Η Ε.Ε. προβάλλει βέτο στην εξαγορά της Aer Lingus από τη Ryanair

Η Ε.Ε. προβάλλει βέτο στην εξαγορά της Aer Lingus από τη Ryanair

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε την πρόταση εξαγοράς της Aer Lingus από τη Ryanair, σκοπεύοντας να αποτρέψει τη δημιουργία μονοπωλίου. Η προσφορά φθάνει το 1,48 δισ. ευρώ και η απόφαση της Κομισιόν αποτελεί και το πρώτο βέτο για συγχώνευση από το 2004. Μια δυνητική συμμαχία των δύο ιρλανδικών αερομεταφορέων θα σήμαινε ότι η Ryanair θα αποκτούσε δεσπόζουσα θέση σε 35 δρομολόγια.

Η Ryanair είχε ήδη προσφερθεί να πωλήσει χώρους στάθμευσης για απογείωση και προσγείωση, αλλά η εναλλακτική αυτή θεωρήθηκε ανεπαρκής. Επιπλέον, όπως επισημαίνει η Κομισιόν, μια τέτοια εξαγορά θα εξαφάνιζε τη βασική ανταγωνίστρια της Ryanair στην Ιρλανδία.

«Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να αποτρέψουμε την ανάδειξη μονοπωλίου στις αερομεταφορές», δήλωσε η αρμόδια επίτροπος για τον ανταγωνισμό, Νίλι Κρόες. «Δεδομένου ότι η Ιρλανδία είναι νησί, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αερομεταφορές».

Τα σχετικά αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο «Bloomberg», επισημαίνοντας ακόμα ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair θα εφεσιβάλει την «άνευ προηγουμένου απόφαση», όπως την αποκάλεσε.

Το προηγούμενο βέτο της Κομισιόν αφορούσε τα σχέδια συγχώνευσης των EDP – Energias de Portugal με την Gas de Portugal. Πάντως, από πλευράς του ο ιδιόρρυθμος ιδρυτής και επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ολίρι, δηλώνει βέβαιος ότι η απόφαση της Ε.Ε. θα ανατραπεί. Το σκεπτικό του είναι ότι η συγχώνευση τελικά θα προχωρήσει, δεδομένου ότι θα εξασφαλίσει μειώσεις ναύλων άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση για το καταναλωτικό κοινό. Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία φθηνών εισιτηρίων στην Ευρώπη, ανακοίνωσε την εχθρική προσφορά της τον Οκτώβριο. Τον Δεκέμβριο ξεκίνησε η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να εξετάσει εάν η συγχώνευση θα περιέστειλε τον ανταγωνισμό στις πτήσεις Δουβλίνου – Λονδίνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη μέτοχος στην Aer Lingus είναι η κυβέρνηση της Ιρλανδίας με μερίδιο 25,3%. Εκτιμά ότι δεν πρέπει να υλοποιηθεί η συγχώνευση, γιατί αποτέλεσμά της θα ήταν να δημιουργηθεί μονοπώλιο στις αερομεταφορές, συγκλίνοντας ουσιαστικά και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο κ. Ολίρι δήλωσε χθες ότι το βέτο της Κομισιόν αποτελεί μία «γυμνή πολιτική απόφαση» για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της ιρλανδικής κυβέρνησης ως προς τους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Η Νίλι Κρόες δήλωσε ότι η ευρωπαϊκή απόφαση είναι νομικά βάσιμη και δεν πρόκειται να κλονιστεί από τη λεπτομερή εξέταση, στην οποία θα την υποβάλουν τα δικαστήρια. Βέβαια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι εφέσεις ενδεχομένως να διαρκέσουν χρόνια. Η πρωτόδικη απόφαση από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια μπορεί να εφεσιβληθεί στο Ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Η Aer Lingus, όπως ήταν αναμενόμενο, πανηγύρισε με την απόφαση. «Η επιλογή των καταναλωτών κείται στην καρδιά κάθε ανταγωνιστικής αγοράς και η δημιουργία ενός δεσπόζοντος παίκτη στην Ιρλανδία δεν θα μπορούσε να ωφελήσει τους καταναλωτές», δήλωσε εν κατακλείδι ο πρόεδρος της Aer Lingus, Τζον Σάρμαν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή