ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Facebοok βάζει πόδι στην ινδική αγορά

Νέα δεδομένα διαμορφώνονται για τις προοπτικές της Facebοok στην ινδική αγορά και την αγορά κινητών τηλεφώνων μετά την εξαγορά νεοφυούς ινδικής εταιρείας του κλάδου. Η Ινδία συνιστά μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για τους χρήστες κοινωνικών δικτύων, και αποτελεί γόνιμο έδαφος ανάπτυξης καινοτομικών εταιρειών. Χωρίς να έχουν δοθεί επισήμως τα οικονομικά στοιχεία της επιχειρηματικής συμφωνίας, η Facebook φέρεται πως θα καταβάλει έως 15 εκατ. δολάρια για την απόκτηση της Little Eyes Labs. Η τελευταία με λιγότερους από δέκα εργαζομένους δημιουργεί λογισμικό, το οποίο χρησιμοποιείται για τη βελτίωση στην απόδοση των εφαρμογών του Android. Πρόκειται για το λειτουργικό πρόγραμμα της Google, το οποίο χρησιμοποιείται σε μία σειρά κινητών τηλεφώνων από διάφορες κατασκευάστριες εταιρείες. Βασικό κίνητρο για την εξαγορά της Little Eyes Labs, όπως παρατηρούν οι Financial Times, ήταν ότι η διοίκηση της Facebook διαπίστωσε πως ολοένα και περισσότεροι χρήστες του ομώνυμου κοινωνικού δικτύου εισέρχονταν σε αυτό μέσα από φορητές συσκευές και όχι υπολογιστές. Αλλωστε, το τελευταίο τρίμηνο οι διαφημίσεις σε κινητά κάλυψαν το ήμισυ των διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας, που ίδρυσε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ και ξεκίνησε ως «παιχνίδι» στα φοιτητικά του χρόνια. Κατά τις εκτιμήσεις του Τζαγιάντ Σίνα, διαχειριστή καινοτομικών επενδυτικών κεφαλαίων, ο οποίος συμμετέχει σε διοικητικά συμβούλια εταιρειών υψηλής τεχνολογίας, η εξαγορά της ινδικής επιχείρησης είναι απλώς η πρώτη και θα ακολουθήσουν κι άλλες. Και προσέθεσε: «Τα πράγματα αλλάζουν όσον αφορά τον ρόλο της Ινδίας και τους συσχετισμούς δυνάμεων με τη Σίλικον Βάλεϊ. Η Ινδία δεν θα λειτουργεί απλώς ως κέντρο υπεργολαβίας για τους αμερικανικούς κολοσσούς του κλάδου». Ο κ. Ζάκερμπεργκ δεν έχει να ανησυχεί για τίποτε. Η τιμή της μετοχής της Facebook ενισχύεται, ενώ συνολικά κατά τη διάρκεια του παρελθόντος έτους παρουσίασε διπλασιασμό σχεδόν στα 58 δολάρια. Οι αναλυτές εκτιμούν πως η εταιρεία βελτιώνεται όσον αφορά τον μηχανισμό παραγωγής κερδών. Παράλληλα, έχει καλύτερες επιδόσεις στο να δημιουργεί σχέσεις δέσμευσης μεταξύ των χρηστών και της κοινωνικής δικτύωσης, την οποία παρέχει. Σημαντική συμβολή σ’ αυτό είχε και η επικέντρωση της Facebook στους χρήστες έξυπνων κινητών.