ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EN ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Στο τέλος του 2009 το μη επανδρωμένο σκάφος της ΕΑDS

Ο ευρωπαϊκός αεροναυπηγικός όμιλος EADS ευελπιστεί ότι θα είναι έτοιμος έως το 2009 για να θέσει σε λειτουργία το νέο του μη επανδρωμένο αεροσκάφος σε πτήσεις επιτηρήσεως, αναγνωρίσεως και ελέγχου, όπως ανέφερε χθες στο Βερολίνο ο επικεφαλής του, Γιόχαν Χάιτσμαν. Στο πλαίσιο της αεροπορικής εκθέσεως του Βερολίνου, ο κ. Χάιτσμαν δήλωσε ότι «ο όμιλος ΕΑDS έχει θέσει στόχο να εγκαινιάσει τακτές πτήσεις με το μη επανδρωμένο αεροσκάφος UAV, γνωστότερο ως Βarracuda, μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, σε διεθνείς αεροπορικές στρατιωτικές αποστολές, καθώς και για αναγνωριστικές πτήσεις». Ο κ. Χάιτσμαν πρόσθεσε ότι ο όμιλος ΕΑDS σχεδιάζει να εγκαινιάσει ένα «πλήρες πρόγραμμα» πτήσεων με το αεροσκάφος UAV, εφόσον η δοκιμαστική του πτήση στην Ισπανία, τον περασμένο μήνα, απεδείχθη ότι ήταν επιτυχής. Η επόμενη δοκιμαστική πτήση του αεροσκάφους UAV έχει προγραμματισθεί για τον ερχόμενο Ιούνιο ή τον μήνα Ιούλιο. Βασικός παράγοντας για την προσέλκυση αγοραστών είναι η κατασκευή του αεροσκάφους Barracuda σε διαφορετικές παραλλαγές, όπως ανέφερε ο κ. Χάιτσμαν. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του αμυντικού τμήματος του ομίλου EADS, Στέφαν Τσόλερ, δήλωσε ότι ο όμιλος ΕΑDS θεωρεί ότι το αεροσκάφος UAV θα ενεργήσει ως κλειδί για την ενίσχυση των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων και ότι θα περιορίσει την εξάρτησή του από τον αεροναυπηγικό όμιλο Αirbus.

Στόχος η αύξηση εσόδων στην Κίνα

Ο γερμανικός βιομηχανικός όμιλος Siemens βρίσκεται πολύ κοντά στη υλοποίηση της φιλοδοξίας του, που στοχεύει στην αύξηση των εσόδων του στην Κίνα στο 20%, ποσοστό διπλάσιο του ρυθμού της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Την είδηση ανέφερε χθες ο Ρίτσαρντ Χάουζμαν, αρμόδιος του κλάδου επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του ομίλου Siemens στην Κίνα. Η ανοδική πορεία της κερδοφορίας του ομίλου Siemens στην Κίνα οφείλεται στις εξαγωγές προϊόντων τεχνολογίας για τους κλάδους μεταφορών, παραγωγής ηλεκτρισμού και ιατρικών εξοπλισμών.

Πάνω τα κέρδη Air France ΚLΜ

Ανοδο κατά 29% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη του αεροπορικού ομίλου Air France KLM το οικονομικό έτος 2005-2006, χάρη στην ταχεία ανάπτυξη στον τομέα μακρών δρομολογίων σε σχέση με άλλους ευρωπαϊκούς ανταγωνιστικούς του αερομεταφορείς. Ωστόσο, ο όμιλος Αir France ΚLΜ εξέφρασε επιφυλάξεις για το μέλλον της κερδοφορίας του επικαλούμενος τις διαρκείς ανατιμήσεις της τιμής των καυσίμων. Ειδικότερα, ο όμιλος ΑirFrance KLM σημείωσε καθαρά κέρδη την προαναφερθείσα περίοδο, ύψους 913 εκατομμυρίων ευρώ, όπως είχαν προβλέψει εμπειρογνώμονες και αναλυτές. Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν την ίδια περίοδο στα 936 εκατομμύρια ευρώ.

Υψηλή κερδοφορία για BT Group

Υψηλότερη από την αναμενόμενη ήταν η κερδοφορία της βρετανικής επιχειρήσεως τηλεπικοινωνιών BT Group, το τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους, που έληξε τον περασμένο Μάρτιο. Το γεγονός είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο της τιμής της μετοχής του BT Group στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας τριετίας. Τα έσοδά του αυξήθηκαν κατά 6,5% στα 5,13 δισεκατομμύρια στερλίνες.

Τα καθαρά του κέρδη την ίδια περίοδο μειώθηκαν στα 391 εκατομμύρια στερλίνες από τα 440 εκατομμύρια στερλίνες την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ο όμιλος την προαναφερθείσα περίοδο υπέγραψε 227.000 νέα συμβόλαια για χρήστες στο Διαδίκτυο ανεβάζοντας τον αριθμό των πελατών του στα 2,58 εκατομμύρια άτομα. Η τιμή της μετοχής του ομίλου ΒΤ, που είναι ο μεγαλύτερος στη Βρετανία, σημείωσε χθες άνοδο στο χρηματιστήριο του Λονδίνου κατά 8,25%.