ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

Τομ Χόρτον: Καθυστερεί τη συγχώνευση

Οσο κοινότοπη κι αν ακούγεται η παροιμιώδης φράση, δεν παύει να έχει τη σημασία της: το «ακολούθησε το χρήμα» εφαρμόζεται με τον καλύτερο τρόπο στην περίπτωση των δύο αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ, American Airlines και US Airways, οι οποίες εξετάζουν το ενδεχόμενο να συγχωνευθούν. Βέβαια, τους τελευταίους μήνες ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της American Airlines (θυγατρικής της AMR), Τομ Χόρτον, είχε με επιμονή προσπαθήσει να καθυστερήσει τη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τον επικεφαλής της US Airways. Οταν, όμως, πέρυσι τον Νοέμβριο αναγκάσθηκε να υπάγει την AMR σε καθεστώς πτώχευσης, η στάση του άλλαξε. Σχεδόν όλοι στον κλάδο των αερομεταφορών πιστεύουν ότι η American Airlines του Τομ Χόρτον, και η US Airways του Νταγκ Πάρκερ, θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Ενας παράγοντας καθορίζει, πάντως, τις κινήσεις του κ. Χόρτον.

Πολ Τάκερ: Δεν είναι ένοχος, αλλά…

Ο Πολ Τάκερ είχε άλλα όνειρα για τον εαυτό του. Ως αναπληρωτής διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας, αφοσιωμένος σε αυτήν σε όλη του τη σταδιοδρομία, προαλειφόταν να διαδεχθεί τον νυν διοικητή της Μέρβιν Κινγκ. Η ειρωνεία της τύχης, όμως, δεν τον ευνόησε και του έφερε μπροστά του το σκάνδαλο χειραγώγησης του διατραπεζικού επιτοκίου Libor με πρώτη στη σειρά των ενόχων τη βρετανική τράπεζα Βarclays.

Σε επικοινωνία του με τον μετέπειτα επικεφαλής της και παραιτηθέντα πλέον λόγω σκανδάλου, Μπομπ Ντάιαμοντ, είχε υπονοήσει ότι ίσως ο ίδιος αποδεχόταν τη χειραγώγηση, μεταφέροντας και πιέσεις από το υπουργείο Οικονομικών. Τελικώς, κατά την ενδελεχή εξέτασή του από την Επιτροπή Χρηματοπιστωτικών Υποθέσεων του κοινοβουλίου, στην οποία ο κ. Τάκερ και η Τράπεζα λογοδοτούν, δεν αποδείχθηκε κάτι τέτοιο. Η κατηγορία που αντιμετωπίζει πλέον δεν είναι ότι γνώριζε, αλλά ότι δεν γνώριζε, ώστε να δράσει έγκαιρα.