ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχη τριών «παικτών» στην εικονική διασκέδαση

Σ υγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των τελευταίων ετών ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες η ετήσια έκθεση της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών Ε3 (Electronic Entertainment Expo) που διεξάγεται στο Λος Αντζελες. Οπως αναμενόταν, από την Ε3 προέκυψαν σημαντικές ειδήσεις, με σημαντικότερη την ανακοίνωση της Sony αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική και τα τελικά χαρακτηριστικά της επερχόμενης κονσόλας Playstation 3. Από την πλευρά της, η Microsoft επιχείρησε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας στο Xbox 360, προχωρώντας σε ανακοινώσεις σχετικά με επερχόμενες κυκλοφορίες παιχνιδιών και περιφερειακών. Ωστόσο, όπως φάνηκε, τα περισσότερα βλέμματα προσείλκυσε η Nintendo με τη δική της πρόταση, τη νέα κονσόλα Wii (όπως θα ονομάζεται επισήμως το Revo-lution) και το επαναστατικό της χειριστήριο.

Σε δύο εκδόσεις το ΡS3

Μετά την καθυστέρηση στην κυκλοφορία του PS3 της Sony, που αναβλήθηκε για τον προσεχή Νοέμβριο, όλοι περίμεναν με ανυπομονησία κάποιες ειδήσεις από το στρατόπεδο του ιαπωνικού κολοσσού. Ετσι, έγινε γνωστό ότι το PS3 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με σκληρό δίσκο 60 Gb και κόστος 600 δολάρια και 20 Gb με κόστος 500 δολάρια, όντας έτσι ακριβότερο κατά 100-200 δολάρια έναντι του Xbox 360. Αν κρίνουμε από την τιμολογιακή πολιτική της Microsoft, τότε ανάλογες θα είναι οι τιμές και σε ευρώ, ήτοι 600 και 500 ευρώ αντίστοιχα, όταν θα φτάσει στην Ευρώπη η κονσόλα περί τα τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου. Ωστόσο, τα μεγέθη των δύο μεγάλων ανταγωνιστών δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα και αυτό γιατί το PS3 προσφέρει ενσωματωμένο οδηγό ανάγνωσης δίσκων Blu-Ray. Αντιθέτως, το Xbox 360, σύμφωνα και με την ίδια την Microsoft, θα προσφέρει ως εξωτερικό αξεσουάρ έναν οδηγό HD-DVD (του βασικού δηλαδή ανταγωνιστή του Blu-Ray). Η κυκλοφορία του αναμένεται την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, με τιμή που δεν έχει γνωστοποιηθεί προς το παρόν.

Η Sony είναι εμφανές ότι ποντάρει στο ότι οι συσκευές που θα κυκλοφορήσουν σύντομα και θα επιτρέπουν την αναπαραγωγή Blu-Ray δίσκων από εταιρείες όπως η Pioneer, η Samsung, η Sony και η Panasonic θα στοιχίζουν κοντά στα 1.000 δολάρια, όταν το PS3 θα είναι αισθητά φθηνότερο, κυρίως λόγω της μεθόδου της επιδότησης που εφαρμόζεται στην αγορά. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, αν δεν επιδοτούσε το PS3 η Sony, η τιμή του με βάση το κόστος των επιμέρους εξαρτημάτων του θα ήταν κατά 300-400 δολάρια υψηλότερη. Βέβαια, το PS3 αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα, μιας και ενσωματώνει τον ολοκαίνουριο επεξεργαστή Cell, για την ανάπτυξη του οποίου απαιτήθηκαν τρία χρόνια και επιστήμονες από τη Sony και την IBM. Παράλληλα, η κονσόλα μπορεί να συνδεθεί σε ασύρματα δίκτυα μέσω των τεχνολογιών Bluetooth και Wi-Fi ή ακόμα και Ethernet. Σε αντίθεση με το Xbox 360 προσφέρει υποστήριξη γραφικών υψηλής ευκρίνειας 1.080p (αν και προς το παρόν είναι λίγες οι τηλεοράσεις που μπορούν να προβάλουν τέτοια ανάλυση), ενώ ενσωματώνει και απόδοση ήχου Dolby Digital Surround, όταν το Xbox 360 χρειάζεται να συνδεθεί με σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας για κάτι τέτοιο. Τέλος, το PS3 είναι εφοδιασμένο με υποδοχή για κάρτες μνήμης SD, Memory Stick και CompactFlash.

Η Sony στοχεύει στη διάθεση 4 εκατ. PS3 μέχρι τα τέλη του έτους και επιπλέον 2 εκατ. έως τα τέλη Μαρτίου 2007 και μάλιστα δεσμεύεται για τις ποσότητες αυτές, φιλοδοξώντας να μην αντιμετωπίσει προβλήματα στην παραγωγή. Η Microsoft πάντως υπολογίζει ότι μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα έχει πωλήσει περί τα 5,5 εκατ. Xbox 360, ενώ ο αριθμός αυξάνεται σε 10 εκατ. έως την επίσημη κυκλοφορία του PS3 στις 11 Νοεμβρίου στην Ιαπωνία και 17 Νοεμβρίου στην Αμερική, ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσει και το λανσάρισμα στην Ευρώπη.

Επαναστατικό χειριστήριο

Ασφαλώς, κανείς δεν πρέπει να υποπέσει στο λάθος και να υποτιμήσει τη δυναμική που φαίνεται να αναπτύσσει η Nintendo με το Wii. Αν και στο πλαίσιο της Ε3 δεν ανακοινώθηκε η τιμή της κονσόλας, αποκαλύφθηκε το πολυσυζητημένο και επαναστατικό νέο χειριστήριο, το οποίο μάλιστα είχε εξαιρετική απήχηση. Το χειριστήριο, σε αντίθεση π.χ. με εκείνο του PS3 που δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες διαφορές από τον προκάτοχό του (το PS2), αποτελείται κατ’ αρχάς από δύο μέρη, απαιτεί λοιπόν τη χρήση και των δύο χεριών. Η επανάσταση έγκειται στην τεχνολογία ανίχνευσης κίνησης, χάρη στην οποία οι παίκτες μπορούν να μιμηθούν τις κινήσεις που γίνονται επί της οθόνης, κινώντας τα χέρια τους. Ετσι, για παράδειγμα παιχνίδια μαχών θα επιτρέπουν στους παίκτες να χειρίζονται σπαθιά ή να εκσφενδονίζουν βέλη με την κίνηση των χεριών τους, στοιχείο που ανεβάζει την εμπειρία των βιντεοπαιχνιδιών σε νέο επίπεδο ρεαλισμού.

Με δεδομένη λοιπόν την έμφαση της Nintendo στην ανάπτυξη διασκεδαστικών παιχνιδιών για όλα τα γούστα, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που εστιάζει στην ανάπτυξη εξαιρετικών γραφικών. Ως εκ τούτου, το τοπίο της αγοράς θα έχει αλλάξει ριζικά έως τα τέλη του έτους με την πλήρη ανανέωση των συσκευών και τις εταιρείες ανάπτυξης παιχνιδιών να βρίσκονται σε περίοδο εργασιακού «πυρετού».