Σε δύσκολη κατάσταση παραμένει η ναυτιλία

Σε δύσκολη κατάσταση παραμένει η ναυτιλία

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η παγκόσμια οικονομία μάλλον βελτιώνεται, τονώνοντας τη ζήτηση, εκτιμά ο επικεφαλής της μεγαλύτερης διαχειρίστριας supertankers Frontline, Γιενς Μάρτιν Γιένσεν. «Από την πλευρά της ζήτησης, πιθανότατα η παγκόσμια οικονομία να έφτασε στο χαμηλότερο σημείο της και τα πράγματα να αρχίζουν να βελτιώνονται», τόνισε ο Γιένσεν. Ο Οργανισμός Πετρελαιοπαραγωγών Κρατών (ΟΠΕΚ) άντλησε αυτό το τρίμηνο κατά μέσο όρο 13% λιγότερο πετρέλαιο σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρσι, την ώρα που η μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου επεκτάθηκε κατά 5,6%, σύμφωνα με τη Lloyd’s Register.

Εκτός αυτού, οι τιμές των ναυλώσεων συνεχίζουν να επωφελούνται από τη ζήτηση για tankers, τα οποία αυτή τη φορά χρησιμοποιούνται ακόμη και για την… αποθήκευση πετρελαίου ή πετρελαϊκών προϊόντων. Ηδη 50 supertankers, ή το 9% του παγκόσμιου στόλου, χρησιμοποιούνται για αυτό τον λόγο, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στον περιορισμό της προσφοράς και τη στήριξη των τιμών.

Αλλοι αναλυτές, ωστόσο, που ρωτήθηκαν από το Bloomberg, φοβούνται δεύτερη κατάρρευση στη ναυτιλία, λόγω των παραδόσεων ρεκόρ νέων πλοίων αλλά και των περιορισμών που αποφάσισε να θέσει η Κίνα στην εισαγωγή πρώτων υλών, η οποία εκτιμούν θα πιέσει 50% χαμηλότερα τα ναύλα. Συγκεκριμένα, το κόστος για την εκμίσθωση πλοίων τύπου Capesize, αναμένεται να πέσει, από το μέσο όρο των 37.685 δολαρίων την ημέρα, έως και τα 18.000 δολάρια μέχρι το τέλος του έτους. Για την ώρα, πάντως, οι μελλοντικές συμφωνίες ναυλώσεων μέσω μεσιτών υποδεικνύουν ότι οι τιμές των συγκεκριμένων συμβολαίων θα μειωθούν έως και 7% στο τέταρτο τρίμηνο του έτους. Οι τιμές των ναυλώσεων, που έχουν ήδη υποχωρήσει 59% από το υψηλό του έτους τον Μάιο, συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία, καθώς ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) προβλέπει περαιτέρω πτώση 16% του παγκόσμιου εμπορίου μέσα στο 2009.

Παράλληλα, η Κίνα αποφάσισε την προηγούμενη βδομάδα περικοπές στην παραγωγή χάλυβα και τσιμέντου. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξει και η παράδοση-ρεκόρ 146 πλοίων Capesize κατά τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου, αριθμός που θα αντιστοιχεί στο 28% του συνολικού στόλου. «Η πίεση από τα νέα πλοία θα είναι πρωτοφανής, θα χρειαστεί μεγάλο διάστημα και πολλή προσπάθεια προτού ανακάμψει η ναυτιλία», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής ερευνών της Tufton Oceanic, Ανδρέας Βεργώτης. Η μεγαλύτερη σε μέγεθος παράδοση πλοίων της ιστορίας πιθανότατα να βλάψει τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή