ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεξαμενόπλοια: σημαντική άνοδος ναύλων σε Ατλαντικό

Διαφοροποιημένη εμφανίζεται η αγορά των VLCC’S, όχι τόσο στις φορτώσεις από Αραβικό Κόλπο με προορισμό Απω Ανατολή όσο στα ταξίδια του Ατλαντικού, καθώς και στις φορτώσεις από Αραβικό με προορισμό Ατλαντικό. Στα φορτία με προορισμό Απω Ανατολή η αυξημένη προσφορά μονού τοιχώματος πλοίων ευνοεί ιδιαίτερα τους ναυλωτές στο να επιλέγουν ένα συγκεκριμένο πλοίο και να ναυλώνουν στα επικρατούντα επίπεδα των W/S 55-57,5, ενώ τα διπλού τοιχώματος πλοία με ίδιο προορισμό ναυλώνονται στα W/S 65-67,5.

Στις ναυλώσεις Αραβικός Κόλπος – Δύση οι ναυλωτές βλέπουν τη λίστα των διαθεσίμων πλοίων για τον συγκεκριμένο προορισμό να φθίνει με πλοιοκτήτες διατεθειμένους να ναυλώσουν πάνω από τα W/S 60.

Ενδιαφέρουσα η πλευρά του Ατλαντικού, όπου η κινητικότητα των Suezmax σε Μεσόγειο και Δυτική Αφρική επηρέασε θετικά την αγορά τους. Τα φορτία από Δυτική Αφρική στην αρχή της εβδομάδας διαπραγματεύονται σε επίπεδα του W/S 72,5-75 έτους 2006, με τις σημερινές ναυλώσεις να διαπραγματεύονται στα W/S 90 του 2007, οι οποίες συγκριτικά είναι επιπλέον 20-25 μονάδες W/S.

Ενδιαφέρουσα η αγορά των Suezmax στην πλευρά του Ατλαντικού, όπως προαναφέραμε. Στη Μεσόγειο τα φορτία 130.000 – 135.000 τόνων ελάχιστες ημέρες πριν διαπραγματεύονταν στα W/S 90 – 110, ενώ τις τελευταίες ημέρες διαπιστώσαμε και ναυλώσεις σε επίπεδα του W/S 250 στα κυκλικά ταξίδια της περιοχής. Στη Δυτική Αφρική οι ναυλώσεις της περασμένης εβδομάδας διαπραγματεύονταν στα W/S 130 του 2006 με τις τελευταίες να κινούνται στα W/S 150 το 2007. H Conocophillips για μεταφορά 130.000 τόνων με φόρτωση 12 Ιανουαρίου Δυτική Αφρική και εκφόρτωση Κόλπο Αμερικής ναύλωσε πλοίο της Alliance στα W/S 150, ενώ η Exxonmobil για ίδιο φορτίο με φόρτωση 8 Ιανουαρίου και εκφόρτωση Ιταλία ναύλωσε το Μ/Τ «Limitless» στα ίδια επίπεδα. Εντονα ανοδικά κινήθηκε η αγορά των Aframax στην πλευρά του Ατλαντικού. Στην Βόρεια Ευρώπη τα φορτία 100.000 τόνων από τα W/S 100 (ναυλώσεις της περασμένης εβδομάδας) κινήθηκαν πάνω από τα W/S 300, ενώ τα φορτία 80.000 τόνων στα κυκλικά ταξίδια της περιοχής από τα W/S 120 έφθασαν πάνω από τα W/S 400. Ιδια εικόνα και στη Μεσόγειο με τις τελευταίες ναυλώσεις φορτίων τόσο από Μαύρη Θάλασσα όσο και στα κυκλικά ταξίδια της περιοχής να διαπραγματεύονται σε επίπεδα του W/S 300-320.

Στην Καραϊβική από τα W/S 220 οι τελευταίες ναυλώσεις κυκλικών φορτίων μεγέθους 70.000 τόνων διαπραγματεύονται σε επίπεδα του W/S 310. Ηρεμη παραμένει η αγορά τους σε Απω Ανατολή. Οι τελευταίες ναυλώσεις με φόρτωση Αραβικό Κόλπο και εκφόρτωση Κίνα διαπραγματεύονται σε επίπεδα του W/S 140. Στον Αραβικό και στα VLCC’S η SK για μεταφορά 240.000 τόνων με φόρτωση 6 Ιανουαρίου και εκφόρτωση Κορέα ναύλωσε το M/T «Tataki» στα W/S 60, ενώ η IOC για μεταφορά 270.000 τόνων με φόρτωση 12 Ιανουαρίου και εκφόρτωση Ινδία ναύλωσε το M/T «Dorado» στα W/S 55.

Στη Μεσόγειο και στα Suezmax η Navion για μεταφορά 130.000 τόνων με φόρτωση 8 Ιανουαρίου Αλγερία και εκφόρτωση Κόλπο Αμερικής ναύλωσε το M/T «Poetic» στα W/S 150. Στα Aframax η Mercuria για μεταφορά 80.000 τόνων με φόρτωση 8 Ιανουαρίου Ρωσία και εκφόρτωση Μεσόγειο ναύλωσε το M/T «Maria Tsakos» στα W/S 297,5. Στη Βόρεια Ευρώπη και στα Suezmax η ATMI για μεταφορά 135.000 τόνων με φόρτωση 1 Ιανουαρίου Αγγλία και εκφόρτωση Κόλπο Αμερικής ναύλωσε το M/T «Popi P» στα W/S 140. Στη Δυτική Αφρική η Tesoro για μεταφορά 130.000 τόνων με φόρτωση 20 Ιανουαρίου και εκφόρτωση δυτική ακτή Αμερικής ναύλωσε το M/T «Sonangol Luanda» στα W/S 170.