Διογκώνεται ταχέως το χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών στην Κίνα

Διογκώνεται ταχέως το χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών στην Κίνα

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την εβδομάδα που πέρασε, άνοιξε τις πύλες του στη Σαγκάη το δεύτερο «Millionaire Fair», η έκθεση της Κίνας «για πλούσιους και διάσημους». Στους 15.000 επισκέπτες του προσφέρθηκαν προϊόντα κάθε λογής: από έπιπλα αντίκες και πολυτελή αυτοκίνητα ώς υπεράκτιες τραπεζικές υπηρεσίες και ιδιωτικά τζετ. Οι διοργανωτές δεν θα μπορούσαν να έχουν επιλέξει χειρότερη εποχή για την έκθεση. Ο μήνας που πέρασε ήταν και η δεύτερη επέτειος από την υιοθέτηση των σχεδίων του προέδρου, Χου Ζιντάο, περί οικοδόμησης μιας «αρμονικής κοινωνίας» μέσω της πάταξης της ανισότητας και της σύσφιγξης των σχέσεων μεταξύ των πολιτών. Τα υψηλά ιστάμενα στελέχη με τα πανάκριβα κινητά τηλέφωνα δεν αποτελούσαν μέρος των σχεδίων.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι επέρχεται ρήξη. Παρότι το χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών είναι μικρότερο στην Κίνα απ’ όσο σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, διογκώνεται τάχιστα. Οι 70.000 καταγεγραμμένες περιπτώσεις πολιτικής αναταραχής στην Κίνα πέρυσι υπήρξαν αποτέλεσμα μιας αυξανόμενης αίσθησης αδικίας.

Οι εξελίξεις ώθησαν τους πολιτικούς να αρχίσουν τις συστάσεις προς τους νεόπλουτους, παρότι προς το παρόν σε ήσσονος σημασίας θέματα: όπως, για παράδειγμα, όταν αφήνουν υπερβολική ποσότητα φαγητού στο πιάτο τους σε δημόσιους χώρους. Νουθεσίες τέτοιου είδους προέρχονταν κυρίως από κατώτερους αξιωματούχους. Τους τελευταίους μήνες, ωστόσο, οι διαμαρτυρίες αυξάνονται. Τον Μάρτιο, ο πρωθυπουργός, Βεν Ζιαμπάο, καταφέρθηκε εναντίον της κατασκευής αστραφτερών κατοικιών και της χρήσης γης για αγώνες γκολφ. Λίγες εβδομάδες αργότερα, το επίσημο ειδησεογραφικό πρακτορείο «Xinhua» προειδοποιούσε ότι όσοι δαπανούν υπερβολικά ποσά κινδυνεύουν να «μεθύσουν με τις ανέσεις» και να «βυθιστούν στη φαυλότητα».

Την περασμένη εβδομάδα, ο δήμαρχος του Πεκίνου, Ουάνγκ Κισάν, προχώρησε ένα βήμα πιο πέρα καλώντας για την άσκηση ελέγχου επί των διαφημιστικών καταχωρίσεων που προωθούν «πολυτελή» ή «υπερβολικά αριστοκρατικά» προϊόντα, με το σκεπτικό ότι «ενθαρρύνουν την πολυτέλεια και την παράδοση στις επιθυμίες, κάτι που δεν οδηγεί στην αρμονία». Η υπηρεσία Βιομηχανίας και Εμπορίου του Πεκίνου -η τοπική ρυθμιστική αρχή της αγοράς- πρόσθεσε ότι «υπάρχει πρόβλημα με ορισμένες διαφημίσεις, που δεν συμμορφώνονται στις απαιτήσεις του σοσιαλιστικού πνευματικού πολιτισμού».

Οι πολιτικοί στην Κίνα υποστηρίζουν ότι οι διαφημίσεις δεν θα πρέπει να επικεντρώνονται στον πλούτο και την πολυτέλεια. Ενας εξ αυτών, μάλιστα, άφησε να εννοηθεί ότι κάποιες γιγαντοαφίσες θα πρέπει να απομακρυνθούν από τους δρόμους γιατί δεν είναι καλής κατασκευής και μπορεί να… πέσουν και να προκαλέσουν ατυχήματα. Οι εταιρείες πολυτελών αγαθών μπορεί να χρειαστεί στο εξής να εφεύρουν τρόπους προώθησης των προϊόντων τους χωρίς να δίνουν έμφαση στην ανισότητα. Αλλά και να γίνουν ειδικές στην κατασκευή γιγαντοαφισών…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή