Στην αντίθετη «ρότα» η αγορά των πλοίων ξηρού φορτίου

Στην αντίθετη «ρότα» η αγορά των πλοίων ξηρού φορτίου

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο στόλος των ξηρού φορτίου πλοίων αυξήθηκε κατά 6,7% το 2005, με τις τελευταίες προβλέψεις το 2006 να ομιλούν για περαιτέρω αύξηση της τάξης των 5,7%, αντιπροσωπεύοντας αύξηση ύψους 20 εκατ. τόνων. Αν και η συγκεκριμένη αύξηση είναι μεγαλύτερη της προβλεπόμενης ζήτησης, η υπερπροσφορά δεν θεωρείται σημαντική με τις αυξομειώσεις της ναυλαγοράς να επικεντρώνονται στους τύπους και στα μεγέθη πλοίων σε ένα ποσοστό προσφοράς/ζήτησης όχι ουσιαστικά διαφοροποιημένο.

Capesize

Την 1η Οκτωβρίου του 2006 ο συνολικός στόλος ανερχόταν σε 692 πλοία συνολικής χωρητικότητας 117,2 εκατ. τόνων ενώ η παράδοση 30 επιπλέον πλοίων από τον Μάρτιο και εντεύθεν, όχι μόνο δεν επηρέασε αρνητικά την αγορά, αλλά αντίθετα κινήθηκε έντονα ανοδικά και μάλιστα κατά ποσοστό άνω του 50% τους θερινούς μήνες. Το θετικό στοιχείο της συγκεκριμένης αγοράς είναι ότι το 2007 η αύξηση θα κυμανθεί κοντά στο 5%, αισθητά κάτω της αύξησης του 7,3% το 2005 και του 9,8% το 2004, με την παραγωγή χάλυβα μάλιστα σε Κίνα να επιφυλάσσει θετικές εκπλήξεις, οπότε το ενδιαφέρον της ναυλαγοράς αναμένεται να διατηρηθεί.

Ρanamax

Ο στόλος των πλοίων Πάναμαξ (60-100.000 τόνων dwt) την 1η Οκτωβρίου αριθμούσε 1.306 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 99,3 εκατ. τόνων και με παραγγελίες 233 πλοίων συνόλου 18,7 εκατ. τόνων. Το συγκεκριμένο ποσοστό ύψους 18,9% του συνόλου θεωρείται σχετικά λογικό και όχι σημαντικά υψηλό όπως σε άλλους τύπους πλοίων. Ενδιαφέρον πάντως προξενεί το γεγονός ότι από την άνοιξη ο συγκεκριμένος στόλος αυξήθηκε μόνο κατά 8 πλοία, επηρεάζοντας ελάχιστα την προσφορά του συγκεκριμένου τύπου, με το τέλος δε του τρέχοντος έτους προβλέπεται να φθάσει τους 102,3 εκατ. τόνους και κατά τα τέλη του 2007 108,8 εκατ. τόνους, ήτοι αύξηση της τάξης του 6,4%. Η συγκεκριμένη αύξηση σηματοδοτεί μικρή μείωση ναύλων από αυτά των 3 προηγούμενων ετών, όχι βέβαια σημαντικά αν οι προσδοκίες για αυξημένες μετακινήσεις σιδηρομεταλλευμάτων και κάρβουνου επαληθευθούν.

Την 1η Οκτωβρίου του 2006 ο στόλος αποτελούνταν από 1.469 πλοία Handymax 70 εκατ. τόνων dwt και 2.753 μικρότερα πλοία συνόλου 73,6 εκατ. τόνων dwt. Σε αυτά τα μεγέθη το σύνολο των παραγγελιών εμφανίζεται συγκριτικά περιορισμένο με μια αύξηση της τάξης των 19,8% (13,8 εκατ. τόνους dwt) και μόλις 9% στα μικρότερα μεγέθη (6,6 εκατ. τόνους dwt). Στα Handymax η αύξηση προβλέπεται να φθάσει ποσοστό ύψους 6,8% το 2006 και 4,2% το 2007, ενώ στα μικρότερα ο αριθμός τους αναμένεται να περιορισθεί λόγω του προς διάλυση σημαντικού αριθμού.

Καταλήγοντας, γενική είναι η διαπίστωση ότι τα ξηρού φορτίου πλοία συγκριτικά παρουσιάζουν καλύτερη εικόνα από αυτή των δεξαμενοπλοίων. Η αύξηση ζήτησης ύψους 4% το 2006 σε σύγκριση με το 5,7% αύξηση στόλου δημιουργεί μικρή ανισορροπία στην προσφορά/ζήτηση, αλλά δεν προεξοφλεί σημαντικές διαφοροποιήσεις σε ναύλους. Η ανάπτυξη του 3,8% το 2007 και η προβλεπόμενη σημαντική ροή πλοίων προς διάλυση μαζί με τη διατήρηση της δραστηριότητας παραγωγής χάλυβα από Κίνα, ίσως διατηρήσει την αγορά σε μια παρόμοια εικόνα για τους προσεχείς μήνες.

Πρόσφατες ναυλώσεις

Η Pacific Bulk ναύλωσε το M/V «MINERAL POTERNE» 172.091 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1997, με παράδοση 20-22 Δεκεμβρίου Κίνα και για κυκλικό ταξίδι μέσω Δυτ. Αυστραλίας στα 64.000 δολ. την ημέρα ενώ η Transfield με παράδοση επίσης Κίνα τέλη Μαρτίου – αρχές Ιουνίου 2007 και για χρονική διάρκεια 5 έτη ναύλωσε το M/V «MINERAL TEMSE» 177.000 τόνων dwt, στα 42.500 δολ. την ημέρα. Στον Ειρηνικό η ΤΑ-ΗΟ ναύλωσε το M/V «CATRIENA» 73.500 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1998, με παράδοση 1-5 Δεκεμβρίου Ταϊβάν και για κυκλικό ταξίδι μέσω Ινδονησίας στα 37.750 δολ. την ημέρα, ενώ η Deiulemar με παράδοση Μαλαισία 20-30 Δεκεμβρίου και για χρονική διάρκεια 2 χρόνια ναύλωσε το M/V «LUISE OLDENDO-RFF» 72.873 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1994, στα 25.000 δολ. την ημέρα. Στον Ατλαντικό η Pioneer Metals με παράδοση Βραζιλία 20-22 Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση Κίνα ναύλωσε το M/V «MARINA» 87.036 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2006, στα 35.250 δολ. την ημέρα και 730.000 δολ. αμοιβή ταξιδιού υπό έρμα ενώ η Transfield με παράδοση επίσης Βραζιλία τέλη Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση Απω Ανατολή ναύλωσε το M/V «GRAIN HARVESTER» 76.265 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2004, στα 31.500 δολ. την ημέρα και 650.000 δολ. αμοιβή ταξιδιού υπό έρμα. Στα μικρότερα μεγέθη η Glencore με παράδοση Πασέρο 7-12 Δεκεμβρίου μέσω ανατ. ακτής Ν. Αμερικής και επαναπαράδοση Β. Ευρώπη-Μεσόγειο ναύλωσε το M/V «LEDRA» 65.190 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1980, στα 23.000 δολ. την ημέρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή