Στο επίκεντρο των εξελίξεων βρίσκεται η Lada, η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία του σοβιετικού καθεστώτος, η οποία έχει φανατικούς οπαδούς και στην Ελλάδα. Ο Κάρλος Γκοσν, ο επικεφαλής του γαλλο-ιαπωνικού ομίλου Renault/Nissan, σχεδιάζει να διευρύνει το μερίδιο της Renault στην AvtoVaZ, τη μητρική εταιρεία της Lada, από το 25% και μία μετοχή στο 35%. Επιπλέον, στόχο έχει να αποκτήσει στην AvtoVaz ένα ποσοστό 15% και η ιαπωνική Nissan. Ετσι ο Κάρλος Γκοσν θα εδραιώσει τον έλεγχό του στην πολλά υποσχόμενη ρωσική αγορά.
Η δε Lada, στην οποία θα έχει λόγο ο κ. Γκοσν, είναι μία πολύ ανθεκτική εταιρεία. Επιβίωσε της μετάβασης από τον κομμουνισμό στον καπιταλισμό και «απειλεί» την General Motors και τη Fiat στη ρωσική αγορά. Την προσεχή τριετία η μητρική της AvtoVAZ θα επενδύσει 3,8 δισ. ευρώ για την κατασκευή επτά μοντέλων. Αυτά θα αντικαταστήσουν ορισμένα παλαιότερα, τα οποία είχαν κατασκευαστεί πριν αναλάβει την ηγεσία του ΚΚΣΕ ο Μιχαήλ Γκορμπατσώφ το 1985. Το μεγάλο στοίχημα για τη Lada είναι να διατηρήσει χαμηλές τις τιμές της, εκσυγχρονίζοντας ταυτόχρονα την τεχνολογία της. Το φθηνότερο μοντέλο της εταιρείας κοστίζει 4.400 ευρώ.