετοιμάζεται να υιοθετήσει απόφαση με την οποία θα καταφερει πλήγμα στη Ryanair, την ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, της οποίας η άνοδος έχει συνεισφέρει στη μείωση του κόστους των ταξιδιών ενώ έχει δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, πολλές από τις οποίες βρίσκονται σε αεροδρόμια υποανάπτυκτων περιοχών.

Η συμφωνία που έχει συνάψει η Ryanair με ένα από αυτά τα αεροδρόμια είναι η ρίζα του προβλήματος. H πόλη Charleroi, που εμφανίζει ανεργία 30% και βρίσκεται σε απόσταση 45 λεπτών από την έδρα της Επιτροπής στις Βρυξέλλες, έσπευσε να αγκαλιάσει τη Ryanair με ενθουσιασμό. H γενική διεύθυνση μεταφορών ετοιμάζεται να ολοκληρώσει απόφασή της με την οποία θα χαρακτηρίζει αθέμιτες κρατικές ενισχύσεις τις συμφωνίες ανάμεσα στη Ryanair και τις τοπικές αρχές της πόλης Charleroi. Οι συμφωνίες αυτές προβλέπουν την κατά 50% μείωση των χρεώσεων προσγείωσης και των γενναιόδωρων επιτοδοτήσεων για τη στελέχωση του αεροδρομίου και την κατάρτιση του προσωπικού.

Ορισμένοι επίτροποι νιώθουν άβολα με την απόφαση αυτή που θα εξαναγκάσει το βελγικό κράτος να ανακαλέσει πολλές από αυτές τις «επιδοτήσεις». Αποτελούν, όμως, μειονότητα. H Επιτροπή είναι σκληρή όχι μόνον εξαιτίας της προσήλωσής της στο γράμμα της κοινοτικής νομοθεσίας της οποίας είναι θεματοφύλακας. Πέρυσι, συμπεριφέρθηκε ευγενικά στην Alstom, στον τεράστιο γαλλικό όμιλο μηχανολογικού εξοπλισμού, εξαιτίας των πιέσεων που άσκησε η γαλλική κυβέρνηση. H Ryanair, όμως, δεν έχει τέτοια πολιτική επιρροή. Και μολονότι ο κάτοχός της Μάικλ Ο’Λίρι μπορεί να επηρεάζει τον Τύπο, δεν έχει πάντα καλά αποτελέσματα. Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να διευθετηθεί το θέμα; Μία λύση για να μειωθούν οι πιθανότητες οποιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης ικανής να διαστρεβλώσει την αγορά, θα ήταν η ιδιωτικοποίηση πολλών κρατικών αεροδρομίων στην Ευρώπη. Κάτι τέτοιο, όμως, βρίσκεται μόνον στη σφαίρα της φαντασίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή