Το νέο μοντέλο XF και έξι δυνητικοί αγοραστές εμφυσούν «νέα πνοή» στην Τζάγκουαρ

Το νέο μοντέλο XF και έξι δυνητικοί αγοραστές εμφυσούν «νέα πνοή» στην Τζάγκουαρ

3' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το συναίσθημα φαίνεται ότι παίζει σημαντικό ρόλο σε πολλές αγορές αυτοκινήτων, αλλά μάλλον δε θα πρέπει να συνεκτιμάται ως ένας από τους παράγοντες, που συνηγορούν υπέρ της αγοράς μίας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακόμα κι έτσι όμως οι αντιδράσεις στις πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου XF της Jaguar δε θα είχαν κατορθώσει να κάνουν τις καρδιές των υποψηφίων αγοραστών να πάψουν να χτυπούν – πρόκειται για τους υποψήφιους αγοραστές των αυτοκινητοβιομηχανιών της Jaguar και της Land Rover, τις οποίες διαθέτει προς πώληση η αμερικανική Ford.

Θα ήταν δύσκολο να υπερβάλει κανείς για την αξία, που έχει το ΧF για την Jaguar· προβλέπεται ότι θα είναι ένα από τα μοντέλα, που θα κλέψουν την παράσταση στη μεγάλη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη εντός του μηνός. Αντιπροσωπεύει ουσιαστικά την πλήρη απομάκρυνση από τη παλιομοδίτικη, ρετρό σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας, η οποία κυριαρχούσε στα κατά τα άλλα δυναμικά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας. Εάν οι αεροδυναμικές γραμμές της XF και το κομψό εσωτερικό της με πινελιές μοντερνισμού αποτελούν δέλεαρ για τους νεαρώτερης ηλικίας πελάτες, οι οποίοι ίσως και να το θεωρούσαν αδιανόητο στο παρελθόν να έχουν μια Τζάγκουαρ, τότε ίσως η εταιρεία υπό νέα ιδιοκτησία να μπορεί να έχει και μέλλον.

Παρά το ότι η Ford αρνείται να κατονομάσει τους πιθανούς αγοράστες, έχει διαρρεύσει ότι σε αυτούς περιλαμβάνονται η ινδική Tata Motors (μέλος του βιομηχανικού ομίλου Tata Group), πιθανώς μία ακόμα ινδική αυτοκινητοβιομηχανία, η Mahindra & Mahindra, και τουλάχιστον τέσσερις εταιρείες ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η Cerberus Capital Management (η οποία απάλλαξε την Daimler από την Chrysler), η One Equity Partner, η Ripplewood Holdings και η Texas Pacific Group.

Σήμερα όλοι οι υποψήφιοι έχουν αποδυθεί με την ύψιστη ενδελέχεια στην προετοιμασία των μη δεσμευτικών προσφορών τους έως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Εκτός του ότι εξετάζουν τα λογιστικά στοιχεία, περιδιαβαίνουν τις εγκαταστάσεις και μελετούν τα σχέδια για τα επόμενα μοντέλα. Επιπλέον, ανταγωνίζονται σε έναν ιδιότυπο διαγωνισμό ομορφιάς για το ποιος θα εξασφαλίσει τα ισχυρά και εχθρικά συνάμα εργατικά συνδικάτα, τα οποία ανησυχούν για την ασφάλεια των 19.000 μελών τους, που απασχολούνται σε αρκετά βρετανικά εργοστάσια. Η Ford, όπως δηλώνει δημοσίως, είναι πεπεισμένη ότι το αργότερο έως τις αρχές του 2008 θα ολοκληρώσει την πώληση. Ωστόσο, δε φαίνεται ότι θα είναι εύκολη υπόθεση να εξασφαλίσει μία ευλογη αποτίμηση των δύο εμπορικών σημάτων, τα οποία -όπως ισχυρίζεται η Ford- θα πρέπει να πωληθούν από κοινού, δεδομένων των αλληλεξαρτώμενων δραστηριοτήτων τους.

Το να σκεφθεί κανείς και να κρίνει πόσο ισχυρή τροχοπέδη στην εξασθένηση της Jaguar θα είναι η νέα XF αποτελεί απλώς ένα από τα πολλά ερωτήματα. Σημειωτέον ότι οι πωλήσεις της ελαττώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ εν συγκρίσει με το ρεκόρ των 130.000 πριν από μερικά χρόνια. Πόσο καιρό ακόμα το αποδυναμωμένο δολάριο θα συνεχίσει να πλήττει τις πωλήσεις και τα κέρδη και των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών; Είναι άραγε αναγκαίο να υπάρχουν τρία εργοστάσια και ένα ξεχωριστό κέντρο σχεδιασμού, για να κατασκευάζονται λιγότερα από 270.000 αυτοκίνητα το χρόνο; Τι πρόκειται να συμβεί στην Jaguar και τη Land Rover, οι οποίες φτιάχνουν σχετικά μεγάλα και ενεργοβόρα αυτοκίνητα, εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρήσει με τα σχέδιά της να επιβάλει στις αυτοκινητοβιομηχανίες ένα στόχο 130 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2012; Και πώς η εμφάνιση μίας παγκόσμιας πιστωτικής κρίσης θα επηρεάσει τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, τα οποίο μπορούν να πληρώσουν για επιχειρήσεις εντάσεως κεφαλαίου με χρονικό ορίζοντα τριών έως και πέντε χρόνων;

Οι απαντήσεις στις δύο τελευταίες ερωτήσεις ενδεχομένως να εξαρτώνται από το είδος της συμφωνίας, την οποία είναι προετοιμασμένη να συνάψει η Ford. Ολοι οι πιθανοί υποψήφιοι λέγεται ότι επιθυμούν κάτι ανάλογο με τη συμφωνία, που υπεγράφη μεταξύ Daimler και Cerberus. Η γερμανική μητρική εταιρεία δεν συμφώνησε μόνο να διατηρήσει το 20% στην Chrysler, αλλά συνεισέφερε και σημαντικά στη χρηματοδότηση της εξαγοράς. Οποιοσδήποτε νέος ιδιοκτήτης θα θελήσει να διασφαλίσει ότι η Ford θα εξακολουθήσει να συμμετέχει στο μέλλον των δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών -κι αυτό εν μέρει γιατί είναι πιθανό να πεισθεί η Κομισιόν να θεωρήσει τις Jaguar και Land Rover ως μέρος της ευρύτερης και οικονομικότερης (στην κατανάλωση ενέργειας) σειράς μοντέλων της Ford, ώστε να προσαρμόσει και το αίτημα των περικοπών στις εκπομπές καυσαερίων.

Πάντως, προτεραιότητα για τη Ford είναι να εξασφαλίσει την ολοκλήρωση μίας αξιοπρεπούς συμφωνίας. Ο διευθύνων σύμβουλός της Μάλαν Μαλάλι είναι κάθετος, όταν διευκρινίζει ότι τα πολυτελή αυτοκίνητα δεν συνδέονται με το μέλλον της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή