ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H Ferrero εξαγοράζει βρετανική μπισκοτοποιία

h-ferrero-exagorazei-vretaniki-mpiskotopoiia-561420910

Ο χαμηλών τόνων δισεκατομμυριούχος, που βρίσκεται πίσω από το άλειμμα Nutella και τα σοκολατάκια Ferrero Rocher, αυτήν την περίοδο επιδιώκει να δημιουργήσει μια αυτοκρατορία τροφίμων, η οποία δεν φαίνεται να ακολουθεί την τάση της υγιεινής διατροφής, που επηρεάζει τους μεγαλύτερους αντιπάλους του. O σχεδιασμός του Τζιοβάνι Φερέρο να αγοράσει τη βρετανική μπισκοτοποιία Burton’s Biscuit αλλά και το ότι προσφάτως κυκλοφόρησαν μπάρες παγωτού είναι οι τελευταίες από μία σειρά κινήσεων, οι οποίες δείχνουν πως είναι προσηλωμένος στα αρτοσκευάσματα και τα γλυκίσματα – αυτά που έκαναν την οικογένειά του μία από τις πλουσιότερες στον κόσμο χάρη στην αυστηρά ελεγχόμενη οικογενειακή επιχείρηση Ferrero Group. Ο Τζιοβάνι Φερέρο δεν πτοείται από τους έξωθεν επενδυτές. Δείχνει ικανοποιημένος με το να ενισχύσει τις δραστηριότητές του σε ένα τμήμα της βιομηχανίας τροφίμων, το οποίο μονίμως απασχολεί τις ρυθμιστικές αρχές και επηρεάζεται από τις μεταβαλλόμενες τάσεις των καταναλωτών. Στον αντίποδα, ηγετικοί όμιλοι, όπως η Nestle, στρέφονται για τη μελλοντική τους ανάπτυξη ολοένα και περισσότερο σε τομείς όπως οι βιταμίνες, τα φυτικά τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας κατοικίδιων ζώων. «Η Ferrero φαίνεται να είναι χαρούμενη που επενδύει στο τμήμα εκείνο της αγοράς, που αφορά απολαυστικά προϊόντα, αν και υπάρχει πολύς θόρυβος ως προς το πόσο υγιεινά είναι», παρατηρεί ο Τζον Σπέιν, ιδρυτής της Spayne Lindsay και χρηματοοικονομικός σύμβουλος σε εμπορικά σήματα καταναλωτικών ειδών. «Μπορεί να μην αναπτύσσεται τόσο γρήγορα όσο κάποτε, αλλά εξακολουθεί να συνιστά σημαντική αγορά».

Επιπλέον, όπως προσθέτει ο Τζον Σπέιν, η ιταλική εταιρεία βρίσκεται σε ευνοϊκή θέση για να επωφεληθεί από την τάση που δημιουργείται μετά την πανδημία και αφορά την τηλεργασία – οι άνθρωποι αποθηκεύουν στα ντουλάπια τους σνακ και μπισκότα για το τσάι τους. Επίσης κατόρθωσε να διατηρήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα τις πωλήσεις της εν μέσω της αρχικής κάμψης της πανδημίας. Το οικονομικό έτος με λήξη στις 31 Αυγούστου 2020 είχε καθαρές πωλήσεις 12,3 δισ. ευρώ, αυξημένες περίπου 8% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία. Η Ferrero, με έδρα την Αλμπα στα βορειοδυτικά της Ιταλίας, αποτελεί και μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές της χώρας στο πεδίο των τροφίμων. Στα εμπορικά της σήματα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα δημοφιλέστατα Kinder Bueno και Tic Tac. Ο όμιλος συνολικά αποτιμάται στα 24 δισ. ευρώ, ενώ η περιουσία του Τζιοβάνι Φερέρο και της οικογένειάς του φθάνει τα σχεδόν 35 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων του Bloomberg.

Oλα ξεκίνησαν στη δεκαετία του 1940 από τη γενιά του παππού και της γιαγιάς του Τζιοβάνι, Πιέρα και Πιέτρο, οι οποίοι στο ζαχαροπλαστείο τους χρησιμοποιούσαν το φουντούκι για να εμπλουτίσουν τις περιορισμένες προμήθειες σε κακάο. Ο πατέρας του Τζιοβάνι, Μικέλε, έδωσε τον διεθνή χαρακτήρα της εταιρείας από τη δεκαετία του 1950 και μετά. Ο ίδιος ανέλαβε το 2017 εκτελεστικός πρόεδρος, ενώ προηγουμένως είχε διατελέσει διευθύνων σύμβουλος. Φέτος την άνοιξη η Ferrero παρουσίασε τις μπάρες παγωτού στα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ, ενώ με την μπισκοτοποία Burton’s στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αποκτήσει δημοφιλή σήματα, όπως τα Maryland Cookies, Jammie Dodgers και Wagon Wheels. Αξίζει να σημειωθεί πως η στρατηγική του Τζιοβάνι Φερέρο συνίσταται στο να συγκεντρώσει μάρκες τροφίμων που εγκαταλείπουν οι αντίπαλοί του και να τις αναπτύξει: το 2018 απέκτησε τις αμερικανικές δραστηριότητες σε καραμέλες της Nestle (Butterfinger, Crunch, Baby Ruth κ.ά.), ενώ τώρα θα εισαγάγει και παραλλαγές σε αυτά τα εμπορικά σήματα.