Πώς εξηγείται η «πράσινη» στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών

Πώς εξηγείται η «πράσινη» στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας τυχαίος επισκέπτης στην έκθεση αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης θα νόμιζε πως διεθνώς η αυτοκινητοβιομηχανία αισθάνεται αυτοπεποίθηση καθώς εμφανίζει νέα μοντέλα για να καλύψει κάθε πτυχή της καταναλωτικής ζήτησης και προχωράει στη χρήση πράσινων τεχνολογιών που θα συνδυάσουν το αυτοκίνητο με τη μελλοντική υγεία του πλανήτη. Δεν ισχύει όμως. Στις παλαιότερες αγορές των αυτοκινητοβιομηχανιών σημειώνεται ελάχιστη ή και καθόλου ανάπτυξη. Η ζήτηση στη δυτική Ευρώπη είναι στάσιμη. Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, που έχουν πληγεί από την κατάρρευση του συστήματος δανείων μειωμένης εξασφάλισης, βρίσκονται στα πρόθυρα ύφεσης και οι πωλήσεις στην Ιαπωνία συρρικνώνονται καθώς μειώνεται ο πληθυσμός.

Ολοι συμφωνούν πως όταν μια βιομηχανία χρειάζεται ανάπτυξη πρέπει να στρέφεται σε αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα, η Ινδία, η Ρωσία και η Βραζιλία. Ο επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan επισημαίνει ότι οι πωλήσεις στις χώρες αυτές διπλασιάσθηκαν από το 1999 ώς το 2006. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να βρουν εταίρους σε Ασία και Νότια Αμερική και να παράγουν οχήματα που θα απευθύνονται στους εκεί καταναλωτές. Η Volkswagen εμφάνισε το μοντέλο Up! αξίας 6.000 ευρώ, ένα μικρό αυτοκίνητο για τις αναδυόμενες αγορές που παραπέμπει στον παραδοσιακό σκαραβαίο.

Ενας κίνδυνος που διατρέχουν στην προσπάθειά τους αυτή είναι η ταχύτητα με την οποία μεταβιβάζουν τεχνολογία στους εταίρους τους ως αντάλλαγμα για την πρόσβαση στις αγορές τους. Ορισμένοι από τους εταίρους τους εξελίσσονται σε εξαιρετικούς ανταγωνιστές με φιλοδοξίες τόσο για τις δικές τους αγορές όσο και για το εξωτερικό. Και δεν είναι μόνον ο ανταγωνισμός για την πελατεία των νέων αγορών που χωρίζει τη βιομηχανία σε νικητές και ηττημένους. Το ίδιο ισχύει και για τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων και τους αυξημένους φόρους στα οχήματα που ρυπαίνουν. Η βιομηχανία καταφέρεται εναντίον του στόχου που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μείωση των εκπομπών σε 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2012 καθώς και κατά των κανόνων εξοικονόμησης καυσίμων στην Αμερική. Ταυτοχρόνως, όμως, εκθέτει τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων.

Σε ό,τι αφορά το ποιες πράσινες τεχνολογίες θα κυριαρχήσουν στο μέλλον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπουν πως θα ποικίλλουν από αγορά σε αγορά. Στην Ευρώπη έχουν το προβάδισμα οι πιο καθαροί πετρελαιοκινητήρες και αναμένεται να εξελιχθούν περαιτέρω τα υβρίδια οχήματα. Στην Αμερική αναμένεται να επιβληθούν ακόμη αυστηρότεροι κανόνες κατά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή