ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι Ιταλοί πωλούν τις Ferrari λόγω κρίσης

Ακόμα και τις ανθηρές για την οικονομία εποχές δόξας, οι ακριβές Ferrari δεν ήταν σύνηθες θέαμα ούτε στους δρόμους της πατρίδας τους, Ιταλίας. Σήμερα, η ύφεση και τα δρακόντεια μέτρα λιτότητας κάνουν το θέαμα ακόμα πιο σπάνιο. Η ζήτηση για πολυτελή αγαθά όπως τα σπορ αυτοκίνητα -εκ των οποίων οι Ferrari και Maserati ήταν τα πιο επικερδή για την κατασκευάστρια FIAT- καταρρέει και οι Ιταλοί σπεύδουν να απαλλαγούν από αυτά με κάθε τρόπο. Στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των μεταχειρισμένων ακριβών αυτοκινήτων που εξάγονται από την Ιταλία σχεδόν τριπλασιάσθηκε το πρώτο πεντάμηνο του 2012, φθάνοντας τα 13.633 οχήματα, έναντι 4.923 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η «μεγάλη έξοδος» είναι ενδεικτική της κατάστασης: στην αύξηση του φόρου επί των υψηλών επιδόσεων οχημάτων στο πλαίσιο των δημοσιονομικών μεταρρυθμίσεων -όπου ο ιδιοκτήτης μοντέλου Aventador της Lamborghini, αξίας 316.000 ευρώ, πληρώνει φόρο 8.400 ευρώ ετησίως, αυξημένο κατά 6.600 ευρώ- προστίθεται η εντατικοποίηση των προσπαθειών για πάταξη της φοροδιαφυγής. Οι πωλήσεις υπερπολυτελών αυτοκινήτων εντός των ιταλικών συνόρων προβλέπεται να βουλιάξουν φέτος κατά 47%, στα 593 οχήματα, έναντι 1.116 το 2008, με προοπτική να μην επανέλθουν στα προ της κρίσης επίπεδα πριν από το 2016. Η FIAT «παγώνει» προσωρινά τις επενδύσεις στη χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλός της, Σέρτζιο Μαρκιόνε, είναι πιθανό να κλείσει και άλλο εργοστάσιο μετά εκείνο της Σικελίας, πέρυσι, και να στραφεί σε ισχυρότερες αγορές, όπως των ΗΠΑ και της Κίνας.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, «η αγορά υπερπολυτελών αυτοκινήτων είναι από τις ανθεκτικότερες στην κρίση και η Ιταλία την τιμωρεί, με μια ασύνετη απόφαση». Η Ferrari διαθέτει περί το 95% των οχημάτων της στο εξωτερικό, όπου, σύμφωνα με τον Φάμπιο Μπαρόνε, επικεφαλής της λέσχης ιδιοκτητών Passione Rossa, αντιπροσωπείες από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την ανατολική Ευρώπη εκδηλώνουν ενδιαφέρον για αγορά διαθέσιμων οχημάτων.