ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EN ΣΥΝΤΟΜΙΑ

Στο Μαρόκο θα κατασκευάσει εργοστάσιο η Renault-Νissan

Με το βλέμμα στραμμένο στις χώρες του χαμηλού κόστους παραγωγής η Renault-Nissan πρόκειται να κατασκευάσει εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων στο Μαρόκο, εκμεταλλευόμενη τα φθηνά εργατικά χέρια. Η κίνηση αυτή, όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, καταδεικνύει και το πως οι παγκόσμιοι παίκτες επανακαθορίζουν τον όρο «χαμηλό κόστος» όχι μόνο για τις αναδυόμενες αλλά και για τις ανεπτυγμένες αγορές. Μετά την αρχική συμφωνία με τη μαροκινή κυβέρνηση και εάν πληρούνται συγκεκριμένοι όροι, η Renault-Nissan θα επενδύσει 1 δισ ευρώ για την παραγωγή 200.000 οχημάτων τον χρόνο. Από πλευράς της, η Toyota θέτοντας μεγαλόπνοους στόχους, ευελπιστεί να πωλήσει 10,4 εκατομμύρια οχήματα διεθνώς το 2009. Στην επίτευξη του στόχου θα τη βοηθήσει η επέκτασή της σε αγορές πέραν της αμερικανικής, όπως αυτές της Βραζιλίας, της Ρωσίας, της Ινδίας και της Κίνας.

Συμφωνία HSBC – Lone Star

Ο βρετανικός τραπεζικός όμιλος HSBC έχει έρθει σε συμφωνία με το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Lone Star για την αγορά του 51% της Korea Exchange Bank έναντι του ποσού των 6,3 δισ. δολαρίων. Ο μεγαλύτερος τραπεζικός όμιλος της Ευρώπης ανέφερε ότι η συμφωνία θα δώσει ώθηση στα έσοδά της. Απαιτείται ωστόσο και η έγκριση της κορεατικής κυβέρνησης, ενώ αναμένεται να προστεθούν στο τελικό κόστος της εξαγοράς 133 εκατ. δολάρια, αν η συμφωνία ολοκληρωθεί μετά της 31 Ιανουαρίου το 2008. «Η στρατηγική μας επικεντρώνεται στις αναπτυσσόμενες αγορές» ανέφερε ο πρόεδρος της HSBC Στέφεν Γκριν, συμπληρώνοντας ότι «η εξαγορά αυτή αντανακλά τη στρατηγική μας».

Ερευνα για μισθούς πείνας

Σε συνθήκες, που θυμίζουν τα μυθιστορήματα του Καρόλου Ντίκενς, φέρεται να εργάζονται όσοι προμηθεύουν με προϊόντα τις μεγάλες αλυσίδες ενδυμάτων της Βρετανίας υπό καθεστώς υπεργολαβίας. Η γνωστή αλυσίδα παιδικών ειδών και ειδών εγκυμοσύνης Μothercare και Primark, η δεύτερη μεγαλύτερη λιανική αλυσίδα ένδυσης στη Βρετανία, διενεργούν έρευνες για να ανακαλύψουν πόσο ευσταθούν οι καταγγελίες ότι οι εργαζόμενοι γι’ αυτές στην Ινδία πληρώνονται με 13 πένες την ώρα, δουλεύουν 9 ώρες ημερησίως και 48 ώρες εβδομαδιαίως. Με τέτοιους μισθούς, οι οποίοι παραβιάζουν τις διεθνείς κατώτατες προδιαγραφές εργασίας, οι άνθρωποι ορισμένες φορές αναγκάζονται να τρέφονται από τα κρατικά συσσίτια.

Υποχώρηση επενδύσεων

Μείωση παρουσίασαν οι κεφαλαιακές επενδύσεις στην Ιαπωνία το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου εν συγκρίσει με το αντίστοιχο διάστημα προ ενός έτους. Οι εξελίξεις αυτές προβληματίζουν οικονομολόγους και αγορές, επαναφέροντας τις ανησυχίες για μία ευρύτερη κάμψη στην οικονομία. Συγκεκριμένα, οι δαπάνες ελαττώθηκαν κατά 4,9% στα 11,6 τρισ. γιεν, όπως φανερώνουν τα επίσημα στοιχεία. Πρόκειται για την πρώτη μείωση τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Επιπλέον, υπό το πρίσμα αυτό αναμένεται ότι οι προβλέψεις σχετικά με την ανάπτυξη του δευτέρου τριμήνου θα αναθεωρηθούν προς τα κάτω, ενώ μία αύξηση των επιτοκίων εντός του τρέχοντος μηνός θεωρείται απίθανη.