ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόβλημα στην Airbus με τη χρηματοδότηση του Α350

Ανοιχτά αφήνει η Airbus όλα τα ενδεχόμενα σε σχέση με τη χρηματοδότηση της «επόμενης γενιάς» του μοντέλου Α350 ευρείας ατράκτου της, φροντίζοντας πάντως να μην παράσχει νέα τροφή στην έριδα με τις ΗΠΑ, με επίκεντρο τις κρατικές επιδοτήσεις στα προγράμματά της. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής, Λουί Γκαλουά, επιβεβαίωσε χθες το συνολικό κόστος ανάπτυξης του Α350 XWB, το οποίο θα ανέλθει στα 10 δισ. ευρώ. Αποκάλυψε ότι η χρηματοδότηση θα προέλθει από συνδυασμό εσωτερικών και εξωτερικών πόρων, ενώ δεν απέκλεισε τη μέθοδο της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου. Επεσήμανε, παρ’ όλα αυτά, ότι δεν έχουν ακόμα ληφθεί αποφάσεις και πως δεν υπάρχει βιασύνη.

Ο κ. Γκαλουά, που είναι και συνδιευθύνων σύμβουλος της μητρικής της Αirbus, EADS, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει αν θα υπάρξει προσέγγιση των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων προκειμένου να παρασχεθούν πιστώσεις, τις οποίες οι ΗΠΑ χαρακτηρίζουν παράνομες επιδοτήσεις. Ωστόσο, από την πλευρά του, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «La Tribune», ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Τιερί Μπρετόν, διαβεβαίωνε ότι «οι τέσσερις εμπλεκόμενες κυβερνήσεις έχουν δεσμευθεί να παράσχουν εγγυήσεις σε περίπτωση αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου».

Η ανάπτυξη του Α350 XWB δεν είναι ανέφελη, μεσούντος του δυσάρεστου κλίματος από τις καθυστερήσεις παράδοσης του μεγαλύτερου αεροσκάφους του κόσμου, Α380. Η Airbus προειδοποίησε χθες ότι υπάρχει πιθανότητα ακύρωσης παραγγελιών από μεγάλο πελάτη της. Ηδη, άλλωστε, ο κρατικός αερομεταφορέας του Κατάρ ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει αποζημίωση για τις καθυστερήσεις του Α380 και πιθανόν να μην ασκήσει το δικαίωμα παραγγελίας επιπλέον δύο αεροσκαφών το ερχόμενο έτος.