ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

DaimlerChrysler: η Chrysler δεν επέτυχε τους στόχους του 2003

Σιντελφίνγκεν. Ιδιαίτερα προσεκτική εμφανίστηκε η DaimlerChrysler όσον αφορά τις προοπτικές της για το 2004 και υπογράμμισε ότι αναμένει μόνο συγκρατημένη αύξηση κερδών, έχοντας ως προηγούμενο το ότι η αμερικανική της μονάδα, η Chrysler, για μία ακόμα φορά δεν επέτυχε τους στόχους του 2003. Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της DaimlerChrysler, Γιούργκεν Σρεμπ, «η εταιρεία καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να εξασφαλίσει μια μικρή αύξηση λειτουργικών κερδών το 2004 έναντι των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2003». Αν και του ζητήθηκε να δώσει πιο συγκεκριμένα στοιχεία για τις προοπτικές του γερμανοαμερικανικού ομίλου, ωστόσο, διευκρίνισε ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο από την προαναφερθείσα δήλωση, δεδομένου ότι «βρισκόμαστε μόλις στον δεύτερο μήνα του 2004 και στις αγορές επικρατούν συνθήκες αστάθειας, οι οποίες και συνέβαλαν στο να εμφανίσει ο αμερικανικός της κλάδος λειτουργικά κέρδη άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ το 2003».

Ειδικότερα, η πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου ανακοίνωσε ότι η Chrysler, γνωστή για τα τζιπ της και τα μοντέλα Dοdge μεταξύ άλλων, εμφάνισε λειτουργικές ζημίες 506 εκατομμυρίων ευρώ κατά το παρελθόν έτος, ενώ ήδη είχε δαπανήσει 469 εκατομμύρια ευρώ σε συνεχή μέτρα αναδιοργάνωσής της. Εντούτοις, και άνευ αυτών η Chrysler ζημιώθηκε κατά 40 εκατομμύρια ευρώ και δεν κατόρθωσε να επιτύχει τον στόχο της για περιορισμένα κέρδη, παρά το ότι περιέκοψε τις δαπάνες της, ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στον έντονο ανταγωνισμό από τις ιαπωνικές εταιρείες. O ανταγωνισμός αυτός είχε προκαλέσει μείωση των πωλήσεων και της Ford κατά 4% το παρελθόν έτος.

Αν και τα αποτελέσματα της Chrysler δεν προκάλεσαν έκπληξη στους αναλυτές, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι οι προοπτικές δεν είναι απογοητευτικές. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι ο όμιλος στο παρελθόν είχε διαψευστεί ως προς τους στόχους, σήμερα επιδεικνύει μεγάλη αυτοσυγκράτηση και προσοχή. H εταιρεία δήλωσε ότι σαφής βελτίωση των κερδών της θα υπάρξει το 2005 ή το 2006 εν αντιθέσει με την αμερικανική ανταγωνίστριά της General Motors, η οποία τον Ιανουάριο διατύπωσε απρόσμενα ευοίωνες προβλέψεις για το τρέχον έτος. Το όλο κλίμα ασάφειας για την εφετινή πορεία της DaimlerChrysler προκάλεσε πιέσεις στη μετοχή της, η οποία χθες στις 13.28 ώρα Γκρίνουιτς είχε απολέσει 1,3% της αξίας της, στα 36,50 ευρώ. Οπως ισχύει για τον γερμανοαμερικανικό όμιλο εν συνόλω, ο οποίος θα διοχετεύσει στην αγορά 50 νέα μοντέλα έως το 2006, έτσι και η Chrysler, ειδικότερα, ανακοίνωσε ότι αναμένει περαιτέρω περικοπές και ότι τα νέα της μοντέλα, όπως η καινούργια έκδοση του κουπέ Crossfire, θα ενδυναμώσουν τα κέρδη της.

Εντούτοις, οι αναλυτές δεν παρέλειψαν να τονίσουν ότι ανέμεναν πιο θετική στάση από την εταιρεία, εφόσον λίγες ημέρες ενωρίτερα είχε ανακοινώσει καλύτερα από τα αναμενόμενα λειτουργικά κέρδη ύψους 5,1 δισ. ευρώ για το 2003. Αλλωστε, το τέταρτο τρίμηνο αποδείχθηκε ευνοϊκό για την DaimlerChrysler, ενώ η Chrysler ουσιαστικά εμφάνισε κέρδη 143 εκατομμυρίων ευρώ, ήτοι διπλάσια από τα αντίστοιχα του 2002. Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι η απόδοση της Chrysler συνιστά και τον βασικό λόγο οπισθοδρόμησης της παγκόσμιας στρατηγικής του γερμανοαμερικανικού ομίλου.