Η εξαγορά της Opel φέρνει 11.000 απολύσεις

Η εξαγορά της Opel φέρνει 11.000 απολύσεις

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επώδυνες θα είναι οι διαδικασίες για την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος της Opel, η οποία περνάει στα χέρια της καναδικής Μagna International και της ρωσικής τράπεζας Sberbank, παρά τις όποιες αρχικές προσδοκίες. Οι περικοπές θέσεων εργασίας θα φθάσουν σχεδόν τις 11.000 σε όλη την Ευρώπη, εκ των οποίων οι 4.116 θα αφορούν τη Γερμανία, οι 2.517 το Βέλγιο, οι 2.090 την Ισπανία και οι 1.373 τη Βρετανία, σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις των αγοραστών. Πέραν όμως των απόλυτων αριθμών, τα σοβαρότερα πλήγματα θα τα υποστούν οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις της Opel στο Βέλγιο και στην Ισπανία. Στην μεν πρώτη περίπτωση θα κλείσει το εργοστάσιο της εταιρείας στην Αμβέρσα, στη δε δεύτερη, οι περικοπές θα είναι της τάξεως του 32,7% επί του προσωπικού. Οι εξελίξεις αυτές έγιναν γνωστές υπό τη μορφή διαρροής στοιχείων στον γερμανικό Τύπο, και ήδη προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις μεταξύ των εργαζομένων. Οι ασκούντες κριτική στη συμφωνία Opel – Magna ισχυρίζονται ότι αναλογικά οι θέσεις εργασίας στη Γερμανία θα περιφρουρηθούν, εις βάρος εκείνων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες – κι αυτό συνέβη επειδή το Βερολίνο προσέφερε υψηλές δανειακές εγγυήσεις στη Μagna.

Με αφορμή όλα τούτα, ο Ευρωπαίος επίτροπος αρμόδιος για τη Βιομηχανία και αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Γκίντερ Φερχόιγκεν, δήλωσε ότι «οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να σταματήσουν να δημιουργούν την εντύπωση πως οι θέσεις εργασίας μπορούν να εξαγοραστούν με τα χρήματα των φορολογουμένων και με τον τρόπο αυτό να διασωθούν». Οταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, απλώς μετατίθενται οι απώλειες θέσεων εργασίας σε άλλη χώρα. Αναφερόμενος ειδικά στο ζήτημα της Opel, της γερμανικής θυγατρικής της General Motors, ο κ. Φερχόιγκεν τόνισε ότι η ανασυγκρότηση της εταιρείας, αλλά και εν γένει της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, θα γίνει κατά τρόπο επώδυνο και με απώλειες θέσεων εργασίας.

Από μέρους του, ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής General Motors, Φριτζ Χέντερσον, δήλωσε ότι η νέα Opel θα πρέπει να κλείσει τουλάχιστον ένα εργοστάσιο, κι εκείνο της Αμβέρσας είναι μία επιλογή, χωρίς να έχει ληφθεί τελική απόφαση. Πάντως, ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Καρλ -Τεοντόρ τσου Γκούντενμπεργκ, υπερασπίστηκε το σχέδιο Magna, υποστηρίζοντας στην εφημερίδα Handelsblatt ότι «η Γερμανία ελάχιστα ενδιαφέρεται για τον ανταγωνισμό των κρατικών επιδοτήσεων ή για μια διαμάχη σχετικά με τις θέσεις εργασίας με τους Ευρωπαίους εταίρους της».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή