Κρύα υποδοχή της Air Berlin από τη χρηματιστηριακή αγορά

Κρύα υποδοχή της Air Berlin από τη χρηματιστηριακή αγορά

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς ιδιαίτερες «επιδόσεις» η Air Berlin, η γερμανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, έκανε χθες το ντεμπούτο της στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, με την τιμή της μετοχής της να κυμαίνεται τις πρώτες ώρες των συναλλαγών γύρω από τα επίπεδα εισαγωγής της. Οπως παρατηρούσαν αναλυτές, «η προσγείωσή της ήταν μάλλον ανώμαλη, αλλά τουλάχιστον η εταιρεία κατάφερε να… προσγειωθεί στη χρηματιστηριακή αγορά», η οποία έχει ανταγωνιστές άλλες, γνωστές, όπως οι Ryanair και easyJet.

Η μετοχή της Air Βerlin εισήχθη στην αγορά της Φρανκφούρτης στην τιμή των 12 ευρώ και κατά τις πρώτες ώρες των συναλλαγών κυμάνθηκε από τα 11,98 έως και τα 12,675 ευρώ. Αντιθέτως, άλλες εταιρείες, οι οποίες εισήχθησαν από τις αρχές του έτους φέτος στο γερμανικό χρηματιστήριο είχαν πολύ καλύτερη τύχη, όπως για παράδειγμα η CAT oil, εταιρεία παροχής υπηρεσιών ενέργειας, της οποίας η τιμή της μετοχής εκτινάχθηκε την πρώτη ημέρα σε ποσοστό 35%.

Επίσης, η προσφορά των μετοχών της Air Berlin κατά τη δημόσια εγγραφή υπερκαλύφθηκε μόλις κατά το διπλάσιο, ενώ εκείνη της CAT oil είχε υπερκαλυφθεί κατά 25 φορές. Η Air Berlin διέθεσε τελικώς 42,5 εκατομμύρια μετοχές της, αντλώντας 510 εκατομμύρια ευρώ. Στις αγορές εκτιμάτο ότι η εταιρεία θα επιχειρούσε να αντλήσει περί τα 850 εκατομμύρια ευρώ κατά την εισαγωγή της στην αγορά της Φρανκφούρτης. Ωστόσο, όπως αναφέρουν τώρα αναλυτές, ορισμένοι αρνητικοί παράγοντες, όπως είναι ο έντονος ανταγωνισμός που αντιμετωπίζει η Air Berlin εν μέσω πολέμου τιμών με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, καθώς και η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων στα ύψη, που μπορεί να έχει επιπτώσεις στην κερδοφορία της, δεν συνυπολογίσθηκαν ορθώς κατά τον καθορισμό της τιμής διάθεσης των μετοχών της. Πάντως, στα επίπεδα των 12 ευρώ και βάσει στοιχείων της Commerzbank, η αναλογία της τιμής της εταιρείας προς τα αναμενόμενα ανά μετοχή κέρδη της ανέρχεται μόλις στο 5,6/πλάσιο.

Η αναλογία αυτή (Ρ/Ε) για τις Ryanair και easyJet ανέρχεται στο 9,3/πλάσιο και στο 8,3/πλάσιο αντιστοίχως. Οπως ανακοίνωσε η Air Berlin, το κεφάλαιο που άντλησε κατά την εισαγωγή της στη χρηματιστηριακή αγορά θα διατεθεί για την επέκταση της δραστηριότητάς της και για να ανταγωνισθεί με τη Ryanair και την easyJet. Αναλυτές εκτιμούν ότι αυτό δεν θα είναι εύκολο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή