Ξανά στο κράτος τμήμα των βρετανικών σιδηροδρόμων

Ξανά στο κράτος τμήμα των βρετανικών σιδηροδρόμων

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, σε μερική εθνικοποίηση και του σιδηροδρομικού της δικτύου προχωρεί η Βρετανία. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης των σιδηροδρόμων της χώρας National Express πρόκειται να επιστρέψει στην κυβέρνηση τα δικαιώματα εκμετάλλευσης ενός μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού της δικτύου. Οπως έκανε γνωστό η εταιρεία, εξαιτίας της ύφεσης, τα επενδυτικά της σχέδια για την ανατολική γραμμή σύνδεσης Λονδίνου-Εδιμβούργου δεν μπορούν να αποφέρουν κέρδη.

Η τιμή της μετοχής, η οποία μόλις στην αρχή της εβδομάδας απέρριψε την πρόταση εξαγοράς από την ανταγωνίστριά της FirstGroup, σημείωσε χθες αισθητή πτώση. Είχε προηγηθεί η δήλωση κυβερνητικού στελέχους ότι η National Express ενδεχομένως να απολέσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης και άλλων γραμμών. Από μέρους της η εταιρεία, η οποία τυπικά θα είχε το δικαίωμα της ανατολικής γραμμής Λονδίνου -Εδιμβούργου έως το 2015, δήλωσε ότι τα κεφάλαιά της για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα αναμένεται να εξαντληθούν έως τη λήξη του έτους.

Ωστόσο, ο υπουργός Οικονομικών Αντριου Αδωνις δεν φαίνεται να συμφωνεί. «Η κυβέρνηση πιστεύει ότι ίσως να έχει βάσιμους λόγους να τερματίσει αυτά τα δικαιώματα χρήσης, και με το σκεπτικό αυτό διερευνούμε και άλλες εναλλακτικές», τόνισε. Σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση θα συστήσει μία εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, η οποία θα αναλάβει την αντιπροσωπεία της γραμμής Λονδίνου-Εδιμβούργου.

Μία τάξη μεγέθους σχετικά με την απόδοση των δραστηριοτήτων αυτών δίνουν οι ζημίες των 20 εκατομμυρίων στερλινών, που παρουσίασε, το πρώτο εξάμηνο του έτους, η National Εxpress, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ρίτσαρντ Μπάουκερ, που επιχείρησε να εξηγήσει την απόφαση με βάση τα στοιχεία για την οικονομική αιμορραγία της συγκεκριμένης γραμμής. Ο κ. Μπάουκερ θα αποχωρήσει στα τέλη Αυγούστου από τη διοίκηση της εταιρείας. Πρόκειται για τον άνθρωπο, ο οποίος είχε διατελέσει επικεφαλής της Στρατηγικής Υπηρεσίας Σιδηροδρόμων της Βρετανίας, και από τη θέση αυτή είχε διαπραγματευθεί τη συμφωνία για την ανατολική σιδηροδρομική γραμμή. Η αξία της συμφωνίας είχε ανέλθει στο 1,4 δισ. στερλίνες. Μετά την αποχώρησή του από τη National Express, ο Ρίτσαρντ Μπάουκερ θα αναλάβει επικεφαλής των υπό κατασκευή σιδηροδρομικών δικτύων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το σοβαρότερο πρόβλημα, που είχε να αντιμετωπίσει η εταιρεία στη γραμμή Λονδίνου-Εδιμβούργου ήταν η μείωση του αριθμού των επιβατών σε συνδυασμό με το υψηλό τίμημα, το οποίο είχε δεσμευθεί να καταβάλει στην κυβέρνηση, όταν εξασφάλισε τη σχετική σύμβαση.

Τα Βρετανικά Ταχυδρομεία

Εκτός των σιδηροδρόμων, αλλαγή πλεύσης παρατηρείται και στο πεδίο των βρετανικών ταχυδρομείων. Οι συνθήκες στην αγορά, ανέφερε ο υπουργός Βιομηχανίας της χώρας Πίτερ Μάντελσον, δεν είναι κατάλληλες για τα σχέδια της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει μερικώς τις ταχυδρομικές υπηρεσίες της Royal Μail. Η τοποθέτηση αυτή συνιστά σαφή διαφοροποίηση από τη στάση, που τηρούσε μέχρι προσφάτως η κυβέρνηση Μπράουν. Πάντως, ο Πίτερ Μάντελσον δεσμεύθηκε να επανεξετάσει την κατάσταση όταν οι οικονομικές συνθήκες αποκατασταθούν. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει προοπτική να κατορθώσουμε να επιτύχουμε τους στόχους, που είχαμε θέσει για το μέλλον των ταχυδρομικών υπηρεσιών – ωστόσο, όταν βελτιωθούν, θα επανεξετάσουμε την περίπτωση Royal Mail», δήλωσε τέλος ο Βρετανός υπουργός. Το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομείων είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις εντός του κόμματος των Εργατικών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT