Αγωνία στη Yahoo για το μερίδιο αγοράς

Αγωνία στη Yahoo για το μερίδιο αγοράς

4' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αγώνα δρόμου έχει αποδυθεί η Μαρίσα Μέγερ, η διευθύνουσα σύμβουλος της Yahoo, για να αναζωογονήσει την προβληματική της εταιρεία και να τονώσει τη δυναμική της μέσα από την απόκτηση καινοτόμων νεοφυών εταιρειών. Οι ειδικοί του κλάδου τής αναγνωρίζουν πως το τελευταίο 16μηνο, που τη διοικεί, έφερε και πάλι τη Yahoo στο προσκήνιο και συνέβαλε ώστε η τιμή της μετοχής της να ενισχυθεί άνω του 160%. Ωστόσο, στην ψηφιακή διαφημιστική αγορά στις ΗΠΑ η Yahoo υπέστη ήττα το 2013. Από τη δεύτερη θέση βρέθηκε στην τρίτη, πίσω από την Google και το Facebook, που εμφανίστηκε στο πεδίο αυτό πρώτη φορά. Με αυτά κατά νου η επικεφαλής της Yahoo, εκτός από τις εξαγορές, προωθεί και νέα εργαλεία για την τόνωση των διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας.

Τρεις υπηρεσίες και προϊόντα παρουσίασε στα μέσα της εβδομάδας στην πολύ σημαντική για τον κλάδο Παγκόσμια Εκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Ειδών (CES) στο Λας Βέγκας. «Τα προϊόντα αυτά», διευκρίνισε η κ. Μέγερ, «σχεδιάστηκαν ώστε να απευθύνονται σε συγκεκριμένους χρήστες και μέσα από ενιαία πλατφόρμα να δίνουν στους διαφημιζόμενους καλύτερο έλεγχο σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες της Yahoo από την κεντρική της σελίδα και τις ποικίλες εφαρμογές της έως την πρόγνωση του καιρού και τις αθλητικές διοργανώσεις». Κατά τον αντιπρόεδρο της Yahoo και αρμόδιο για τη διαφημιστική τεχνολογία, Σκοτ Μπιουρκ, «η ψηφιακή διαφημιστική αγορά έχει πάμπολλους παίκτες και η Yahoo με τα 800 εκατομμύρια χρήστες μπορεί να παράσχει μία ενιαία λύση στα προβλήματά τους».

Νέα Μέσα

Το ένα από τα καινούργια προϊόντα της Yahoo έχει να κάνει με τα «ψηφιακά περιοδικά» για ταμπλέτες, ένα εκ των οποίων θα αφορά την τεχνολογία (Yahoo Tech) και θα απευθύνεται στο ευρύ κοινό και ένα άλλο τη διατροφή (Yahoo Food). Πρόκειται για ιστοτόπους πλούσιους σε εικονογράφηση και ποικίλη θεματολογία, οι οποίοι, αντί των συνηθισμένων διαφημιστικών «μπάνερ», θα έχουν περιεχόμενο πληρωμένο από τους διαφημιζόμενους. Ενα δεύτερο προϊόν υπό τη μορφή υπηρεσίας είναι ό,τι σχετίζεται με την εφαρμογή Aviate. H Yahoo εξαγόρασε την εφαρμογή αυτή πριν ακόμη λάβει εμπορικό χαρακτήρα. Με την Aviate χαρτογραφούνται οι προσωπικές ανάγκες και προτιμήσεις των χρηστών και τους αποστέλλεται σχετικό υλικό και διαφημίσεις.

Τρίτο προϊόν στη σειρά είναι η νέα εκδοχή της τηλεοπτικής πλατφόρμας Υahoo Smart TV για την παροχή εξατομικευμένων συστάσεων για επιλογή ταινιών και τηλεοπτικών προγραμμάτων σε συνθήκες διάδρασης με τους τηλεθεατές. Επιπλέον, η Μαρίσα Μέγερ παρουσίασε μία εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα με επιλογή των κυριοτέρων ειδήσεων, τη Yahoo News Digest, η οποία αποστέλλεται δύο φορές ημερησίως στους χρήστες. Η υπηρεσία αυτή καθίσταται εφικτή μέσω της εφαρμογής Summly και της ομώνυμης εταιρείας, που αγόρασε πρόσφατα η κ. Μέγερ. Αντίστοιχη εναρμόνιση, ώστε να συνεισφέρει στις διαφημιστικές πλατφόρμες, επιδιώκει και με την εταιρεία ιστολογίων Tumblr, την οποία επίσης εξαγόρασε.

Το 2013 το μερίδιο της Υahoo στην ψηφιακή διαφημιστική αγορά των ΗΠΑ περιορίστηκε στο 5,9% από το 6,8% το 2012 και προβλέπεται να περισταλεί περαιτέρω στο 5% έως το 2015. Αντιθέτως, στην περίπτωση της Google, η οποία κατέχει την πρώτη θέση στην εν λόγω αγορά, το μερίδιό της το 2014 θα βαίνει επεκτεινόμενο στο 42%.To δε μερίδιο του Facebook θα διαμορφωθεί στο 9%.

Ορθή κρίση

Αναλυτές παρατηρούν στους Financial Times ότι τελικά η Μαρίσα Μέγερ ασχολείται με τα σωστά πράγματα, αλλά η Yahoo εξακολουθεί να απέχει από τις ανταγωνίστριές της. «Σημασία δεν έχει μόνο να μπορέσεις να συμβαδίσεις με την Google, λόγου χάριν, αλλά και να αποδείξεις ότι κάνεις τη διαφορά από τη σκοπιά των παροχών στους διαφημιζόμενους και με μια οικονομική λογική», παρατηρεί ο Ντέιβιντ Κούπερσταϊν, αναλυτής της Forrester Research.

Είναι αλήθεια πως η εντύπωση που έχει διαμορφωθεί γύρω από τη Yahoo είναι διφορούμενη. Αφ’ ης στιγμής η Μαρίσα Μέγερ ανέλαβε, πέρυσι το καλοκαίρι, τα ηνία της Yahoo, εφαρμόζει το πρόγραμμα αναδιοργάνωσης της εταιρείας και απλοποίησης των δραστηριοτήτων της σε τέσσερα πεδία, τα οποία είναι η μηχανή αναζήτησης, η επικοινωνία, τα «ψηφιακά περιοδικά» και τα βίντεο. Οι επενδυτές είναι ευχαριστημένοι από την άνοδο της μετοχής της και την εξαγορά νεοφυών εταιρειών.

Ωστόσο, περιμένουν ενίσχυση διαφημιστικών εσόδων και νέες επιλογές για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων, όπως αναφέρει το Bloomberg. Πέραν τούτου, προβληματίζονται και με το ότι, σε ετήσια βάση, τα συνολικά έσοδα τρίτου τριμήνου μειώθηκαν 5% στα 1,14 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη κατά 24% στα 358 εκατ.δολάρια.

Οι εξαγορές

Η 38χρονη Μαρίσα Μέγερ διοικεί τη Υahoo, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας στον κόσμο. Προηγουμένως θήτευσε στον κολοσσό της Google. Εχει ετήσιες απολαβές 36,6 εκατ. δολάρια. Πολλοί τής αναγνωρίζουν πως μετά μια σειρά αποτυχημένων προκατόχων της, τοποθέτησε τη Yahoo και πάλι στον χάρτη επανακαθορίζοντάς την. Αλλοι εκτιμούν πως υπερέβαλε στην προβολή του έργου της, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στον ρόλο της από ό,τι στην εταιρεία. Προκάλεσε αντιδράσεις, όταν ζήτησε να διακοπεί το σύστημα τηλεργασίας στην εταιρεία, που ευνοούσε ειδικά τους γονείς. Ωστόσο, βελτίωσε τους όρους της άδειας κυήσεως και χορήγησε γονεϊκό μπόνους.

Μέχρι στιγμής, όπως αναφέρουν αναλυτές, έχει κάνει εξαγορές, έχει αυξήσει την κίνηση των χρηστών και τη δέσμευσή τους με τη Yahoo, βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά της κεντρικής σελίδας και της μηχανής αναζήτησης, προωθώντας υπηρεσίες σε κινητά τηλέφωνα και σχεδιάζοντας εκ νέου βασικές περιοχές των προϊόντων της.

Οι πρωτοβουλίες απέδωσαν. Το τρίτο τρίμηνο, οι χρήστες αυξήθηκαν 20% εν συγκρίσει με τους προηγούμενους 15 μήνες, φθάνοντας στα 800 εκατομμύρια. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω κινητοποίηση στη στρατηγική για τα μίντια. Η κ. Μέγερ προσέλαβε πρόσφατα τη δημοσιογράφο Κέιτι Κιούρικ, με εμπειρία στους σημαντικότερους τηλεοπτικούς σταθμούς των ΗΠΑ, για την εποπτεία και παραγωγή υψηλής ποιότητας δημοσιογραφικού περιεχομένου. Παράλληλα, αναζητεί στέλεχος για τον κλάδο παροχής οπτικοακουστικού ψυχαγωγικού περιεχομένου. Χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει. Το 2013 μειώθηκαν στα 42,3 εκατομμύρια οι χρήστες της Yahoo που έβλεπαν αποκλειστικά βίντεο έναντι των 55,3 εκατομμυρίων το 2012. Με στόχο τον μεγαλύτερο εμπλουτισμό περιεχομένου, φημολογείται πως η κ. Μέγερ θα προχωρήσει σε μεγάλη εξαγορά στον χώρο των ΜΜΕ. Διαθέτει επαρκές ρευστό, σχεδιάζει αύξηση κεφαλαίου 1 δισ. δολαρίων και προσεχώς θα πουλήσει μετοχές της Yahoo στην κινεζική Alibaba.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή