ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόσοι τελικά είναι οι επισκέπτες της Yahoo?

Ποιος είπε ότι πρόβλημα, σχετικά με την εγκυρότητά τους, αντιμετωπίζουν μόνο οι δημοσκοπήσεις; Το ίδιο ζήτημα φαίνεται να τίθεται τελευταία και σε ό,τι αφορά τις μετρήσεις της επισκεψιμότητας στο Διαδίκτυο. Και όπως και στην πρώτη περίπτωση, έτσι και σε αυτή, τα πράγματα είναι εξαιρετικά κρίσιμα, καθώς από το αποτέλεσμά τους κρίνονται πολλά, τα οποία -ως συνήθως- αποτιμώνται σε εκατομμύρια δολάρια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Πόσοι επισκέπτες μπήκαν τον Ιούνιο στο site της Yahoo; Σύμφωνα με την Com Score φτάνουν στα 133 εκατομμύρια. Σύμφωνα όμως με τη μέτρηση της Nielsen//NetRatings ο αριθμός αυτός φτάνει στα 108 εκατομμύρια. Το μπέρδεμα είναι μεγάλο. Η μέτρηση έχει το ίδιο αντικείμενο, αλλά το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό και η ζημία για την Yahoo μεγάλη. Για διαφημιστικούς λόγους, εννοείται. Και είναι λογικό, αφού άλλο κομμάτι της πίτας διεκδικείς όταν σε επισκέπτονται καθημερινά 133 εκατομμύρια χρήστες και άλλο όταν οι «πελάτες» σου είναι 108 εκατομμύρια.

Η διαφορά είναι 25 εκατομμύρια και όπως εύστοχα συγκρίνει το Fortune, «εδώ μιλάμε για έναν πληθυσμό μεγαλύτερο κι από αυτόν του Τέξας. Κι αυτό είναι το πρόβλημα». Ο λόγος; Οι εταιρείες που θέλουν να διαφημιστούν στο Ιντερνετ απαιτούν σαφείς αποδείξεις ότι τα περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια που θα δώσουν γι’ αυτόν τον σκοπό στο δίκτυο αξίζουν μέχρι και το τελευταίο σεντ.

Οι ίδιοι οι επικεφαλής των εταιρειών μέτρησης, προσπαθώντας να δώσουν μια λογικοφανή εξήγηση του φαινομένου, μπερδεύουν τα πράγματα ακόμα περισσότερο. «Εχει να κάνει με το αν έχεις ανοιχτό συνεχώς το παράθυρο στη διεύθυνση, αλλά δεν είναι απαραίτητο και να την επισκέπτεσαι όλο αυτό το διάστημα», ψελλίζει ο ένας και μάλλον συμφωνεί ο άλλος, αλλά όχι ξεκάθαρα.

Τα πράγματα όμως είναι πολύ περίεργα. Ενα σάιτ ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο δικός του μετρητής κατέγραψε τον Ιούλιο 10,8 εκατ. επισκέπτες, την ώρα που οι εταιρείες μέτρησης κάνουν λόγο για 4,6 εκατ. ή 4,7 εκατ. Τι απ’ όλα ισχύει;

Γεγονός αποτελεί ότι όλοι αναζητούν μια καλή δικαιολογία, την οποία θα πρέπει να βρουν άμεσα, γιατί, ως γνωστόν, με τις μετρήσεις δεν πρέπει να παίζει κανείς. Ας ρωτήσουν και τους Ελληνες συναδέλφους τους.