O κολοσσός της Amazon, ο οποίος πολλές φορές συνέβαλε με το επιχειρηματικό μοντέλο του να καταστραφούν παραδοσιακά φυσικά καταστήματα λιανεμπορίου, σήμερα σχεδιάζει να ανοίξει τα δικά του, όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian, επικαλούμενη δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Ξεπέρασε τη Walmart
Εν τω μεταξύ, στις αρχές της εβδομάδας έγινε γνωστό πως το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2020 – Ιουνίου 2021 οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου, που ίδρυσε ο δισεκατομμυριούχος Τζεφ Μπέζος, ξεπέρασαν πρώτη φορά στα χρονικά τις αντίστοιχες του έτερου κολοσσού της Walmart.
Ετσι η Αmazon αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη επιχείρηση λιανικού εμπορίου σε διεθνή κλίμακα, εκτός Κίνας. Αν και ήδη λειτουργεί κανονικά καταστήματα, για την πώληση βιβλίων και ειδών τεχνολογίας, καθώς και σούπερ μάρκετ και μπακάλικα άνευ ταμείων, αυτά βρίσκονται σε αστικά κέντρα με μεγάλη επισκεψιμότητα. Τώρα θα δημιουργήσει πολυκαταστήματα σε έκταση 30.000 τ.μ. στις παρυφές των πόλεων, όπου θα πωλούνται ποικίλα αγαθά, μεταξύ των οποίων ρούχα και παπούτσια – έχουν επιλεγεί σε αυτήν τη φάση οι πολιτείες της Καλιφόρνιας και του Οχάιο. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι πριν από τέσσερα χρόνια ο όμιλος είχε αγοράσει την αλυσίδα σούπερ μάρκετ βιολογικών τροφίμων Whole Foods.
Τα παραδοσιακά καταστήματα έχουν υψηλότερα πάγια έξοδα, αλλά είναι πολύ ελκυστικότερα για τον καταναλωτή, καθώς του δίνουν τη δυνατότητα να μπει σε αυτά και να δοκιμάσει, λόγου χάριν, τα ρούχα που τον ενδιαφέρουν. Πέρυσι η Amazon άνοιξε το πρώτο της σούπερ μάρκετ χωρίς ταμίες, άρα και χωρίς ουρές για να πληρώνουν οι άνθρωποι, κάνοντας χρήση κατάλληλης τεχνολογίας. Τα είδη, που επιλέγει ο καταναλωτής, προστίθενται στον ψηφιακό λογαριασμό του στο καλάθι της Amazon. Οπως γίνεται αντιληπτό, αυτή η στρατηγική θα επεκταθεί και στα νέα πολυκαταστήματα με τα ρούχα, τα είδη οικιακής χρήσης και τα ηλεκτρονικά με το εμπορικό σήμα της Amazon, καθώς και άλλων ανεξάρτητων εμπόρων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αμερικανικής τράπεζας Wells Fargo, η Amazon είναι ήδη ο μεγαλύτερος πωλητής ρούχων στις ΗΠΑ.
Οπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Wall Street Journal, τα πολυκαταστήματα αναμένεται να βοηθήσουν τον αμερικανικό όμιλο να πουλήσει ακόμα περισσότερα είδη ένδυσης και υψηλής τεχνολογίας. Η Αmazon, άλλωστε, είχε ήδη ξεκινήσει επαφές με εταιρείες ρούχων προ διετίας, αν και μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές το πού θα αποθηκεύονται. Αξίζει να αναφερθεί πως η είσοδος του κολοσσού στην εν λόγω αγορά θα εντείνει ακόμα περισσότερο τις πιέσεις στις ήδη χειμαζόμενες αλυσίδες, των οποίων το μέλλον διακυβεύεται, όπως αναφέρει το CNBC. Οι J.C. Penney, Lord & Taylor και Neiman Marcus ήταν ανάμεσα στους ομίλους λιανεμπορίου που ζήτησαν προστασία έναντι των πιστωτών τους το προηγούμενο έτος. Οι δε Nordstrom και Macy’s, τέλος, έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα επιβίωσης, διοχετεύοντας υψηλές επενδύσεις στην προσέλκυση νέων πελατών και στο άνοιγμα μικρότερων καταστημάτων, καθώς και στην αναβάθμιση του ηλεκτρονικού τους εμπορίου.