ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ύψη εκτινάχθηκε η ζήτηση για πλοία

H ραγδαία αύξηση των εμπορικών συναλλαγών με την Κίνα και την Ινδία έχει οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου ζήτηση για πλοία. Την είδηση αναφέρει σχετικό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Guardian, που επικαλείται τον δείκτη ξηρού φορτίου της αγοράς του Λονδίνου, της Baltic Exchange, που έχει εκτιναχθεί στα υψηλότερα επίπεδα της ιστορίας του στις 99.215 μονάδες. Η μέση τιμή χρονοναύλωσης έχει εκτιναχθεί στα πρωτοφανή επίπεδα των 156.977 δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 3.971 δολαρίων σε μία μόνον ημέρα.

Στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στη ζήτηση, εφοπλιστές και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αρχίσει να μετατρέπουν τα δεξαμενόπλοια σε μεγάλα φορτηγά και συχνά εκμεταλλεύονται την εκτίναξη των τιμών για να συγκεντρώσουν κέρδη αγοράζοντας και πουλώντας πλοία ενώ αυτά βρίσκονται ακόμη στη φάση κατασκευής τους. Ενδεικτική είναι η περίπτωση ενός πλοίου 170.000 τόνων, η παραγγελία του οποίου δόθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο για παράδοση το 2009 έναντι 82 εκατομμυρίων δολαρίων. Τον Απρίλιο και προτού ακόμη αρχίσουν οι εργασίες στο εσωτερικό του ο αγοραστής το μεταπώλησε έναντι 120 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η αύξηση της δραστηριότητας, που δεν έχει σημειωθεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων, συμπίπτει με την εκτίναξη που έχουν σημειώσει τις τελευταίες ημέρες οι τιμές των σιτηρών και άλλων εμπορευμάτων. Ναυλομεσίτες αναφέρουν τελευταία ότι τα πλοία capesize ναυλώνονται έναντι 120.000 δολαρίων την ημέρα για 12 μήνες.