ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την καθιέρωση της Dodge και εκτός Βορείου Αμερικής επιδιώκει η DaimlerCrysler

Την καθιέρωση της παραδοσιακής αμερικανικής μάρκας αυτοκινήτων Dodge στην ευρωπαϊκή αγορά επιδιώκει η Daimler Chrysler, ένα εγχείρημα που θεωρείται αρκετά τολμηρό αλλά, ταυτόχρονα, γεννά προσδοκίες για την ενίσχυση των πωλήσεων σε αγορές εκτός των ορίων της Βορείου Αμερικής. H κυκλοφορία της Dodge Caliber θα ξεκινήσει από τον ερχόμενο Ιούνιο και πρόκειται να ανταγωνιστεί μοντέλα της κατηγορίας cοmpact όπως είναι το Golf της Volkswagen και το Astra της Opel. Οπως επισήμανε, όμως, ο Τόμας Χας, επικεφαλής του διεθνούς τμήματος πωλήσεων της Chrysler στο πλαίσιο έκθεσης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ισπανία είναι ότι η μάρκα αυτοκινήτων Dodge είναι «σχεδόν άγνωστη» στο καταναλωτικό κοινό της Γηραιάς Ηπείρου. Παρά ταύτα, η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμά ότι το Dodge Caliber θα έχει ιδιαίτερη απήχηση στο σύγχρονο αντρικό καταναλωτικό κοινό ηλικίας 39 ετών και άνω που έχει κλήση στις εισαγόμενες μάρκες, παρακολουθεί τηλεόραση αργά το βράδυ και δαπανά αρκετό χρόνο στο Διαδίκτυο. Επιπροσθέτως, το διαθέσιμο εισόδημα των αντρών αυτών πρέπει να ξεπερνάει τα 41.700 ευρώ, ετησίως.

Ενδιαφέρον προκαλεί πόρισμα του τμήματος ερευνών της Chrysler, κατά το οποίο καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν κυριαρχεί στην αγορά οχημάτων ελεύθερου χρόνου (SUV) ή των compact, κάτι που αφήνει περιθώρια για μια αξιόλογη παρουσία του Dodge Caliber στην Ευρώπη. «Πιστεύω ότι στη διεθνή αγορά μπορούμε να επιτύχουμε πωλήσεις μέχρι και 20.000 μοντέλων Caliber μέσα στο 2007», επισημαίνει ο κ. Χας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η σειρά μοντέλων Dodge αντιπροσωπεύει το 5% των διεθνών πωλήσεων της Chrysler, ενώ αυτό το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί στο 20% με 30% μέχρι το 2009, δήλωσε ο κ. Χας.

Η αγορά της Δυτικής Ευρώπης αντικατοπτρίζει το ήμισυ των διεθνών πωλήσεων των 180.000 μοντέλων της Chrysler. H αυτοκινητοβιομηχανία, που μεταξύ άλλων κατασκευάζει τα μοντέλα Jeep, στοχεύει μέχρι το 2009 σε μια συνολική αύξηση του μεριδίου της στην προαναφερόμενη αγορά στο 1,4% από το τρέχον 0,6%. O στόχος αυτός, όμως, χαρακτηρίστηκε από τον αναλυτή Φέρντιναντ Ντούντενχοφερ της εταιρείας παροχής υπηρεσιών συμβούλου B&D Forecast ως «υπερβολικά φιλόδοξο». «Δεν είναι εύκολη η τόσο μεγάλη αύξηση του μεριδίου, ειδικότερα, στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Ευρώπης. Από την άλλη πλευρά, το μεγάλο πλεονέκτημα που θα έχουν τα μοντέλα της Dodge είναι ότι μπορούν να αξιοποιήσουν στα δίκτυα πωλήσεων της Mercedes και της Chrysler», επισημαίνει ο ίδιος.

Πράγματι, όπως δήλωσε ο κ. Χας, πάνω από το 95% των αντιπροσώπων της Mercedes και της Chrysler συμφώνησαν στην πώληση του μοντέλου Caliber. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παράγοντα του κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών που διατηρεί την ανωνυμία του, η κυκλοφορία της εν λόγω μάρκας, συγκεκριμένα, στην αγορά των μοντέλων compact και SUV΄s θα παρέχει στην Chrysler πρόσβαση στην αγορά των μεσαίων αυτοκινήτων.