Η Κίνα διατηρεί υψηλά τους ναύλους των Capesize

Η Κίνα διατηρεί υψηλά τους ναύλους των Capesize

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την αγορά των Capesize να φθάνει στα ταξίδια Ατλαντικού προορισμού Απω Ανατολή τις 180.000 δολ. ημερησίως και τις ετήσιες χρονοναυλώσεις πλέον των 115.000, η αισιοδοξία στους ναυτιλιακούς κύκλους για διατήρηση των υψηλών επιπέδων παραμένει εμφανής.

Ναυλομεσιτικοί κύκλοι αναφέρουν ότι η αγορά αναμένεται να διατηρηθεί σταθερή αποδεχόμενη και πενταετείς χρονοναυλώσεις ύψους 65.000 δολ. την ημέρα.

Ο κύριος λόγος αυτής της αισιοδοξίας είναι η διατήρηση της υψηλής ζήτησης. Η Κίνα εξακολουθεί να παράγει ακόμη περισσότερο χάλυβα έχοντας εισαγάγει 188 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος τους πρώτους 6 μήνες του έτους, αντιπροσωπεύοντας αύξηση ύψους 16,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Με προϋπόθεση ότι η δυναμική αυτή των εισαγωγών θα διατηρηθεί και το επόμενο εξάμηνο, οι εισαγωγές αναμένεται να υπερβούν αυτές του 2006 κατά 60 εκατ. τόνους.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις καθυστερήσεις στα λιμάνια φόρτωσης υπάρχει μία επιπλέον ζήτηση ύψους 7 εκατ. τόνων dwt CAPESIZE πλοίων με τον στόλο τους να αυξάνεται το τρέχον έτος κατά 9,5 εκατ. τόνους αφήνοντας μόνο 2,5 εκατ. για κάλυψη άλλων αναπτυσσόμενων μεταφορών.

Η μακρόχρονη προοπτική εύλογα είναι δυσκολότερο να αποτυπωθεί αν και διάχυτη είναι η αισιοδοξία για διατήρηση της ζήτησης χάλυβα λόγω του μικρού κατά κεφαλήν ποσοστού διάθεσης σε Κίνα και άλλων υπό ανάπτυξη χωρών. Το 2006, η παραγωγή χάλυβα της Κίνας αυξήθηκε κατά 75 εκατ. τόνους φθάνοντας τα 423 εκατ., ήτοι αύξηση ύψους 21%. Τον Μάιο η παραγωγή έφθασε τους 42 εκατ. τόνους (500 εκατ. τόνους Μάιος 2006-2007), ενώ αρκετά νέα σχέδια ανάπτυξης αναμένουν την τυπική έγκριση της κυβέρνησης. Τέσσερις επιπλέον μονάδες απόδοσης 27 εκατ. τόνων έχουν ήδη εγκριθεί, ενώ αναμένονται αποφάσεις και για άλλες 6 μονάδες απόδοσης 52 εκατ. τόνων. Δεν θα πρέπει, όμως, η αγορά να αγνοεί και τον κίνδυνο αύξησης της εγχώριας παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος.

Τον Ιούνιο το κόστος εισαγωγής έφθασε τα 84 δολ. τον τόνο, ήτοι αύξηση τιμής σε ποσοστό ύψους 43% σε σύγκριση με το 2006, προσελκύοντας αρκετές εγχώριες μονάδες υψηλού παραγωγικού κόστους σε επαναλειτουργία και μάλιστα σε περιβάλλον επενδύσεων 10 δισ. δολαρίων ετησίως για αύξηση εγχώριας παραγωγής.

Καταλήγοντας, ένα είναι βέβαιο: ότι τα παραπάνω δεδομένα δεν απαντούν στο πόσο επιπλέον χάλυβα θα καταναλώσει η Κίνα καθώς και στο ύψος εξαγωγών με όλες τις επακόλουθες επιπτώσεις στις διεθνείς αγορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή