Ανοίγει ο δρόμος στο Δούναβη μέχρι Ρότερνταμ

Ανοίγει ο δρόμος στο Δούναβη μέχρι Ρότερνταμ

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούν οι Ελληνες εφοπλιστές τις διεργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα και την Επιτροπή Δουνάβεως, για την απελευθέρωση των μεταφορών στον Δούναβη, εκτιμώντας ότι εφόσον επιτευχθεί θα συμβάλει στη γρηγορότερη, φθηνότερη και ασφαλέστερη μεταφορά προϊόντων σε περιοχές της Ευρώπης που σήμερα βρίσκονται μακριά από λιμάνια. Οι Ελληνες εφοπλιστές, πάντοτε, ενδιαφέρονταν για το καθεστώς που ισχύει στις μεταφορές μέσω Δουνάβεως και ειδικότερα για τη δυνατότητα προσβάσης θαλασσοπλοούντων πλοίων τα οποία εκτελούν υπηρεσίες στα πλωτά μέρη του ποταμού (sea / river transport).

Ναυτιλιακοί κύκλοι ανέφεραν στην «Κ» ότι με την απελευθέρωση των μεταφορών θα δοθεί η δυνατότητα να γίνουν σημαντικές επενδύσεις σε αρκετά παραδουνάβια λιμάνια πρώην ανατολικών χωρών, που σήμερα είναι υποβαθμισμένα, ώστε να εκσυγχρονισθούν και να παρέχουν υπηρεσίες στα πλοία και τα φορτία που θα μεταφέρονται. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν και πολλές εταιρείες παροχής υπηρεσιών στα ποταμόπλοια που θα μεταφέρουν φορτία συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη των περιοχών και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Να σημειωθεί ότι για την επιτυχία των διαπραγματεύσεων για την ελευθεροπλοΐα στον Δούναβη, ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα και την Επιτροπή Δουνάβεως, διακαώς ενδιαφέρονται και ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και μη, οι οποίες διαθέτουν ναυπηγικές μονάδες κατασκευής πλοίων ικανά να πλέουν τόσο στη θάλασσα όσο και στα ποτάμια, θεωρώντας ότι μελλοντικά μπορεί να έχουν μεγάλα οικονομικά οφέλη από τυχόν παραγγελίες κατασκευής νέων εξειδικευμένων πλοίων ή τη μετασκευή των υπαρχόντων. Μεταξύ αυτών φέρεται να είναι και η Ρωσία, η οποία έχει σε εξέλιξη μεγάλο σχέδιο ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των ναυπηγείων της, διαθέτοντας κατάλληλη τεχνογνωσία στην κατασκευή ποταμόπλοιων.

«Εφόσον απελευθερωθούν οι μεταφορές μέσω Δούναβη τότε θα μπορεί ένα σκάφος με προϊόντα να εισέρχεται από τη Μαύρη Θάλασσα στον Δούναβη και στη συνέχεια διασχίζοντας σειρά από χώρες να φθάσει στη Γερμανία και από εκεί μέσω του Καναλιού στο Μάινς να μπει στον Ρήνο και τελικά να φθάσει μέχρι και το λιμάνι του Ρότερνταμ» ανέφεραν στην «Κ» ναυτιλιακοί κύκλοι.

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, στο συμβούλιο της Ο.Ε. Χερσαίων Μεταφορών του Συμβουλίου της Ε.Ε., της 24ης Απριλίου 2007, εξετάσθηκε μεταξύ άλλων Σχέδιο Απόφασης που θα εξουσιοδοτεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διαπραγματευθεί με την Επιτροπή Δουνάβεως τους όρους και τη διαδικασία προσχώρησης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στην αναθεωρημένη Σύμβαση του Βελιγραδίου. (Να σημειωθεί ότι το 1921 με τη Σύμβαση των Παρισίων είχε καθιερωθεί το καθεστώς της ελεύθερης ναυσιπλοΐας του Δούναβη, το οποίο, όμως, άλλαξε το 1948 με τη Συνθήκη του Βελιγραδίου. Μετά την αλλαγή του πολιτικού καθεστώτος στις πρώην ανατολικές χώρες, άρχισαν συνομιλίες για την αναθεώρηση της Συνθήκης του Βελιγραδίου, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των προσεχών μηνών και το σχετικό πρωτόκολλο να υιοθετηθεί σε Διπλωματική Διάσκεψη, η οποία προγραμματίζεται για τον Δεκέμβριο του 2007. Η Ελλάδα έγινε προσφάτως δεκτή στην Επιτροπή Δουνάβεως με το καθεστώς παρατηρητή.)

Το θέμα της ελευθεροπλοΐας στον Δούναβη είχε θέσει από το 1997 ο νυν γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθηγητής Ιωάννης Τζωάννος, όταν ως βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας είχε υποβάλει σχετική ερώτηση στον τότε ΥΕΝ, Σταύρο Σουμάκη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή