Η Aeroflot απέσυρε την προσφορά της για την Alitalia

Η Aeroflot απέσυρε την προσφορά της για την Alitalia

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με κατάρρευση απειλείται η δημοπράτηση της προβληματικής Alitalia, η οποία απομένει με μόλις δύο υποψήφιους αγοραστές μετά τη χθεσινή αποχώρηση της ρωσικής Αeroflot από τη διαδικασία υποβολής προσφορών. Οι μέτοχοι του ιταλικού αερομεταφορέα επρόκειτο να συναντηθούν χθες για να συζητήσουν την οικτρή οικονομική του κατάσταση, καθώς ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Μπεραρντίνο Λιμπονάτι, τους ζήτησε να εγκρίνουν τη χρήση αποθεμάτων 150 εκατ. ευρώ αφότου η εταιρεία μείωσε την αξία του στόλου της τον περασμένο μήνα, αναβαθμίζοντας την καθαρή ζημία της για το 2006 σε άνω του ενός τρίτου της κεφαλαιοποίησής της. Η μείωση της αξίας δημιούργησε ανάγκη αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, όπως προβλέπει η ιταλική νομοθεσία.

Αρνηση πρόσβασης σε πληροφορίες

Επικαλούμενη άρνηση πρόσβασης σε ζωτικής σημασίας πληροφορίες για την οικονομική κατάσταση και τις δραστηριότητες της Αlitalia, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της ανατολικής Ευρώπης ανακοίνωσε πως «η εξαγορά της Αlitalia δεν θα ήταν η ορθή απόφαση». Η αποχώρηση της Aeroflot αφήνει τον μικρότερου μεγέθους ιταλικό αερομεταφορέα Air One και την αμερικανική εταιρεία επένδυσης ιδιωτικών κεφαλαίων MatlinPatterson μοναδικούς υποψήφιους αγοραστές, εν όψει της προθεσμίας της 12ης Ιουλίου για την υποβολή προσφορών. Η Aeroflot συμμετείχε σε συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες ιταλικές τράπεζες, τη UniCredit, ενώ η Air One έχει τη στήριξη του υπ’ αριθμόν 1 χρηματοπιστωτικού ιδρύματος της χώρας, Intesa Sanpaolo, του οποίου ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι παλιός φίλος του πρωθυπουργού Ρομάνο Πρόντι. Δεν είναι παράξενο που, για τους αναλυτές, οι μόνες σοβαρές προσφορές ήταν εκείνες των Air One και Aeroflot και που, σύμφωνα με τα εγχώρια ΜΜΕ, η MatlinPatterson θα αποχωρούσε σύντομα ή θα ένωνε τις δυνάμεις της με τον ιταλικό αερομεταφορέα. Αξιωματούχοι του ιταλικού υπουργείου Οικονομικών αρνήθηκαν να σχολιάσουν τη χθεσινή εξέλιξη. Η τελευταία, πάντως, εγείρει νέα προβλήματα για την κυβέρνηση Πρόντι, της οποίας οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα για τις μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό κατέρρευσαν χθες μετά την πρόταση αύξησης του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης στα 57 έτη. Η συναίνεση των συνδικάτων είναι κρίσιμη για την αντιμετώπιση του ζητήματος της Αlitalia, δεδομένου μάλιστα ότι -όπως είχαν προειδοποιήσει εξ αρχής οι αναλυτές- η πώληση μιας αεροπορικής εταιρείας ταλανιζόμενης από απεργίες, ζημίες και τακτικές κυβερνητικές παρεμβάσεις δεν θα ήταν εύκολη υπόθεση, ενόσω ο όποιος αγοραστής θα έπρεπε να προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας και αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων προκειμένου να εξυγιάνει την επιχείρηση.

Αποτυχημένες προσπάθειες εξυγίανσης

Η Ρώμη αποφάσισε να διαθέσει το 49,9% που ελέγχει στην Alitalia μετά τις επανειλημμένες αποτυχημένες προσπάθειες εξυγίανσής της. Αρχικώς, η πώληση προσέλκυσε το ενδιαφέρον 11 υποψήφιων αγοραστών, οι οποίοι περιορίστηκαν στη συνέχεια σε μόλις τρεις. Ο ένας εξ αυτών, η αμερικανική εταιρεία επένδυσης ιδιωτικών κεφαλαίων TPG, αποσύρθηκε λίγο αργότερα, αφήνοντας τη MatlinPatterson, εταίρο στην ίδια σύμπραξη, να επιστρέφει ως υποψήφια στις αρχές Ιουνίου. Η χθεσινή εξέλιξη και τα σενάρια που τη συνοδεύουν αφήνουν ανοιχτή την προοπτική να περάσει ο εθνικός ιταλικός αερομεταφορέας στα χέρια της Air One, της οποίας τα ετήσια έσοδα είναι περίπου αντίστοιχα με τις ετήσιες ζημίες της μεγαλύτερης ανταγωνίστριάς της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή