Μείωση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης

Μείωση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πτώση των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων καταγράφηκε τον Μάιο για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, καθώς τα θετικά στοιχεία για την κεντρική και ανατολική Ευρώπη δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν την πτώση πωλήσεων που παρουσιάστηκε στις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Ευχάριστες είναι, όμως, οι εξελίξεις για τη Fiat, καθώς η ζήτηση για το Grande Punto ενίσχυσε τις πωλήσεις της, με αποτέλεσμα η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να ξεπερνά τους ανταγωνιστές της. «Η ζήτηση αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει στάσιμη και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη βελτίωση της γενικότερης εικόνας της οικονομίας», αναφέρεται σε έκθεση του ινστιτούτου ερευνών Centro Studi Ρromotor.

Συγκεκριμένα, οι νέες ταξινομήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 1,6% τον περασμένο μήνα στα 1.442,518 οχήματα, με αυτές της General Motors να υποχωρούν κατά 8,9%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA), τη δεύτερη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων παρουσίασε η γαλλική Renault, κατά 8,4%. Μια ημέρα πριν, η ίδια αυτοκινητοβιομηχανία είχε ανακοινώσει υποχώρηση των παγκόσμιων πωλήσεων κατά 4,2%. Σημειωτέον ότι η Renault πρόκειται να παρουσιάσει στο προσεχές μέλλον νέα σειρά καινούργιων ή ανανεωμένων μοντέλων.

Η γερμανική Volkswagen, που είναι και η κορυφαία της Ευρώπης σε όρους κεφαλαιοποίησης, εμφάνισε πτώση των νέων ταξινομήσεων, κατά 5,4%. Πτώση των ευρωπαϊκών πωλήσεων κατά 2,6% εμφάνισε η ιαπωνική Toyota και κατά 1,1% η Ford. Ανοδο, όμως, 2,8% εμφάνισαν οι νέες ταξινομήσεις στην PSA Peugeot, ενώ αυτές της DaimlerChrysler και της BMW ενισχύθηκαν κατά 5,6% και 2,4%.

Σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στοιχεία, η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρείται στο μερίδιο που κατέχει η General Motors, το οποίο υποβαθμίστηκε από το 10,5% στο 9,7%. Εκείνο της Renault υποχώρησε από το 9,2% στο 8,6%. Αντιθέτως, το μερίδιο της PSA αναρριχήθηκε από το 12,5% στο 13,1% και αυτό της Fiat από το 7,7% στο 8,2%. Η αισιόδοξη εικόνα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ώθησε την τιμή της μετοχής της σε άνοδο μεγαλύτερη 1,86%, που ήταν η απόδοση του πανευρωπαϊκού κλαδικού δείκτη Dow Jones.

Για το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου, οι νέες ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 0,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, που καλύπτουν τα 27 κράτη-μέλη της Ε.Ε., εκτός Κύπρου και Μάλτας, όπως και της ένωσης ευρωπαϊκού ελεύθερου εμπορίου (ΕFΤΑ).

Αυτή η τριμηνιαία πτώση αποδίδεται στην υποχώρηση πωλήσεων κατά 2,4% σε μεγάλες αγορές της δυτικής Ευρώπης, αντισταθμίζοντας την κατά 11,1% αύξηση στην ανατολική Ευρώπη. Σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά των καταναλωτών έπαιξε η αύξηση του ΦΠΑ στη Γερμανία, προκαλώντας πτώση της ζήτησης κατά 11,1%. Οι φοροαπαλλαγές στην Ιταλία για την αύξηση της κατανάλωσης λιγότερο ζημιογόνων στο περιβάλλον μοντέλων οδήγησαν σε αύξηση της ζήτησης κατά 7,3%. Στη Γαλλία σημείωθηκε πτώση των νέων ταξινομήσεων κατά 2,8%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή