Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές διέρχονται μια κρίσιμη περίοδο, καθώς αναγκάζονται να περιστείλουν ακόμα και τις βασικές δαπάνες τους λόγω της οικονομικής δυσπραγίας και της ανεργίας. Σύμφωνα με τον ολλανδικό όμιλο σούπερ μάρκετ Ahold, οι καταναλωτές αναζητούν τις προσφορές και τα φθηνότερα προϊόντα, όταν αγοράζουν τρόφιμα. Βάσει έρευνας της Co-Operative Group στη Βρετανία, οι συνθήκες για τους καταναλωτές είναι οι πιο δύσκολες των τελευταίων 40 ετών, ενώ ακόμα και οι δαπάνες για τη διατροφή, οι οποίες συνήθως δεν επηρεάζονται από την οικονομία, ελαττώνονται. Η κατάσταση αυτή καθίσταται εμφανής και στα οικονομικά αποτελέσματα των μεγάλων ευρωπαϊκών ομίλων καταναλωτικών ειδών, οι οποίοι έχουν μετατοπίσει το βάρος τους στις αναπτυσσόμενες αγορές με τη διογκούμενη ζήτηση.
Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της ποτοποιίας Diageo, η εταιρεία κατόρθωσε να υπερβεί τις προβλέψεις των κερδών της με 83,6 πένες ανά μετοχή εν συγκρίσει με τις 79,1 πένες των αναλυτών. Συνολικά τα ετήσια μεικτά της κέρδη για το έτος με λήξη στις 30 Ιουνίου 2011 αυξήθηκαν 5% από τα 2,24 δισ. στερλίνες πέρυσι στα 2,36 δισ. στερλίνες. Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν 2% στα 9,9 δισ. στερλίνες. Η οικονομική διευθύντρια της εταιρείας, Ντέρντι Μάχλαν, επισήμανε πως παρά τις μειωμένες πωλήσεις στις νοτιοευρωπαϊκές αγορές υπήρξε αντιστάθμισμα από τη Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Ασία, ενώ κάποια αύξηση πωλήσεων παρατηρήθηκε και στη Β. Αμερική. Αντιθέτως, η ζυθοποιία Heineken προειδοποίησε τους επενδυτές ότι η αύξηση των ετήσιων κερδών της θα είναι μικρότερη της αναμενόμενης λόγω του δυσμενούς οικονομικού κλίματος και του φετινού υγρού καλοκαιριού, το οποίο δεν ευνόησε τις μαζικές πωλήσεις μπίρας. Η Diageo, σημειωτέον, εξαρτάται από τον ζύθο μόλις σε ποσοστό 10% και οι πωλήσεις των οινοπνευματωδών της δεν επηρεάζονται από τον καιρό.