Lufthansa: ζημίες το 2003 αλλά ενδείξεις βελτίωσης το 2004

Lufthansa: ζημίες το 2003 αλλά ενδείξεις βελτίωσης το 2004

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθαρές ζημιές, ύψους 980 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε για το 2003 η Deutsche Lufthansa AG, ένα αποτέλεσμα που οφείλεται στη μεγάλη πτώση των λειτουργικών κερδών της και σε μια δραστική απομείωση στοιχείων του ενεργητικού της. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση των προκαταρκτικών για το 2003 αποτελεσμάτων της, εν μέσω του πρώτου τριμήνου του 2004 παρουσιάζονται ήδη ενδείξεις βελτίωσης της οικονομικής κατάστασής της. Ειδικότερα, αναφέρονται τα εξής: «Τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα για το πρώτο τρίμηνο του 2004 δείχνουν, μέχρι στιγμής, μια πιο θετική εικόνα σε σχέση με το περυσινό έτος. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις διηπειρωτικές πτήσεις».

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα λειτουργικά κέρδη του αερομεταφορέα ανήλθαν το τελευταίο τρίμηνο του 2003 στα 180 εκατ. ευρώ, ένα αποτέλεσμα που περιόρισε τις καθαρές περυσινές ζημιές, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η κατά 700 εκατομμύρια ευρώ απομείωση ορισμένων δραστηριοτήτων του τροφοδοσίας, τμήμα των οποίων σχεδιάζει να διαθέσει σε πώληση. Τα ετήσια λειτουργικά κέρδη του 2003 μειώθηκαν, εν τω συνόλω, κατά 96% φθάνοντας, μόνον, τα 30 εκατ. ευρώ έναντι των 718 εκατ. που καταγράφηκαν ένα χρόνο πριν. Το 2002 η Lufthansa παρουσίασε κέρδη 717 εκατ. ευρώ.

Η αποδυνάμωση της κερδοφορίας της Lufthansa αιτιολογείται από το ασθενές οικονομικό περιβάλλον, το οποίο επιδεινώθηκε περαιτέρω από το ξέσπασμα της επιδημίας SARS, περιορίζοντας δραστικά τον αριθμό του επιβατικού κοινού, παγκοσμίως. Δεν θα έπρεπε να παραλειφθεί, επίσης, ο πόλεμος στο Ιράκ που είχε, μεταξύ άλλων, βαριές επιπτώσεις στον ευρωπαϊκό αεροπορικό κλάδο, ιδιαίτερα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2003. Επιπροσθέτως, ο ανταγωνισμός που προέρχεται από τους αερομεταφορείς φθηνών εισιτηρίων της Γηραιάς Ηπείρου έχει οδηγήσει στη μείωση των μεριδίων που κατέχουν οι παραδοσιακές εταιρείες του κλάδου.

Στα φετινά σχέδια της Lufthansa συμπεριλαμβάνονται μια δραστήρια καλοκαιρινή περίοδος και αύξηση της παροχής υπηρεσίων στις ασιατικές χώρες. Ηδη, η αεροπορική εταιρεία έχει προχωρήσει στην εφαρμογή ενός προγράμματος αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της, αποφασίζοντας την απόλυση 8.000 υπαλλήλων της και αποβλέποντας στην εξοικονόμηση ακόμα 150 εκατ. ευρώ. Το χρέος της εταιρείας μειώθηκε το 2003 κατά 550 εκατ. ευρώ στα 600 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικό είναι ότι η British Airways, που είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία που προχώρησε σε ριζικά μέτρα αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της, ανακοίνωσε για το τελευταίο τρίμηνο του 2003 τα υψηλότερα αποτελέσματα των τελευταίων 12 ετών.

Οι επενδυτές της τρίτης μεγαλύτερης ευρωπαϊκής εταιρείας δεν θα λάβουν μέρισμα για το 2003, ενώ στα τέλη του 2002 κατέβαλαν 0,60 ευρώ. Ανάλογη απόφαση είχε παρθεί από τη διοίκησή της προ δύο ετών. Σύμφωνα με την εκτίμηση του Ουβ Γούρλεχ, αναλυτή της HVB, «τώρα πια είναι ξεκάθαρο κατά πόσο πρέπει να εξυγιάνει τους ισολογισμούς της. Οι επενδυτές είναι, πλέον, ενήμεροι για την κατάσταση. Κάτι τέτοιο είναι θετικό ακόμα και αν οι απομειώσεις ήταν κατά 300 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερες απ’ ό,τι αναμένονταν». H μετοχή του αερομεταφορέα σημείωνε εν μέσω της χθεσινής συνεδρίασης πτώση 0,7%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή