Σε τέσσερα χρόνια, έτοιμα τα πρώτα ιδιωτικά διαστημικά ταξί

Σε τέσσερα χρόνια, έτοιμα τα πρώτα ιδιωτικά διαστημικά ταξί

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθώς τα διαστημικά λεωφορεία έχουν πλέον αποσυρθεί από την ενεργό δράση, και η μεταφορά αστροναυτών από και προς τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΔΔΣ) θα γίνεται από εδώ και στο εξής με τα ρωσικά διαστημόπλοια Soyuz, η εταιρεία αεροναυπηγικής Boeing ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες πως δεν θα χρειαστεί περισσότερο από τέσσερα χρόνια πριν η διαστημική της κάψουλα CST-100 υλοποιήσει την παρθενική επανδρωμένη πτήση της στον ΔΔΣ. Οπως μάλιστα αποκάλυψε, στη συγκεκριμένη αποστολή θα συμμετέχουν δικοί της υπάλληλοι, και όχι αστροναύτες της ΝΑSΑ, με σκοπό να διαπιστώσουν από πρώτο χέρι ποιες τυχόν βελτιώσεις θα χρειαστεί στο μέλλον το CSΤ-100.

Η διαστημική κάψουλα κατασκευάζεται με τη συνεργασία της Bigelow Aerospace, θα έχει χωρητικότητα έως και επτά ατόμων, ενώ θα μπορεί να παραμείνει σε τροχιά για επτά μήνες. Στην πραγματικότητα, πριν από το πρώτο επανδρωμένο της ταξίδι στον σταθμό, θα πραγματοποιήσει δύο δοκιμαστικές πτήσεις χωρίς επιβάτες, πάλι μέσα στο 2015, ώστε να δοκιμαστεί η ασφάλειά της σε πραγματικές συνθήκες. Στην πρώτη δοκιμή το διαστημόπλοιο θα τεθεί απλώς σε τροχιά, πριν προσεδαφιστεί σε κάποια έρημη περιοχή στις ΗΠΑ, ενώ στην επόμενη δοκιμαστική αποστολή θα ελεγχθούν τα συστήματα που θα επιτρέπουν την άμεση επανείσοδο στη γήινη ατμόσφαιρα αν προκύψει κάποιο απρόοπτο.

Σε περίπτωση που τα δύο αυτά ταξίδια στεφθούν με επιτυχία, τότε το CST-100 σε λίγους μήνες θα εκτοξευθεί ξανά πάνω σε έναν πύραυλο Atlas V, ώστε να μεταφέρει το διμελές του πλήρωμα στον σταθμό. Αν δεν υπάρξει κάποια τεχνική δυσκολία, τότε την επόμενη χρονιά η κάψουλα θα πραγματοποιήσει δύο ακόμη επανδρωμένες πτήσεις μέχρι τον ΔΔΣ – αυτή τη φορά, με τέσσερις επιβάτες αστροναύτες από τη ΝΑSΑ. Αλλωστε, σύμφωνα με τη νέα πολιτική της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας, μόνο «ιδιωτικά διαστημικά ταξί» σαν και το CST-100 θα καλύπτουν στο μέλλον τις πτήσεις στη χαμηλή γήινη τροχιά όπου βρίσκεται ο σταθμός, με συχνότητα δύο αποστολών τον χρόνο. Καθώς η ΝΑSΑ θα αγοράζει σε κάθε αποστολή τέσσερα… εισιτήρια, η Boeing προσδοκά σε επιπλέον έσοδα τόσο από τους διαστημικούς τουρίστες όσο και από τους «ναύλους» για τη μεταφορά προμηθειών και άλλου εξοπλισμού.

Το CST-100 αναπτύσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Commercial Crew Development της NASA και έχει λάβει έως σήμερα από την αμερικανική διαστημική υπηρεσία χρηματοδότηση 111 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος, άλλες τρεις εταιρείες κατασκευάζουν τα δικά τους «διαστημικά ταξί» – η Blue Origin, η Sierra Nevada Corp. και η SpaceΧ.

Από αυτές, η Sierra Nevada Corp. έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις κι αυτή το 2015, ενώ η μόνη που φαίνεται πως μπορεί να κόψει το νήμα πριν από την Boeing είναι η Space X, η οποία έχει τη δική της βάση εκτόξευσης, τη δική της οικογένεια πυραύλων Falcon και την κάψουλα Falcon – το πρώτο ιδιωτικό σκάφος που πέταξε στο Διάστημα, καθώς τον περασμένο Δεκέμβριο τέθηκε σε τροχιά για σχεδόν 3 ώρες γύρω από τον πλανήτη και στη συνέχεια προσεδαφίστηκε με ασφάλεια στη Γη. Το γεγονός μάλιστα ότι η SpaceX σχεδιάζει στις 30 Νοεμβρίου να πραγματοποιήσει την πρώτη ιδιωτική πτήση ανεφοδιασμού του Διαστημικού Σταθμού αναμένεται να εξασφαλίσει στην εταιρεία ακόμη περισσότερα κεφάλαια για την τελειοποίηση των σκαφών της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή