Μεγάλη επένδυση της Nissan στη Βρετανία

Μεγάλη επένδυση της Nissan στη Βρετανία

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Mία σημαντική ανακοίνωση αναμένεται σήμερα Πέμπτη από τον Βρετανό υπουργό Bιομηχανίας Κουάσι Κουαρτένγκ, ο οποίος από κοινού με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan θα αναφερθεί στην κατασκευή ενός γιγάντιου εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Σάντερλαντ. Αναμένεται, δε, να ολοκληρωθεί το έργο το 2024, όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle. Eως τότε θα έχουν δημιουργηθεί χιλιάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ από πλευράς παραγωγικής ικανότητας το εργοστάσιο θα παράγει μέχρι και 200,000 μπαταρίες τον χρόνο, δίνοντας σίγουρα ανάσα στη βιομηχανία αυτοκινήτων της Βρετανίας στη μετά την έξοδό της από την Ε.Ε. εποχή. Αξίζει να αναφερθεί πως στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις στο Σάντερλαντ η εταιρεία παράγει το Nissan Leaf, το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη, όμως ένα μεγάλο μέρος των μπαταριών που χρειάζεται προέρχεται από το εργοστάσιο της εταιρείας στις ΗΠΑ. Τώρα, η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στη μεγάλη επένδυση αυτή, παρά τους αρχικούς ενδοιασμούς που είχε ηχηρά εκφράσει ενόσω το Ηνωμένο Βασίλειο προετοιμαζόταν να εξέλθει από την ενιαία αγορά της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Brexit).

Στη συμφωνία του Brexit προβλέπεται πως από το 2026 και μετά, όσα αυτοκίνητα κατασκευάζoνται εντός βρετανικού εδάφους και οι μπαταρίες τους είναι επίσης βρετανικής ή ευρωπαϊκής παραγωγής θα εξαιρούνται από τους τελωνειακούς δασμούς. Αυτό το «παράθυρο» ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη τέτοιων επενδύσεων και τη δυναμική επαναφορά της Βρετανίας στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πάντως, όπως αναφέρεται σχετικώς σε δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας The Guardian, ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει λάβει υποσχέσεις από την κυβέρνηση του Μπορίς Τζόνσον πως θα στηριχθεί οικονομικά με αντάλλαγμα την παραμονή της στο Σάντερλαντ. Καθόλου τυχαία τον Μάιο εκπρόσωπός της είχε δηλώσει πως επιδιώκει να λάβει εκατομμύρια σε δημόσιο χρήμα. Η παραγωγή οχημάτων στη Βρετανία έχει δεχθεί σοβαρό πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας. Το 2020 είχε μειωθεί στα χαμηλότερα επίπεδά της από το 1984, αν και η Nissan υπερσκέλισε την Jaguar Land Rover ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παρά ταύτα, η προοπτική κατασκευής ηλεκτρικών αμαξιών προσφέρει μια ακτίνα ελπίδας, υπό τον όρο, βεβαίως, ότι η χώρα θα μπορέσει να εξασφαλίσει τις αναγκαίες επενδύσεις.

Οι στόχοι

Τον προηγούμενο μήνα, πάντως, η αρμόδια ρυθμιστική αρχή ενέργειας έδωσε το πράσινο φως σε επενδύσεις ύψους 300 εκατ. στερλινών για να τριπλασιαστεί ο αριθμός των ταχύτατων σημείων φόρτισης σε όλη τη χώρα στο πλαίσιο της μετάβασης στην πράσινη ενέργεια – και αυτό απασχολεί όλες τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Συγκεκριμένα, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει δεσμευθεί να σταματήσει την πώληση βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων μέχρι το 2030, κάτι που το αναγκάζει να επιταχύνει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών. Ομως, όπως αναφέρει η DW, η βρετανική κυβέρνηση μόλις πριν από δύο χρόνια είχε χάσει την ευκαιρία για δημιουργία εργοστασίου μπαταριών της Tesla από το Βερολίνο, που ήταν και η τελική επιλογή του Ελον Μασκ υπό τον φόβο του Brexit. Στις αρχές της εβδομάδας, τέλος, στη Γαλλία η κινεζική εταιρεία Envision ανακοίνωσε την επένδυση 2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη μονάδας παραγωγής μπαταριών για λογαριασμό της Renault.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή