Η εκτίναξη του «μαύρου χρυσού» πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία

Η εκτίναξη του «μαύρου χρυσού» πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία

3' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη μείωση των πωλήσεών τους στην αμερικανική αγορά τον Απρίλιο ανακοίνωσαν χθες οι Ford Motor Co., Nissan Motor Co. και DaimlerChrysler AG, γεγονός, το οποίο αποδίδεται από αναλυτές τόσο στις υψηλές τιμές των καυσίμων όσο και στον ανταγωνισμό από τους ιαπωνικούς κολοσσούς, και όχι μόνον. Η Ford, η δεύτερη μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, ανακοίνωσε ειδικότερα ότι οι πωλήσεις της μειώθηκαν τον περασμένο μήνα στην εγχώρια αγορά της σε ποσοστό 6,6%, ενώ της DaimlerChrysler AG υποχώρησαν σε ποσοστό 6,2%. Σε αυτό, το τελευταίο συμπεριλαμβάνεται η κατά 8% μείωση των πωλήσεων του Ομίλου της Chrysler και η κατά 13% αύξηση των πωλήσεων της Mercedes-Benz. Πτώση, της τάξεως του 5,3%, σημείωσαν επίσης τον Απρίλιο στις ΗΠΑ οι πωλήσεις της δεύτερης μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της Nissan, ενώ εκείνες της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου στη Νότια Κορέα, της Hyundai Motors, αυξήθηκαν οριακά, κατά 0,2%. Από τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, την αμερικανική general Motors, ανακοινώθηκε επίσης ότι οι πωλήσεις της έχουν μάλλον μειωθεί τον Απρίλιο, κατά τον οποίο αναμένεται να αποδειχθεί ότι συρρικνώθηκαν για δεύτερο συνεχή μήνα οι πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών, των οποίων η γνώμη δημοσκοπήθηκε από το ειδησεογραφικό πρακτορείο Βloomberg.

Οι δύο μεγαλύτερες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερα προβλήματα, χάνοντας μερίδια αγοράς από τις έντονα ανταγωνιστικές ομολόγους τους, όπως είναι η Toyota και η Hyundai. Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες και δη οι ασιατικές, αύξησαν τον Απρίλιο το μερίδιό τους αγοράς στις Ηνωμένες Πολιτείες, για ένατο κατά σειρά μήνα. Σύμφωνα δε με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι πωλήσεις καινουργών αυτοκινήτων μειώθηκαν στις ΗΠΑ τον Απρίλιο με ρυθμούς που αντιστοιχούν σε 16,6 εκατομμύρια οχήματα ιδιωτικής χρήσεως και ημιφορτηγά, παρουσιάζοντας πάντως βελτίωση από το ανάλογο στοιχείο του Απριλίου του 2005, όταν αντιστοιχούσαν σε μείωση πωλήσεων κατά 17,2 εκατομμύρια οχήματα, προβεβλημένοι σε ετήσια βάση.

Οπως μεταδίδει το Bloomberg, το 62% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν προσφάτως, απάντησε ότι θα λάβει υπ’ όψιν τις τιμές των καυσίμων όταν αποφασίσει για την αγορά νέου αυτοκινήτου, ήτοι στα υψηλότερα επίπεδα από τον Αύγουστο του 2005, λίγες ημέρες πριν οι τιμές της βενζίνης στις ΗΠΑ σημειώσουν ιστορικό ρεκόρ. Το εν λόγω ρεκόρ είχε σημειωθεί στις αρχές του Σεπτεμβρίου 2005 και αφορούσε σε 3,07 δολάρια το γαλόνι. Η μέση τιμή της βενζίνης διαμορφώθηκε τον Απρίλιο στις ΗΠΑ στα 2,91 δολάρια το γαλόνι. Ηταν η υψηλότερη των τελευταίων έξι μηνών και αυξημένη κατά 30% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2005.

Τα προβλήματα των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών φαίνεται ότι συγκίνησαν τον Λευκό Οίκο, από τον οποίο ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα ότι ο πρόεδρος Μπους θα συναντηθεί -κατά πάσα πιθανότητα στις 18 Μαΐου- με τους επικεφαλής των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, των τριών κολοσσών του Ντιτρόιτ, ήτοι των General Motors, Ford και DaimlerChrysler.

Την ίδια ώρα ένταση φαίνεται ότι έχει αρχίσει να επικρατεί ανάμεσα στους επαγγελματίες διαμορφωτές της κοινής γνώμης και επηρεασμού των μελών του Κογκρέσου (lobbyists), οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας και των πετρελαϊκών εταιρειών. Οπως αναφέρεται στην αμερικανική έκδοση The Hill, η οποία καλύπτει και αναλύει τις εξελίξεις που αφορούν το Κογκρέσο, οι δύο πλευρές μελετούν το ενδεχόμενο να παραβιάοσυν τη συμφωνία τους κυρίων, βάσει της οποίας δεν εξαπολύουν τα βέλη τους η μία προς την άλλη πλευρά. Ωστόσο, με την αυτοκινητοβιοχανία να πνίγεται στις ζημίες και τις πετρελαιοβιομηχανίες να κολυμπούν στα κέρδη ένταση έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στους δύο κλάδους. Ο λόγος; Οι εκπρόσωποι του δεύτερου θεωρούν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία περνάει τώρα στην.. απέναντι όχθη, ξεκινώντας έναν σιωπηρό πόλεμο, καθώς υποστηρίζει την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι η αιθανόλη. Τις τελευταίες εβδομάδες και υπό την πίεση των εξαγριωμένων αυτοκινητιστών, που καλούνται να πληρώσουν πανάκριβα τη βενζίνη, το Κογκρέσο προωθεί νομοσχέδια για τα εναλλακτικά καύσιμα, που ενδέχεται να προκαλέσουν τελικώς… πόλεμο ανάμεσα στην αυτοκινητοβιομηχανία και τις αμερικανικές πετρελαιοβιομηχανίες! Κόκκινο πανί αποτελεί ειδικότερα για τους lobbyists της πετρελαιοβιομηχανίας η υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ανάπτυξη του καυσίμου «Ε85», το οποίο αποτελείται κατά 85% από αιθανόλη, η οποία παράγεται κυρίως από καλαμπόκι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή