Η αμερικανική General Motors ανακοίνωσε, χθες, ότι δεν θα ανανεώσει τη συμμετοχή της ως χορηγός της αμερικανικής ολυμπιακής ομάδας, στο πλαίσιο ενός γενικότερου επαναπροσδιορισμού της στρατηγικής μάρκετινγκ, αφού έχει γίνει μια αποτίμηση των μέχρι σήμερα οφελών από τις επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στη διαφήμιση. Το δεκαετές συμβόλαιο μεταξύ της General Motors και της αμερικανικής ολυμπιακής επιτροπής (USOC), ύψους «πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων», περιλάμβανε την κάλυψη δαπανών της ολυμπιακής ομάδας μέσω πληρωμών, όπως και του συνολικού κόστους διαφήμισης και άλλων εκκρεμοτήτων.
«Υπάρχουν και άλλοι τρόποι»
Το τρέχον συμβόλαιο, που υπογράφτηκε τον Ιούλιο του 1997 και θα είναι σε ισχύ μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008 αλλά και για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2010, έφθανε το ένα δισ. δολάρια. «Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να προσεγγίσουμε τους καταναλωτές εκτός από το να είμαστε επίσημοι χορηγοί της USOC», δήλωσε ο εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Ράντι Κάρνεϊ. Οπως τόνισε ο ίδιος, διερευνώνται νέοι τρόποι αξιοποίησης των διαφημιστικών κονδυλίων της GM, όπως είναι η προώθηση των μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας σε έντυπα, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Οι κινήσεις αυτές συμβαδίζουν με το ευρύτερο σχέδιο αναδιάρθρωσης της GM, δεδομένου ότι πέρυσι ανακοινώθηκαν ζημιές, ύψους 2 δισ. δολαρίων. Η κερδοφορία, όμως, έχει αποκατασταθεί τα τελευταία τρία τρίμηνα, ενώ στοχεύει στη μείωση του προσωπικού κατά 34.000 άτομα και πλέον, είτε με την παραχώρηση πακέτων εθελουσίας εξόδου είτε μέσω της πρόωρης συνταξιοδότησης ορισμένων εργαζομένων.
Οπως αναφέραμε παραπάνω, το τρέχον συμβόλαιο της GM θα ισχύει και για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008. Η θυγατρική Chevrolet έχει αναλάβει τη χορηγία της αμερικανικής ολυμπιακής ομάδας σνόουμπορντ, ενώ η GM στον Καναδά έχει δεσμευτεί με τη χορηγία των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2010, οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν στο Βανκούβερ.