ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι κυρώσεις Τραμπ σπρώχνουν τη Huawei σε άλλους δρόμους

Πληροφορίες φέρουν την εταιρεία να σχεδιάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα

oi-kyroseis-tramp-sprochnoyn-ti-huawei-se-alloys-dromoys-561278683

Η Huawei Technologies σχεδιάζει να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το δικό της εμπορικό σήμα, όπως αναφέρει σε σχετικό του δημοσίευμα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς. Και ο λόγος είναι ότι θεωρεί αναγκαίο να το κάνει και να απομακρυνθεί από τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά είδη, όντας αντιμέτωπη με τις κυρώσεις, τις οποίες έχει επιβάλει εις βάρος της η Ουάσιγκτον. Ο κινεζικός γίγαντας της υψηλής τεχνολογίας θα μπορούσε ακόμα και μέσα στην τρέχουσα χρονιά να δώσει στην κυκλοφορία ορισμένα μοντέλα, όπως επισημαίνει το Ρόιτερς, επικαλούμενο έγκυρες πηγές. Αυτήν τη στιγμή η Huawei βρίσκεται σε συνομιλίες με την κινεζική Chongqing Changan Automobile και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες –όπως η BAIC BluePark New Energy Technology– και συζητεί το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει τα εργοστάσιά τους για την κατασκευή των δικών της ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV).

Μη επιβεβαίωση

Εκπρόσωπος της Huawei διέ-ψευσε τις προαναφερθείσες πληροφορίες, επισημαίνοντας πως η εταιρεία δεν προτίθεται να σχεδιάσει ηλεκτροκίνητα αμάξια ούτε να κατασκευάσει δικά της. Επιπλέον, διευκρίνισε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, πως δεν είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά αντιθέτως αποσκοπεί στο να κατασκευάζει εξαρτήματα αναγκαία για τις εταιρείες του κλάδου. Aξίζει να αναφερθεί, πως η Huawei, η μεγαλύτερη αυτή τη στιγμή κατασκευάστρια έξυπνων κινητών στον κόσμο, προσπαθεί να συνεχίσει τις δραστηριότητές της στα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης μετά τις κυρώσεις Ντόναλντ Τραμπ και τη διακοπή πρόσβασης σε ζωτικά εξαρτήματα, όπως είναι οι ημιαγωγοί. Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Ρεν Ζενγκφέι έχει δεσμευθεί να συνεχίσει να κατασκευάζει κινητά τηλέφωνα, ακόμα και αφότου ανακοίνωσε στα τέλη της περασμένης χρονιάς την πώληση της θυγατρικής του Honor, η οποία είναι η βασική προμηθεύτρια σε αυτές τις συσκευές. Αναφορικά, τώρα, με το ενδιαφέρον της Huawei για τον κλάδο του αυτοκινήτου, θα πρέπει να αναφερθεί ότι ήδη αναπτύσσει τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων λογισμικού αυτοκινήτου, αισθητήρων και υλικού επικοινωνιών 5ης γενιάς, ενώ ήδη διατηρεί συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors και η SAIC Motor. Επιπλέον, η Huawei και η επίσης κινεζική BAIC έχουν ήδη αναπτύξει από κοινού μοντέλα. Το ντεμπούτο τους είναι το ηλεκτρικό όχημα Arcfox HBT, το οποίο είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία έξυπνων αυτοκινήτων της Huawei και οι πωλήσεις του αναμένεται να ξεκινήσουν φέτος.

Στις χθεσινές συναλλαγές στο χρηματιστήριο της Σαγκάης, η τιμή της μετοχής μιας εκ των εταιρειών, που φέρεται να συνομιλεί η Huawei, η BAIC BluePark σημείωσε άνοδο 8%. Η δε μετοχή της Changan Automobile είχε κέρδη άνω του 5%, αν και δήλωσε στο Bloomberg πως δεν έχει γνώση των σχεδίων της Huawei. Τέλος σημειώνεται πως οι εταιρείες τεχνολογίας της Κίνας συγκαταλέγονται μεταξύ των τελευταίων νεοεισερχομένων στην ολοένα και πιο πολυσύχναστη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Ο  κυρίαρχος όμιλος στη διαδικτυακή αναζήτηση της Baidu Inc. ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι συνεργάζεται με την αυτοκινητοβιομηχανία Zhejiang Geely Holding Group για την παραγωγή έξυπνων ηλεκτρικών αμαξιών, ενώ η μεγάλη αντίπαλος της Huawei, η Xiaomi παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις.