Η παραγγελία 175 νέων αεροσκαφών 737-800 της Boeing από τη Ryanair συνιστά τη μεγαλύτερη, την οποία λαμβάνει η αμερικανική αεροναυπηγική στην ιστορία της από ευρωπαϊκό αερομεταφορέα. Παράλληλα, η ανταγωνίστριά της, η ευρωπαϊκή Airbus, λαμβάνει παραγγελία 234 αεροσκαφών από την ινδονησιακή Lion Air, η οποία είναι και η μεγαλύτερη στην ιστορία της αεροναυπηγικής εταιρείας.
Ειδικότερα, η Ryanair, η μεγαλύτερη εταιρεία χαμηλών ναύλων της Ευρώπης, θα καταβάλει για τα εν λόγω αεροσκάφη 12,4 δισ. ευρώ. Με την απόφασή της αυτή αφενός ενισχύει την Boeing, μετά τα πρόσφατα ατυχήματα, που ακινητοποίησαν τα εμβληματικά της Dreamliner 787 σε πολλά διεθνή αεροδρόμια, αφετέρου ενισχύει τον εαυτό της στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο στόλος της, μετά την απόσυρση 75 παλαιών αεροσκαφών τα προσεχή έτη, θα αριθμεί 400 αεροσκάφη από τα 300 σήμερα. Οπως διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο Λίρι, με τη διεύρυνση του στόλου, η εταιρεία προσβλέπει σε αύξηση του αριθμού επιβατών κατά 25% σε ορίζοντα πενταετίας. Η παρουσία της Ryanair στην ευρωπαϊκή αγορά των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους ενισχύεται, την ίδια περίοδο, κατά την οποία πολλοί αερομεταφορείς στη Γηραιά ήπειρο συρρικνώνονται. Από μέρους του ο υπεύθυνος αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας της Boeing, Ρέι Κόνερ, δήλωσε ότι η εταιρεία του δεν είχε καμία δυσκολία να εξασφαλίσει μία μεγάλη παραγγελία, ενώ ακόμα δεν έχει κλείσει το τεχνικό ζήτημα με τις μπαταρίες στα Dreamliner 787.
Την προηγούμενη εβδομάδα οι αρχές των ΗΠΑ ενέκριναν το σχέδιο της Boeing να εξετάσει ένα ανανεωμένο σύστημα μπαταριών για το Dreamliner. Την ίδια ώρα, που ο κ. Ο Λίρι, ανακοίνωνε την παραγγελία των Boeing, η ινδονησιακή Lion Air «περνούσε στην αντεπίθεση», αν και στο παρελθόν προμηθευόταν τα τζετ της αποκλειστικά από την αμερικανική αεροναυπηγική. Η αεροπορική εταιρεία θα αγοράσει 234 αεροσκάφη της ανταγωνίστριας Airbus αντί 18,4 δισ. ευρώ, προβαίνοντας στη μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας για την ευρωπαϊκή αεροναυπηγική.