ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση λειτουργικών κερδών για EADS

ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Βελτιωμένα πέραν των αναμενομένων αποδείχθηκαν τα τριμηνιαία κέρδη της ευρωπαϊκής EADS, που δραστηριοποιείται στην αεροναυπηγική και τον αμυντικό εξοπλισμό.

Η μητρική της Airbus εμφάνισε λειτουργικά κέρδη αυξημένα κατά 19%· η απόδοση αυτή τη βοηθάει να διατηρήσει ως έχουν τις προβλέψεις για το σύνολο του έτους, εφόσον οι πωλήσεις αεροσκαφών είναι ζωηρές.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων αυξήθηκαν στα 780 εκατομμύρια ευρώ έναντι των 657 εκατομμυρίων ευρώ προ ενός έτους. Οι αναλύσεις ήθελαν τα κέρδη της EADS στα 694 εκατομμύρια ευρώ.

Κοντά με την Βoeing

Τα καθαρά κέρδη της ενισχύθηκαν 26% στα 516 εκατομμύρια ευρώ και συμβάδισαν με τα αντίστοιχα της σημαντικότερης ανταγωνίστριάς της, ήτοι της αμερικανικής Boeing, η οποία είχε αύξηση 29%. O όμιλος της EADS, ο μεγαλύτερος στην αεροναυπηγική και την αμυντική βιομηχανία για τη Γηραιά Ηπειρο, ανακοίνωσε ότι το πρώτο τρίμηνο τα έσοδά του αυξήθηκαν 30% στα 9,1 δισ. ευρώ· η εξέλιξη αυτή αποδίδεται ως επί το πλείστον στην αρωγή της Airbus και του αυξημένου όγκου πωλήσεων αεροσκαφών, καθώς και στις καθυστερημένες εισροές 500 εκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμα του μεταγωγικού της αεροσκάφους A400.

To πρώτο τρίμηνο η Airbus παρέδωσε 101 αεροσκάφη εν συγκρίσει με τα 87 της ίδιας περιόδου προ ενός έτους, όταν η Boeing παρέδωσε 98 έναντι 70 αεροσκαφών το 2005. Επιπλέον, το πρώτο τρίμηνο τρέχοντος οι παραγγελίες της EADS αυξήθηκαν στα 10,5 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι των 8,9 δισεκατομμυρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2005.

«Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου αποδεικνύουν μία ακόμη φορά τον δυναμικό ρυθμό που αναπτύσσει η εταιρεία», διευκρίνισε ο ένας από τους δύο συνδιευθύνοντες συμβούλους της EADS, Τoμ Εντερς. «Βέβαια, μπροστά μας έχουμε προκλήσεις σε επίπεδο λειτουργίας του ομίλου και η διοίκηση εστιάζει την προσοχή της ιδιαιτέρως στην εφαρμογή των βασικών του προγραμμάτων».

Ορισμένοι αναλυτές είχαν αναφέρει πριν από τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων ότι αυτά ίσως επισκιαστούν από τα σχόλια της EADS για το τι μέλλει γενέσθαι ως προς το δικινητήριο A350, το οποίο εμφανίζει υποτονικές πωλήσεις.

Οι αγορές ανυπομονούν

Ο έτερος εκ των συνδιευθυνόντων συμβούλων, Νοέλ Φοργκάρ, δήλωσε, πάντως, ότι δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση επί του θέματος και ότι δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν από τη διεθνή έκθεση στο Φάνμπορο τον Ιούλιο.

Εντούτοις, οι αγορές ανυπομονούν, αλλά πληθαίνουν και οι φήμες, οι οποίες θέλουν την Airbus να εξετάζει ριζικές παρεμβάσεις και επανασχεδιασμό του A350. Το εν λόγω δικινητήριο αεροσκάφος έχει παραγκωνιστεί από το 787 Dreamliner της Βoeing.

Μια τέτοια προοπτική σε συνδυασμό με τη νέα στρατηγική, η οποία θα αφορά την προβληματική σειρά των τετρακινητηρίων αεροσκαφών A340, ενδεχομένως να διπλασιάσει τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης.

Χθες στο Παρίσι η μετοχή της EADS υποχώρησε 1,9% στα 28,8 ευρώ, όταν οι μετοχές των εταιρειών υψηλής κεφαλαιοποίησης διατηρήθηκαν σταθερές μετά τις μαζικές πωλήσεις της Δευτέρας.