ΟΟΣΑ: τα κονδύλια για την παιδεία επενδύονται με… λάθος τρόπο

ΟΟΣΑ: τα κονδύλια για την παιδεία επενδύονται με… λάθος τρόπο

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγαλύτερη σκέψη θέλει σήμερα από την πλευρά των γονιών πριν πουν τη φράση «μάθε παιδί μου γράμματα».

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση το 2007, οι Ελληνες ηλικίας 25-29 ετών με πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη ανεργία από ό,τι αυτοί της δευτεροβάθμιας. Αλλά και οι τελευταίοι αντιμετωπίζουν, επίσης, μεγαλύτερη ανεργία από ό,τι οι απόφοιτοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται στην Τουρκία, την Ιταλία, στη Νέα Ζηλανδία και στο Μεξικό. Ωστόσο, στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες οι απόφοιτοι πανεπιστημίων κερδίζουν περισσότερα χρήματα και βρίσκουν ευκολότερα εργασία απ’ ό,τι οι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ενα ακόμα απογοητευτικό συμπέρασμα για τη χώρα μας είναι ότι βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ στις δαπάνες για την παιδεία. Η Ελλάδα δαπανά το 3,5% του ΑΕΠ στην παιδεία, όταν ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι διπλάσιος. Το ποσοστό για έρευνα και ανάπτυξη είναι σχεδόν μηδαμινό. Πάντως, γενική διαπίστωση της έκθεσης του ΟΟΣΑ είναι ότι τα κονδύλια για την παιδεία παγκοσμίως επενδύονται με μάλλον… λάθος τρόπο και γι’ αυτό δεν παρουσιάζουν την αναμενόμενη απόδοση. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η αποτελεσματικότερη χρήση των κονδυλίων θα μπορούσε να βελτιώσει τα επίπεδα εκπαίδευσης έως και 22%. «Οι χώρες ξοδεύουν περισσότερα σήμερα στην εκπαίδευση από κάθε άλλη περίοδο, χωρίς ωστόσο να πετυχαίνουν μεγιστοποίηση των επενδύσεων», αναφέρει ο Οργανισμός.

Από το 1995, οι εκπαιδευτικές δαπάνες έχουν αυξηθεί κατά 42%, κατά μέσον όρο, στις χώρες του ΟΟΣΑ λόγω της αύξησης του αριθμού των νέων που ολοκληρώνουν τη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, η μεταβολή αυτή υπολείπεται της αύξησης του εθνικού εισοδήματος. Πάντως, οι φόβοι ότι θα εμφανιστεί το φαινόμενο της εκτόπισης, δηλαδή ο αυξανόμενος αριθμός αποφοίτων πανεπιστημίων να εκτοπίσει τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας για τους απόφοιτους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν φαίνεται να ευσταθεί σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ.

Αναλυτικότερη παρουσίαση και όλη η έκθεση του ΟΟΣΑ στο www.kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή