Ανάπτυξη και προκλήσεις για τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους

Ανάπτυξη και προκλήσεις για τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης αλλά και μεγάλες προκλήσεις κρύβει η αγορά αερομεταφορέων χαμηλού κόστους, ενώ η Air Berlin καλείται να φανεί αντάξια των επενδυτικών προσδοκιών που δημιουργούνται με αφορμή την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. H Air Berlin στοχεύει στην άντληση 400 εκατ. ευρώ ή 504,8 εκατ. δολαρίων από τη δημόσια εγγραφή της, η οποία είναι δρομολογημένη στις 5 Μαΐου, ενώ η κεφαλαιοποίησή της υπολογίζεται στα 1,1 δισ. ευρώ.

Συνολικά, η αγορά αερομεταφορέων χαμηλού κόστους, όπου προς το παρόν κυριαρχεί η Ryannair και η easyJet, εκτιμάται πως θα επεκτείνεται μέχρι το 2010 σε ετήσιο ρυθμό 13%, υπερβαίνοντας το αντίστοιχο 4% που προβλέπεται για τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες. Ενδεικτικό της ταχείας επέκτασης της αγοράς είναι ότι η επιβατική κίνηση αναμένεται μέχρι το 2010 να αποτελεί το 24% του συνόλου εντός της Ευρώπης, αντικατοπτρίζοντας μια αύξηση της τάξεως 16% από το 2004.

H αγορά έχει ήδη αναπτυχθεί σε εντυπωσιακούς ρυθμούς, καθώς οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους αξιοποίησαν το Διαδίκτυο για την πραγματοποίηση κρατήσεων και τη μείωση των δαπανών διανομής, ενώ η παροχή υπηρεσιών τροφοδοσίας δεν συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του εισιτηρίου αλλά χρεώνεται ως πρόσθετη δαπάνη κατ’ επιλογή του επιβάτη.

Η Air Berlin σχεδιάζει τη διαφοροποίηση αυτού του μοντέλου, αυξάνοντας τους επιβάτες επαγγελματικών ταξιδίων και αναπτύσσοντας δραστηριότητα τόσο σε κεντρικά όσο και σε περιφερειακά αεροδρόμια. Επιπλέον σχεδιάζει την παροχή υπηρεσιών τροφοδοσίας δίχως την επιβολή πρόσθετου κόστους. «Δεν υπάρχει περίπτωση να συναγωνιστεί η Air Berlin την Ryannair στη δομή κόστους», τόνισε ο Στέφεν Φέρλονγκ, αναλυτής της Davy Stockbrokers, συμπληρώνοντας ότι «αποτελεί, όμως, μια πρόκληση για την easyJet».

Οπως επισήμανε ο Χουακίμ Χάνολντ, διευθύνων σύμβουλος της Air Berlin, τα νέα κεφάλαια από τη δημόσια εγγραφή τής εταιρείας θα επενδυθούν για την αγορά νέων αεροσκαφών Airbus και για την αύξηση των δρομολογίων ειδικότερα με προορισμό τις χώρες της Σκανδιναβίας και της Ανατολικής Ευρώπης. Ηδη ο στόλος του αερομεταφορέα συμπεριλαμβάνει 56 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 45 είναι Boeing τύπου 737 και τα οκτώ έχουν κατασκευαστεί από την Airbus. Μέχρι τα τέλη του 2011 αναμένεται να της παραδοθούν ακόμη 55 νέα αεροσκάφη από την Airbus, ενώ, παράλληλα, διατηρεί το δικαίωμα αγοράς ακόμα 40.

Σημειωτέον ότι έχει παρέλθει μια 30ετία από τη δημιουργία της Air Berlin ως εταιρεία ναύλωσης αεροσκαφών που διατηρούσε την έδρα της στις ΗΠΑ και συνεργάζονταν με γερμανικά πρακτορεία ταξιδίων. Τον Απρίλιο παρουσίασε μια αύξηση της επιβατικής κίνησης της τάξεως του 24,8% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, αν και οι αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν πως πρέπει να επεκταθεί περαιτέρω για να είναι αντάξια ανταγωνίστρια των Ryannair και easyJet.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή