Στ. Χατζηιωάννου: Η easyJet να μην σπαταλά τα χρήματα των μετόχων – Διεφθαρμένη η Airbus

Στ. Χατζηιωάννου: Η easyJet να μην σπαταλά τα χρήματα των μετόχων – Διεφθαρμένη η Airbus

1' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα σκληρή ανακοίνωση εναντίον της διοίκησης της easyJet εξέδωσε ο ιδρυτής και βασικός μέτοχος της αεροπορικής εταιρείας, Στέλιος Χατζηιωάννου, εν μέσω της κλιμακούμενης διαμάχης των δύο πλευρών.

«Η easyJet θα πρέπει να σταματήσει να σπαταλά τα χρήματα των μετόχων για την αγορά 100 επιπλέον αεροπλάνων, όταν το 75% του στόλου (337 αεροπλάνα) παραμένει καθηλωμένο» δήλωσε, χαρακτηριστικά, ενώ επανέλαβε ότι η διοίκηση έχει προκαλέσει ζημιά 1,3 δισεκατομμυρίου στερλινών στο μετοχικό κεφάλαιο κατά τους τελευταίους 12 μήνες.

Υπενθυμίζεται ότι η easyJet αναμένεται να προχωρήσει στην αγορά 107 αεροσκαφών, τύπου Airbus και αξίας 4,5 δισεκατομμυρίων στερλινών. Η συμφωνία των δύο πλευρών είχε πρωτοσυναφθεί το 2013. Την άνοιξη του 2020, όμως, ο κ. Χατζηιωάννου είχε προσφέρει αμοιβή 5 εκατομμυρίων στερλινών σε όποιον έδινε πληροφορίες, οι οποίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ακύρωση της παραγγελίας από την Airbus.

«H Airbus έχει καταδικαστεί από το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου για δωροδοκία στελεχών αεροπορικών εταιρειών σ’ όλο τον κόσμο, προκειμένου να ασκούν πιέσεις για την αγορά περισσότερων αεροπλάνων απ’ όσα χρειάζονται. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Οι Βρετανοί φορολογούμενοι δεν θα πάρουν 600 εκατ. στερλίνες τον Μάρτιο του 2021, επειδή η easyJet έστειλε τα χρήματα στο βασίλειο της διαφθοράς, στην Τουλούζη (σ.σ. έδρα της Airbus)» επεσήμανε, στο ίδιο μήκος κύματος, ο Ελληνοκύπριος επιχειρηματίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης του κορωνοϊού, η αεροπορική εταιρεία έλαβε δάνειο 600 εκατ. στερλινών από το βρετανικό δημόσιο, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις οικονομικές δυσχέρειες και την κατάρρευση της ταξιδιωτικής ζήτησης. Το δάνειο πρέπει να αποπληρωθεί έως τον Μάρτιο του επόμενου έτους.

H οικογένεια Χατζηιωάννου ελέγχει περίπου το 30% των μετοχών της easyJet, αποτελώντας τον βασικό μέτοχο της αεροπορικής. Η Credit Suisse, από την πλευρά της, διαθέτει το 10%, ενώ οι υπόλοιποι μέτοχοι διατηρούν μερίδια κάτω του 5%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή