Με βελτιωμένη πρόταση για την Opel επιστρέφει η RHJ

Με βελτιωμένη πρόταση για την Opel επιστρέφει η RHJ

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα αντικρουόμενα στοιχεία για τους μνηστήρες της Opel, ευρωπαϊκής θυγατρικής της General Motors, έρχονται και πάλι στη δημοσιότητα, προσφέροντας τροφή σε φήμες για το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τη μια πλευρά, οι ειδήσεις αφορούν την προσφορά του κινεζικού ομίλου ΒΑΙC και, από την άλλη, τη δυναμική επανεμφάνιση του επενδυτικού ομίλου της RHJ International, με έδρα το Βέλγιο. Από τις Βρυξέλλες όπου βρίσκεται η έδρα του επενδυτικού ομίλου, ένας εκπρόσωπος του τελευταίου ανέφερε χθες ότι βρισκόταν σε συνομιλίες με τη μητρική General Motors για την εξαγορά ενός πλειοψηφικού μεριδίου στη γερμανική θυγατρική της. «Αυτές οι συζητήσεις λαμβάνουν χώρα επί αρκετές εβδομάδες και τώρα βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο», δήλωσε ο επενδυτικός οίκος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η καναδική εταιρεία ανταλλακτικών της Magna με την αρωγή ρωσικής τράπεζας παραμένει η πρώτη υποψήφια για να αποκτήσει την Opel – και αυτό εξακολουθεί να ισχύει, αν και οι συνομιλίες μεταξύ General Μotors και Magna έχουν προσκρούσει σε ορισμένα εμπόδια σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία. Αν και η Magna θεωρείται η ευνοούμενη της γερμανικής κυβέρνησης, ωστόσο δεν πρέπει να αγνοηθεί το γεγονός ότι οι άλλες δύο εταιρείες βελτιώνουν τις προσφορές τους τις τελευταίες ημέρες, ουσιαστικά ανοίγοντας και πάλι τη διαδικασία. Τον Μάιο συνυπέγραψαν κοινή επιστολή οι Magna και GM με θέμα την Opel υπό την αιγίδα της γερμανικής κυβέρνησης, η οποία θα προσφέρει ουσιαστική οικονομική στήριξη στη συμφωνία. Η συμφωνία θεωρητικά θα είχε ολοκληρωθεί στα μέσα Ιουλίου, αλλά ενδέχεται να καθυστερήσει.

Η νέα προσφορά

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Τimes, η RHJ Inter-national καταρτίζει καλύτερη από την προηγούμενη προσφορά της για την Opel, δεδομένου ότι ζητεί από τη γερμανική κυβέρνηση λιγότερες εγγυήσεις από ό, τι η Magna – συγκεκριμένα, ζητεί 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ εν συγκρίσει με τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ της καναδικής. Από τη δική της πλευρά η RHJ Inter-national επιδιώκει μερίδιο 51% έως και 55% στην Οpel. Η αρχική πρόταση του βελγικού επενδυτικού οίκου τασσόταν υπέρ των σχεδίων της GM για κλείσιμο τριών εργοστασίων της Opel και έγινε δεκτή χωρίς αντιδράσεις από τη γερμανική κυβέρνηση. Στην καινούργια θα προβλέπονται εγγυήσεις για να διατηρηθούν εν λειτουργία τα εργοστάσια. Στο Βερολίνο, η γερμανική κυβέρνηση διέψευσε δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο η ίδια φοβάται ότι η συμμετοχή της ΒΑΙC στην Οpel θα εξελιχθεί σε σοβαρή (και ανεπιθύμητη) εξάρτηση από την Κίνα. Η ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα Bild επικαλείται σε άρθρο της αξιωματούχο της κυβέρνησης Μέρκελ, σύμφωνα με τον οποίο «η κινεζική κυβέρνηση σαφώς και επιδιώκει να εξασφαλίσει πρόσβαση σε σύγχρονη αυτοκινητιστική τεχνολογία». Πέραν τούτου, η εφημερίδα Bild εκτιμά ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να εξαρτηθεί από το κινεζικό κράτος.

Η κυβέρνηση

Ωστόσο, εκπρόσωπος του υπουργού Οικονομίας, Καρλ Τεοντόρ τσου Γκούτενμπεργκ, απέρριψε τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας. Από την πλευρά της, η διοίκηση της GM θεωρεί πλέον πως η Magna εκμεταλλεύεται την εύνοια του Βερολίνου για να εξασφαλίσει οφέλη μη αποδεκτά. Εξ ου και η ίδια η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ενθαρρύνει την προσέγγιση της κινεζικής BAIC και της βελγικής RJH International.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT